حمایت ستارگان بالیوود از فلسطینی‌ها در پی حمله اسرائیل به رفح

انتقادات علیه حمله اخیر اسرائیل به رفح در فلسطین از سراسر جهان افزایش یافته است و بسیاری از سلبریتی‌های هندی نیز خشم خود را از مرگ غیرنظامیان، از جمله کودکانی که زنده زنده سوزانده شدند، ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « business-standard»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که پس از حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه که منجر به آتش‌سوزی شد، یک اشتباه غم انگیز مرتکب شده است.

انتقادات علیه حمله اخیر اسرائیل به رفح در فلسطین از سراسر جهان افزایش یافته است و بسیاری از سلبریتی‌های هندی نیز خشم خود را از مرگ غیرنظامیان، از جمله کودکانی که زنده زنده سوزانده شدند، ابراز کردندکه در اینجا به چند نمونه از این نظرات اشاره شده است:

سامانتا روت پرابو

این بازیگر در استوری‌های اینستاگرام خود مطالبی درباره حمله اسرائیل به رفح منتشر کرد.

او در یکی از پست‌هایی که دوباره به اشتراک گذاشت، خواستار آتش‌بس در غزه شد.

پرابو در این پست نوشت: حمله آخر به رفح پس از آن صورت گرفت که دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه خواستار آن شد که اسرائیل فورا حمله نظامی خود را در رفح متوقف کند. هیچ کلمه ای برای این وحشت وجود ندارد. جایی امن برای رفتن وجود ندارد. این اقدامات باید متوقف شود و اکنون فقط نوبت آتش‌بس است.

سوارا باسکار

این بازیگر بالیوود، حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده و اخیرا در اعتراض به حمایت از جنبش «فلسطین آزاد» در راهپیمایی  شرکت کرد.

او مجموعه ای از پست ها را در استوری های اینستاگرام به اشتراک می گذارد که خشم و ناامیدی خود را از حمله اسرائیل به رفح نشان می دهد.

باسکار در یکی از این پست‌ها نوشت: ما انتظار داریم پاسخی متعادل به سر بریدن نوزادان و سوزاندن زنده زنده انسان‌ها در چادرها داده شود. هیچ حرفی ندارم جز لعن و نفرین در قلبم به مردان ازخودراضی که این کار را انجام دادند، از کشتار حمایت کردند و روایت‌های ساختند تا این کشتارها را عادی جلوه دهند.

دیا میرزا

این بازیگر پستی را از یک اعتراض طرفدار فلسطین در استوری های اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

دیا میرزا در کنار عکسی که پوستر «بگذار غزه زنده بماند» را نشان می‌داد قلب‌های سیاه، سفید، قرمز و سبز را برای نشان دادن حمایت خود از فلسطینی ها اضافه کرد.

گوهر خان

این بازیگر روز دوشنبه در استوری های اینستاگرام خود مجموعه ای از پست‌های خود را در مورد حمله رفح به اشتراک گذاشت.

در بخشی از یکی از این پست‌ها آمده است: امشب، مادران غزه دوباره فرزندان خود را در آغوش می گیرند و امیدوارند که بخوابند و ما دعا خواهیم کرد تا بیدار شوند.

فاطمه ثنا شیخ

این بازیگر سینما، در استوری‌های اینستاگرام خود نوشت: در رفح با یک ویدیو واقعا ناراحت کننده از سر بریدن کودکان مواجه شدم. دیگر نمی توان این را نادیده گرفت. این بحران چه زمانی تمام می شود؟

رادیکا آپته

این بازیگر مجموعه ای از ویدئوها و پست های مربوط به حمله رفح را مجددا به اشتراک گذاشت که در یکی از آنها می گوید: کلمات ما در حال تمام شدن است؛ ویدیوهای رفح بسیار وحشتناک هستند و آسیب زا؛ آسیب زاتر از آنچه که تاکنون در مجموع شاهد بوده ایم.

ایمی جکسون

این مدل و هنرپیشه بریتانیایی که در فیلم‌های هندی کار می‌کند، در پستی در اینستاگرام خود نوشت: زندگی عادی ما در حالی که مردم بی‌گناه نسل‌کشی را تحمل می‌کنند، یک تضاد آشکار است. هیچ توجیهی برای قتل مردان، زنان و کودکان بی‌گناه، شکنجه مردم فلسطین و یتیم شدن کودکان در رفح وجود ندارد.

کد خبر 1765890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha