برنامه مجلس دوازدهم برای امیدآفرینی در مردم

قالیباف، رسیدن به فهم مشترک و همگرایی برای ایجاد امید در مردم را از اولویت‌های مجلس دوازدهم برشمرد و گفت: اختلاف سلیقه در روش حل مسائل طبیعی است و باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،  محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز(سه شنبه ۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس در جایگاه حضور یافت و با گرامیداشت شهدای اهل خدمت گفت: وظیفه خود می‌دانم بار دیگر شهادت سید شهیدان اهل خدمت آیت الله دکتر رئیسی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم داغدار ایران تسلیت گویم و از خداوند متعال علو درجات و همنشینی با ولی نعمتمان علی ابن موسی الرضا(ع) را مسئلت کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس به صورت ویژه تشکر کرد و افزود: از اینکه به من اعتماد کردید و بنده را به عنوان خادم خودتان انتخاب کردید و برخی امور را به اینجانب تفویض کردید تا مطابق قانون اساسی و قانون آیین نامه داخلی مجلس وظایفی را با استفاده از اختیاراتی که تعریف شده پیگیری کنم، تشکر می کنم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خود را نماینده شما می‌دانم و با همه ظرفیت و توانی که دارم تلاش خواهم کرد تا ذیل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با کمک شما مجلس دوازدهم در پیگیری منافع و مصالح مردم کارنامه درخشان داشته باشم.

قالیباف، کار در مجلس را کار جمعی دانست و خاطرنشان کرد: همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم گیری ها با فهم مشترک عمل کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان در یک موضوعی عزم نکنند مجلس نمی‌تواند کار موثر انجام دهد.

قالیباف با بیان اینکه مردم از مسئولان و نمایندگان توقع دارند به جای حاشیه پردازی فقط به فکر مسائل آنها باشیم، تصریح کرد: حضرت آقا خط اصلی مسائل مجلس را در پیام خود روشن کرده است بنابراین مجلس دوازدهم رویکرد اصلیش را باید همین رهنمودها قرار دهد.

 وی تاکید کرد: رهبر حکیم انقلاب، آرام بخشی، امید آفرینی و دعوت به همدلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم تعیین کردند لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد.

وی رسیدن به فهم مشترک و همگرایی برای ایجاد امید در مردم را از اولویت های مجلس دوازدهم برشمرد و گفت: با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم بر روی اولویت حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم.

قالیباف تصریح کرد: اختلاف سلیقه در روش حل مسائل طبیعی است و باعث دقیق تر شدن بحث ها می شود، اما باید مراقب باشیم که هر حاشیه پردازی و مسابقات رسانه ای و مجادلات سیاسی خلاف آرام بخشی و امید آفرینی و خلاف رهنمودهای صریح رهبر انقلاب است.

رئیس مجلس، برنامه هفتم پیشرفت کشور را مهم ‌ترین  محور وحدت و امید آفرینی برشمرد و گفت: برنامه هفتم پیشرفت کشور است که میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان میراث این شهید بزرگوار محسوب می شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند.

کد خبر 1765856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha