فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در البرز اعلام شد

مهرابی از فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه ای در این استان خبر داد و گفت: تولید آثار کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای، فرصت مناسبی برای محک زدن استعدادها و توانمندی های هنری افراد علاقه مند به فیلمسازی است به خصوص در مورد افرادی که در ابتدای این مسیر قرار دارند.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از البرز، محمد مهرابی امروز در جمع خبرنگاران از فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه ای در این استان خبر داد و گفت: تولید آثار کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای، فرصت مناسبی برای محک زدن استعدادها و توانمندی های هنری افراد علاقه مند به فیلمسازی است به خصوص در مورد افرادی که در ابتدای این مسیر قرار دارند.

رئیس حوزه هنری استان البرز افزود: مشاهده آثار باکیفیت در جشنواره فیلم ۱۰۰ می تواند فرصت مناسبی برای شکوفایی این استعدادها و شناخته شدن فیلمسازان جوانی باشد که در تمام استان های کشور به این حرفه مشغول هستند اما فرصت دیده شدن آثار آنها فراهم نشده است.

در این راستا، مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره با همکاری معاونت امور استان های حوزه هنری در سال جاری آماده حمایت از طرح ها و فیلمنامه هایی است که از تمام استانها ارسال می شوند.

رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به انجام ارزیابی فنی آثار ارسالی و تایید هیات داوران توضیح داد: حوزه هنری البرز از فیلمسازان دعوت به عمل می آورد تا طرح ها و فیلمنامه های خود را ارسال کنند تا در هیئت انتخاب، ارزیابی شوند و در یک بازه زمانی سه هفته ای و در صورت تایید و اعلام آثار منتخب، مراحل بعدی را سپری کنند.

وی اظهار کرد: در سطح اول حمایت مالی ۳۰ میلیون تومانی از ایده های تایید شده صورت می گیرد که در صورت تایید شورای تصمیم گیری و متناسب با ابعاد تولید می تواند تا سقف ۱۰ میلیون تومان افزایش نیز پیدا کند و در سطح دوم که به صورت ویژه مختص ایده هایی است که از سطح کیفی بالاتری برخوردار هستند و نیاز به ابعاد تولیدی گسترده تری دارند.

رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به اینکه مبلغ حمایتی تولید آثار منتخب، متناسب با برآورد تولیدی و با تصمیم شورای ارزیابی تعیین خواهد شد، اظهار کرد: ارسال فایل ها جهت بررسی باید در دو قالب طرح یا فیلمنامه و دارای معیارهای زیر باشد. - تمام فایل های ارسالی باید شامل مشخصات نام و نام خانوادگی، نام کارگردان، تاریخ تولد و استان محل سکونت باشند. - محل تولید اثر و محل سکونت فیلمساز باید استان البرز باشد.

فیلمنامه های ارسال شده بیش از دو صفحه نباشند. - طرح های ارسال شده بیش از ۵۰۰ کلمه نباشند. - تمام فایل های ارسال شده در دو قالب استاندارد PDFیا WORD ارسال شوند. - طرح و فیلمنامه های ارسالی باید خالقانه و اصیل باشند. - تمامی طرح ها و فیلمنامه های ارسال شده از جهت مضمون، باید مطابق با محورهای محتوایی فراخوان و در حوزه خانواده باشند. - در نحوه پرداخت به مضامین مورد نظر فراخوان، رویکرد امیدوارانه و مثبت نگر داشته باشند.

مهرابی در خصوص محور محتوایی و موضوعات پیشنهادی نیز بیان کرد: با توجه به اهمیت پرداختن به موضوع نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی تولید شده، محور محتوایی کلی مد نظر در این فراخوان «خانواده ایرانی» است، بنابراین هر یک از ایده های ارسالی که در یکی از محورهای موضوعی پیشنهادی قرار داشته باشند، از امتیاز ویژه جهت بررسی برخوردار می شوند.

رئیس حوزه هنری استان البرز اضافه کرد: همچنین در صورت انتخاب موضوع خارج از لیست پیشنهادی، محور «بازنمایی خانواده ایرانی» متناسب با بوم هر استان در کشور نیز از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهد شد.

موضوعات پیشنهادی این تولیدات به شرح زیر هستند: ۱- عنوان: اگر کشورمان پیر شود ... با محوریت جمعیت و فرزندآوری، فرزند هراسی و خطر بسته شدن پنجره جمعیت ۲- عنوان: مادری، مهم ترین شغل با محوریت زن به مثابه مادر، زن به مثابه کنشگر ۳- تربیت خودمان یا تربیت اینترنت؟ با موحوریت تربیت فرزند در عصر دیجیتال ۴- قرار است بگوییم یادش بخیر «در جشتجوی خاطرات آینده» با محوریت از بین رفتن جمع های خانوادگی و فامیلی و از دست رفتن نوستالوژی جمعی مهرابی در پایان با بیان اینکه علاقه مندان تا پایان ۱۵ خرداد سال ۱۴۰۳ فرصت دارند طرح ها و ایده های پیشنهادی خود را به شماره ۰۹۳۸۴۵۹۳۲۰۰، واحد هنرهای تصویری حوزه هنری البرز ارسال کنند، عنوان کرد: حمایت مالی از تولیدات در دو سطح انجام خواهد شد.

کد خبر 1765834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha