هنر از عوامل موثر قدرت در هر جامعه است

شوشتری هنر را بروز و تجلی احساس جامعه دانست و گفت: هنر از عوامل موثر قدرت در هر جامعه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، فرج الله شوشتری - سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در آیین رونمایی از سرود «خادم الرضا» در بزرگداشت آیت الله سیدابراهیم رئیسی سید شهیدان خدمت  در تالار حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان اظهار داشت: هر جامعه قدرتمندی نمی تواند قدرت را تنها در امور نظامی و حتی سیاسی بداند بلکه جامعه قدرتمند اول جامعه اندیشمند و هنرمند است و جوامع قدئرتمند جوامعی هستند که هنر در آنها رشد و تعالی پیدا می کند.

وی ادامه داد: هنر ابزاری است تا آنچه تولید و محتوای فرهنگی خود را در یک بستر فرهنگی اجتماعی نشان دهد و هنر می تواند عظمت اتفاقات و رویدادهای کشور را در قالب یک عکس، سرود و یا بنا و نقاشی یا موسیقی ارائه دهد و این بسیار ارزشمند است.

شوشتری، با اشاره به تلاش دشمنان برای از بین بردن هنر و سرمایه های فرهنگی توسط نیروهای متجاوز و جایگزینی فرهنگ و هنر خود در آن سرزمین افزود: این جایگاه و ارزش موضوعات هنری را نشان می دهد و اگر ایران عزیز که در مسیر رشد و تعالی ویژه قرار گرفته بی توجهی به موضوعات هنری آن صورت گیرد جفا به ایران اسلامی خواهد بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های گسترده ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ...،   نمایش این ظرفیت ها و موفقیت ها باید با استفاده از هنری قدرتمند و فرهنگی متعالی صورت گیرد.

هنر از عوامل موثر قدرت در هر جامعه است

فرشید فلاح- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهوری آیت الله سیدابراهیم رئیسی گفت: سمنان در حوزه سرود سرآمد کشور است و بیش از ۲۰ گروه سرود هم اکنون فقط در شهر سمنان بدون وابستگی به نهادها و تشکل ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به تولید سرود خادم الرضا گفت: گروه سرود امروز همان گروهی است که در سفر رییس جمهوری به سمنان کار تولید و در حضور ایشان اجرا کرد و امروز نیز در غم شهادت رییس جمهوری فراق هنرمندانه ای را سروده اند.

فلاح با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «آخرین پرواز سیمرغ» در سمنان نیز اظهار داشت: سمنان در زمینه هنر عکاسی نیز دارای ظرفیت های بسیار بالایی است و عکس های ارائه شده در این نمایشگاه بیانگر این است که عکاسان خوب استان سمنان تولیدات آنها با عکاسان ملی و کشوری رقابت می کند و وجود آثار این دو گروه در کنار هم نشان می دهد که تفاوتی بین عکس های عکاسان استان با عکاسان ملی ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این مراسم یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه سیدشهیدان خدمت آیت الله رئیسی را گرامی داشت.

این مراسم با حضور مدیران کل و مسئولان فرهنگی و اجتماعی برگزار و در آن سرود «خادم الرضا» کاری از گروه سرود وارثان آفتاب کانون فرهنگی هنری سیدالشهدای سمنان رونمایی شد.

کد خبر 1765795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha