درخواست تونس از شورای امنیت برای پایان دادن به نسل کشی علیه فلسطینیان

نماینده دائم تونس در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا فورا جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم فلسطین را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل شفقتنا العربی، سفیر طارق ادب، نماینده دائم تونس در سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را در سخنرانی خود در شورای امنیت در نشستی درباره وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین که در ۱۷ و ۱۹ ژوئیه به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد، بیان کرد. روسیه در این ماه ریاست شورا را بر عهده داشت.

طارق الادب خواستار پاسخگویی اسرائیل به قتل‌عام‌هایی که مرتکب شده است، شد و همچنین خواستار پایان دادن به اشغالگری شد که علت اصلی همه این جنایات و تخلفات مکرر است.

الادب اظهار کرد: با وجود جلسات پی در پی شورای امنیت، مجمع عمومی و دیوان بین المللی دادگستری و با وجود تمام قطعنامه های اتخاذ شده، تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بقیه اراضی اشغالی فلسطین ادامه دارد و نیروهای اشغالگر به ارتکاب جنایات جنگی، نسل کشی و اعمال زشت ترین اشکال سوء استفاده علیه مردم فلسطین، بدون کوچکترین احترامی به اصول حقوق بین الملل و تمامی کنوانسیون های بین المللی و بشردوستانه ادامه می‌دهند.

طارق الادب گفت: آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که همه این تخلفات، کشتار کودکان، زنان و بیماران، هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن عبادی، امدادگران، تیم‌های پزشکی، خبرنگاران و کارمندان آژانس های سازمان ملل متحد، جلوگیری از کمک‌های بشردوستانه، گرسنگی، آوارگی اجباری و جنایات دیگر  زیر چشم جهانیان و در سایه سکوت بین‌المللی صورت می‌گیرد و این اقدام ناتوانی جامعه بین‌المللی در تحمل مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در حال وقوع را نشان می‌دهد.

وی در سخنان خود تاکید کرد: مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی در بیش از هفت دهه در سرپیچی از اراده بین‌المللی و بی‌اعتنایی به مشروعیت بین‌المللی و حقوق بشر از حد فراتر رفتند و نهادهای بین‌المللی نتوانستند نقش خود ایفا کنند و  همین امر آنها را بر ان داشته است که به جنایات و طرح‌های شهرک سازی خود ادامه دهند و یک سیاست انجام شده را بر جامعه بین المللی تحمیل کنند.

سفیر تونسی معتقد است که حمایت‌های تل‌آویو در داخل و خارج از شورای امنیت در چارچوب محاسبات سیاسی و تدارکات تسلیحاتی که با استانداردهای دوگانه دریافت می‌کند، باعث شده است که خود را فراتر از قانون و به دور از هرگونه پاسخگویی بداند.

نماینده دائم تونس تاکید کرد: ده‌ها هزار شهید، صدها هزار زخمی و میلیون‌ها فلسطینی آواره و در معرض تهدید قحطی، تنها اعدادی نیستند که توسط خبرگزاری‌ها و بیانیه‌های نشست‌های بین‌المللی مخابره می‌شوند، بلکه جان‌ها از دست رفته است و حقوق‌ها نقض شده و رنج وحشتناک بر مردم تحمیل شده است و این نشانه‌ای از عدم وجود یک موضع قاطع و محکم بین‌المللی است که از اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر دفاع کند.

سفیر تونسی در ادامه بر حمایت قاطع و اصولی تونس از حق مردم فلسطین برای  دست یافتن به حقوق مشروع و سلب ناپذیر که مهم‌ترین آنها حق تعیین سرنوشت آنها و ایجاد کشور مستقل با حاکمیت کامل بر همه کشورها است، تاکید کرد.

کد خبر 1773749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha