مسجدمحوری اولویت مدیریت شهری مشهد است

شهردار مشهد گفت: اعتقاد داریم فرهنگ اصلی ما ریشه مسجدی دارد و بر این مبنا، چون درگذشته از بحث مسجد محوری غفلت شده بود مجدد آن را شروع کرده و تصمیم گرفتیم تا ریشه فعالیت هایمان به سمت مردم محوری و اهتمام به مردم در حوزه فرهنگ باشد.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد مقدس با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط در این دیدار ضمن قدردانی از ملت شریف ایران و مردم ولایت‌مدار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مردم مشهد بار دیگر نشان دادند که پای‌کار انقلاب و آرمان‌های امام راحل هستند و این حضور پرشور مردم به تنومندی درخت پر ثمر انقلاب کمک خواهد کرد.

 مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به نگاه بین‌المللی به فرهنگ رضوی و مشهد مقدس گفت: باید بتوانیم سیره و فرهنگ حضرت رضا(ع) را به‌عنوان الگویی برتر در نگاه بین‌المللی معرفی کنیم و مشهد مقدس را نقطه‌ای برای اشاعه و انتشار آن در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: از این‌رو حوزه علمیه خراسان آمادگی همکاری‌های لازم با شهرداری را دارد.

لزوم تقویت فرهنگ رضوی

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت ریاست جمهور و همراهان ایشان در سانحه بالگرد، به درایت رهبر معظم انقلاب در ایجاد سکینه و آرامش در کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بصیر، مقتدر و آگاه به همه مسائل هستند و ایشان در همان نخستین روز حادثه و پیش از اعلام رسمی شهادت، بیانات خود، کشور را آرام کردند.  

وی با بیان اینکه در همان روزهای آغازین همه نگران و مضطرب بودند اما رهبر معظم انقلاب آرامش بر کشور ایجاد کردند و موضوع را مدیریت نمودند، تصریح کرد: رفتارهای ایشان در این چندروزه موجی از وحدت، همبستگی و همدلی و اتحاد را در بدنه کشور ایجاد و آرامش و امنیت نظام را تقویت و تضمین نمودند.  

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد و رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یکی از اندیشمندان حوزه، مسائل سخت و پیچیده ای را مدیریت کردند، اظهار کرد: شاید این وضعیت خاص برای هرکشوری در دنیا مشکلات فراوانی ایجاد کند، اما رهبر معظم انقلاب کاملا موضوع را مدیریت و کشور را از یک بحران نجات دادند.  

قلندر شریف با اشاره به ایفای مسئولیت‌ها در بدنه شهرداری مشهد، ابراز کرد: در طول یکساله اخیر که از زمان مسئولیت من می‌گذرد، کار را دنبال و برنامه‌ها را بر اساس نیازهای واقعی شهر برنامه‌ریزی نموده و پیش بردیم؛ همچنین بیش از ۳۰ کلان پروژه ناتمام داشتیم که آن ها را آغاز نموده و نهایتا توانستیم به بهره برداری برسانیم.  

وی با بیان این‌که در نوع کلان برنامه‌ها، هیچگاه نگاه ما، به این امر نبوده که کار با چه کسی و از چه دوره‌ای آغاز شده و با چه کسی و در چه دوره‌ای به اتمام می‌رسد بلکه نگاه بر تامین نیاز و خواست مردم بوده است، اظهار کرد: اعتقاد داریم هرکسی کاری را آغاز نموده، می‌بایست تلاش شود در این دوره به سرانجام برسانیم و در این مدت بیش از ۳۰ کلان پروژه را در سال گذشته عملیاتی کردیم و تعدادی نیز اخیرا به بهره برداری رسیده است.  

شهردار مشهد مقدس با اشاره به پیگیری مباحث فرهنگی در مشهد مقدس، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که به آن توجه داشتیم بحث‌های فرهنگی در شهر مشهد مقدس به‌عنوان شهر علی بن موسی الرضا(ع) است؛ مشهد شهری است که در کرانه خورشید ولایت شکل گرفته و امتداد و توسعه یافته و از این جهت نیازمند تقویت فرهنگ رضوی است.  

فرهنگ ما ریشه در مسجد دارد 

قلندر شریف با بیان این‌که همه سعی مان بر تقویت فرهنگ رضوی بود، افزود: اعتقاد داریم فرهنگ اصلی ما ریشه مسجدی دارد و بر این مبنا، از بحث مسجد محوری غفلت شده بود که مجدد آن را شروع کردیم و تصمیم بر آن گرفتیم تا ریشه فعالیت هایمان به سمت مردم محوری و اهتمام به مردم در حوزه فرهنگ باشد.  

وی با بیان این که با همین رویکرد، کار را واگذار به هیئات مذهبی و امور مساجد کردیم و شورای اجتماعی محلات نیز که مرکزیت مسجد دارند فعال شدند، تصریح کرد: در همه موضوعات تلاش کردیم در پشت صحنه، حمایت ها و پشتیبانی های لازم را داشته باشیم، اما مردمی باشد و مردم نشان دولتی و حاکمیتی و شهرداری را در اقدامات مذهبی نبینند.  

شهردار مشهد مقدس با اشاره به اقدام شایسته سال گذشته در عرصه رسانه و میزبانی از بیش از ۱۲۰‌ خبرنگار بین المللی زن در مشهد مقدس خاطر نشان کرد: سال گذشته در حوزه رسانه کارویژه انجام شد و در سالگرد اغتشاشات، بیش از ۱۲۰ نفر از خبرنگاران بین المللی زن را در مشهد میزبانی کردیم و کنگره ای با این عنوان برگزار شد.  

قلندر شریف با بیان این که امیدواریم این کنگره ها در حوزه شهری و ارتباطات با کشورهای خارجی در عرصه های فرهنگی راهگشا باشد، به جریان حضور و خدمت رسانی شهرداری در مدیریت سیل اخیر مشهد اشاره و ابراز کرد: در موضوع سیل اخیر شهرداری مشهد مقدس همه توان خود را در راستای خدمت رسانی و امداد رسانی به شهروندان در کوتاه ترین زمان به کار گرفت و این کار، عملا یک اقدام انقلابی جهادی بود.

وی با اشاره به فضاسازی مشهدالرضا(ع) و برنامه‌ریزی های دقیق برای برگزاری مراسم تشییع باشکوه در مشهد در ایام شهادت ریاست جمهور و همراهان ایشان در سانحه بالگرد اظهار کرد: پس از خبر سانحه بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، همه نیروها را پای کار آوردیم و در سطح شهر فضاسازی متناسب صورت گرفت و ستادی بدین منظور تشکیل شد.  

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه مشهد نقطه توجه رسانه های داخلی و خارجی از اقصی نقاط دنیاست، به تبیین برخی از تلاش‌های بی وقفه مدیران و مسئولان شهری و استانی در طول یک. سال اخیر پرداخت و گفت: در جریان اخیر نیز مردم ارادت خاص به این شهدا داشتند و امیدواریم پرچم اسلام به دستان حضرت ولی عصر(عج) برافراشته شود.

پایان پیام/

کد خبر 1765682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha