توافق برای انتقال حجاج یمنی از ۵ فرودگاه یمن

وزارت اوقاف و ارشاد یمن از امضای توافقنامه ای با خطوط هوایی این کشور برای انتقال حجاج یمنی از ۵ فرودگاه یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق الاوسط، وزارت اوقاف و ارشاد یمن اعلام کرد: با نزدیک شدن به موسم حج، این وزارتخانه با خطوط هوایی یمن توافقنامه‌ای را با هماهنگی عربستان برای انتقال حجاج یمن از پنج فرودگاه از جمله فرودگاه بین المللی صنعا امضا کرد.

پیش بینی می‌شود حجاج یمنی امسال از فرودگاه‌های عدن، سینون، الریان، الغیضه و صنعاء به حج اعزام شوند.

دکتر مختار الرباش، معاون وزیر اوقاف و ارشاد در بخش حج و عمره گفت: امضای این توافقنامه همزمان با همکاری عربستان و با تلاش  وزارت اوقاف در خصوص انجام پروازها از طریق (یمن) برای جابجایی حجاج از فرودگاه های عدن، سینون، و الریان، الغیضه و صنعا به عربستان انجام شد.

  دکتر الرباش از وزارت اوقاف یمن و همکاری عربستان با تلاش مقامات ذیصلاح طرف یمنی در خصوص اعزام حجاج این کشور به خانه خدا برای کاهش رنج حجاج تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: این وزارتخانه از طریق کمیته‌های تخصصی در تمامی فرودگاه‌ها بر تمامی مراحل صدور بلیط پرواز حجاج نظارت خواهد داشت.

 الرباش گفت: این وزارتخانه بخشنامه‌ مهمی به موسسات حج تمتع امسال  برای اطمینان از رزرو  و ارزش بلیط سفر به حساب (حمل و نقل هوایی) به دلار یا ریال سعودی  صادر کرد.

«محسن حیدره» معاون مدیرکل امور بازرگانی خطوط هواپی یمن، بر اهمیت توافق همکاری با وزارت اوقاف درباره جابجایی هوایی نزدیک به ۱۲ هزار۴۰۰  حاجی از طریق شرکت هواپیمایی یمن تاکید کرد.

حیدره بر ضرورت تداوم هماهنگی‌ها در بالاترین سطح به منظوراطمینان از حمل و نقل حجاج و ارائه بهترین خدمات به آنان برای تسهیل در ادای مناسک حج  تاکید کرد.

به گزارش وزارت اوقاف یمن، تعداد زائران یمنی در سال جاری ۲۴ هزار و ۲۵۵ نفر است. مقدمات با هماهنگی مقامات  عربستان و امضای توافقنامه متعدد برای خدمت رسانی به حجاج یمنی در مکه مکرمه، مدینه منوره و کشورهای دیگر انجام شده است.

کد خبر 1765654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha