امیرعبداللهیان، مدافع شجاع و سرسخت فلسطین بود

حسین امیرعبداللهیان، دیپلماتی جهانی و مجاهدی بود که همه محافل رهبری جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و یمن و عراق و تا فلسطین را می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال شهادت امیر عبداللهیان در حادثه سقوط بالگرد، پایگاه خبری «العهد» لبنان در یادداشتی به قلم ایمان مصطفی، تحلیلگر لبنانی به بررسی وجوه شخصیتی و فعالیت‌های بین‌المللی ایشان پرداخت.

این یادداشت را در زیر می‌خوانید:

شهید وزیر حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات و مجاهد بین‌المللی بود که همه محافل رهبری جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و یمن و عراق تا فلسطین را می‌شناسند. او نه تنها وزیر امور خارجه ایران، بلکه معاون وزیر منطقه، مدافع سرسخت حقوق ملت‌ها و حامی آرمان فلسطین بود تا جایی که در میان اعراب و لبنانی‌ها به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کرد. چهره‌هایی که با افتخار به او ادای احترام کردند.

عدنان منصور، وزیر پیشین امور خارجه و امور مهاجرین لبنان از رابطه‌ای که 12 سال پیش با عبداللهیان داشت یاد می‌کند و می گوید: کلمات در بیان رثای این دوست قاصر است،یقیناً فقدان او بزرگ و نبودش زخمی عمیق است.

عدنان منصور در گفتگو با پایگاه خبری «العهد» تاکید می‌کند:امیر عبداللهیان فردی با اخلاق و دارای اصولی استوار بود که ارتباط تنگاتنگی با میهن و ملت خود داشت. وی شبکه‌ای از روابط دوستانه را بین ایران و کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه ایجاد کرده است.

وی گفت: امیر عبداللهیان دیپلمات درجه یک، دارای مهارت و احساس مسئولیت بالا بود و روحیه انسان دوستانه‌ای داشت که وی را متمایز می‌کرد.

عدنان منصور در ادامه در باره این وزیر پرانرژی می گوید: او بسیار با فرهنگ و دوراندیش بود و در بازدیدها و دیدارهایی که از کشورهای منطقه انجام می‌دهد، همواره در حال تکاپو بود.

عدنان منصور رابطه مستحکم عبداللهیان با فلسطین را نیز نادیده نمی‌گیرد، چرا که او در هر کجا که بود مدافع حقیقت بود و به مسئله فلسطین اهمیت می‌داد و شرایط مقاومت در لبنان، عراق، یمن و سوریه را با دقت دنبال می‌کرد و این رزمنده دلاور تا آخرین نفس بر سر اصول خود باقی ماند. منصور می‌گوید: عبداللهیان از اصول امام راحل، روح الله خمینی پیروی کرد و در کنار آرمان فلسطین ایستاده بود.

به گفته عدنان منصور، لبنان در قلب عبداللهیان جایگاه ویژه‌ای داشت، وزیر امور خارجه ایران در مبارزه با دشمن صهیونیستی برای آزادسازی سرزمینشان در کنار جناح راست لبنان و در کنار مردم و مقاومت آنها ایستاده بود.

منصور می‌گوید: امیر عبداللهیان به دنبال ایجاد روابط دوجانبه بین تهران و بیروت در همه زمینه‌های مشترک بود و نبود او ضایعه‌ای بزرگ برای لبنان است.

منصور در پایان به آثار انقلاب ایران و «آیت الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری شهید و وزیر امور خارجه ایران در لبنان، فلسطین و منطقه و تلاش‌هایشان در سال‌های اخیر برای نشان دادن نقش مقاومت پرداخت و گفت: مقاومت برای متحد کردن صفوف خود و ایجاد عرصه گسترده‌ای در منطقه برای مقابله با دشمن که در کمین امت اسلامی  است، و مقابله با جنایات دشمن در حق ملت‌ها تلاش می‌کردند.

کد خبر 1765886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha