شهید رئیسی فقه وقف را با تکیه بر تحریرالوسیله امام ادامه داد

 حجت الاسلام و المسلمین خاموشی گفت: شهید آیت الله رییسی در مقطعی که تولیت آستان قدس رضوی بود، بحث‌های فقه الوقف را با تکیه بر تحریرالوسیله ادامه داد و خوشبختانه از ایشان در این باره کتابی در اختیار است.

حجت الاسلام و المسلمین «سیدمهدی خاموشی» ، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژگی های اخلاقی و زی طلبگی شهید جمهور اظهار کرد: شهید سرافزار آیت الله رییسی از طلاب حوزه علمیه، اهل تحقیق و اهل دقت بود و مدارج علمی دانشگاهی و حوزوی را با ضوابط و دقت تمام به اتمام رساند و در مدرسه شهید مطهری موفق به کسب مدرک دکترا گردید و رساله شان را با نمره عالی دفاع نمود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: شهید آیت الله رییسی در مقطعی که تولیت آستان قدس رضوی بود، بحث های فقه الوقف را با تکیه به تحریر الوسیله ادامه داد و خوشبختانه از وی هم کتابی در اختیار است که قابل استفاده برای اهل علم است که در این کتاب شهید جمهور نگاه فقهی به موضوع وقف داشت.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های زی طلبگی شهید جمهور بیان کرد: ایشان بسیار ساده زیست بود، به طوری که حقوق هیأت علمی و تدریس حوزوی را دریافت نمی کرد و به طلبه های نیازمند می بخشد،   از طرفی با توجه به اینکه از نظر اخلاق و منش رییس جمهور باید ویژگی خاصی داشته باشد و با گوش شنوا نظرات متخصصان را قبول کند، شهید رییسی گوش شنوای خوبی برای شنیدن نقد و نصحیت های دیگران داشت و این نگاه برگرفته از روحیه زی طلبگی در شهید جمهور بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: شهید آیت الله رییسی برای آنکه عرصه وسیع اجتماعی را مدیریت کند، خود را رییس، جمهور می دانست که باید برای جمهور مردم تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به اولویت قرار دادن مباحث زیرساختی توسط شهید آیت الله رییسی تصریح کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام صنایع برای بهره وری بهتر، اهتمام به بحث انرژی سبز و دانش بنیان  و اقتصاد خوداتکا از اقدامات مورد توجه در دولت شهید رییسی بود. از طرفی شهید جمهور در بحث اقتصاد پایه دریا و امنیت غذایی یک الگویی را به جامعه تحویل داد که ضرورت دارد که در دولت بعدی نیز مورد توجه باشد. در واقع می توان گفت شهید رییسی به معنای واقعی مصداق جمله «عاشَ سعیداً و ماتَ سعید» بود.

کد خبر 1765873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha