تظاهرات کشورهای عربی و غربی در محکومیت کشتار رژیم صهیونیستی در رفح

کشورهای عربی، اسلامی و غربی با برپایی تظاهراتی، کشتار رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، به دنبال کشتار یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه که دست کم ۵۰ کشته بر جای گذاشت و بیشتر آنان زنان و کودکان بودند، کشورهای عربی و غربی شاهد برپایی تظاهرات گسترده بود.

پایتخت تونس شاهد تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت قتل عام اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه بود.

تظاهرکنندگان خواستار پایان دادن به جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند و حمایت ایالات متحده آمریکا و دولت‌های غربی از اسرائیل را محکوم کردند.

امان، پایتخت اردن نیز شاهد تظاهراتی در مجاورت سفارت اسرائیل در محکومیت ادامه جنگ اسرائیل بود.

تظاهرکنندگان کشتار رژیم صهیونیستی در رفح را که منجر به شهادت و زخمی شدن فلسطینی‌ها شد، محکوم کردند.

تظاهرکنندگان از دولت اردن خواستند توافقنامه صلح با اسرائیل را لغو کند و به ساکنان نوار غزه کمک کند.

هزاران نفر در چندین شهر مراکش تظاهرات کردند و در این تظاهرات، کشتار ده‌ها فلسطینی اردوگاه آوارگان در شهر رفح توسط صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از کشورهای عربی و اسلامی خواستند برای توقف جنگ اسرائیل در رفح و بقیه مناطق نوار غزه اقدام کنند.

شهر استانبول همچنین شاهد تظاهرات گسترده‌ای مقابل کنسولگری اسرائیل در استانبول در حمایت از غزه و محکومیت قتل عام اسرائیل بود.

تظاهرات در اروپا

در غرب، برلین، پایتخت آلمان نیز شاهد تظاهراتی برای محکوم کردن قتل عام ارتش اسرائیل در رفح بود.

تظاهرکنندگان آنچه را که نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه توصیف کردند، محکوم کردند و خواستار آتش بس فوری و خروج ارتش اسرائیل از رفح و کل نوار شدند.

تظاهرکنندگان موضع دولت آلمان در قبال آنچه اسرائیل در غزه انجام می دهد را محکوم کردند.

حدود ۱۰ هزار  نفر روز گذشته در پاریس تظاهرات کردند و حمله رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه یکشنبه را محکوم کردند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اوایل دیروز گفت: به دلیل حمله هوایی رژیم صهیونیستی که باعث آتش‌سوزی ده‌ها فلسطینی در شهر رفح شد، «خشمگین» است.

شامگاه یکشنبه در بمباران رژیم صهیونیستی که خیمه‌های آوارگان منطقه تل السلطان در شمال غرب رفح را هدف قرار داد، ۴۵ فلسطینی شهید و ده ها  نفر زخمی شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند و این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی بود که این مکان‌ها، مکان‌های امن هستند و مردم می توانند به آنجا بروند.

مقامات رسمی عربی و غربی و بسیاری از نهادهای بین المللی، کشتار یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه آوارگان فلسطین را در شهر رفح در جنوب نوار غزه محکوم کردند و خواستار توقف حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مجازات این رژیم شدند.

کد خبر 1765838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha