تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های سراسر ترکیه

دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر ترکیه در اعتراض به حملات اسرائیل به نوار غزه به ویژه حمله اخیر این رژیم به رفح تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر ترکیه در اعتراض به حملات اسرائیل علیه نوار غزه تظاهرات کردند.

در محوطه دانشگاه استانبول در منطقه «آوجیلار»، دانشجویان حمله اخیر به اردوگاه فلسطینی‌ها در رفح واقع در جنوب غزه را محکوم کردند.

«نورالدین اوزل» که به نمایندگی از این گروه صحبت می کرد، بمباران غیرنظامیان بیگناهی را که به دنبال پناهندگی در رفح بودند، محکوم کرد و آن را نقض شدید حقوق بشر خواند.

در منطقه «زیتون بورنو» استانبول، دانشجویانی که اعضای انجمن جوانان  مستقر در ترکیه هستند در خارج از محوطه دانشگاه تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به حمله اسرائیل به رفح نشان دادند.

«فاتح کاراگول»، رئیس کمیسیون دانشگاه های استانبول بر تعهد این گروه به آرمان فلسطین و همبستگی با مظلومان تاکید کرد.

دانشجویان دانشگاه «غازی عینتاب» استانبول با پرچم های ترکیه و فلسطین در کافه تریا مرکزی تجمع کردند تا تجاوز اسرائیل به رفح را محکوم کنند.

«عبدالقادر گورگن»، هماهنگ کننده بنیاد جوانان ترکیه نیز جنایات مستمر اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

در دانشگاه «آلپ‌ارسلان» نیز دانشگاهیان و دانشجویان در اعتراض به حملات به فلسطین راهپیمایی کردند. آنها به رهبری رئیس دانشگاه و اعضای هیئت علمی با غزه ابراز همبستگی کردند.

در همین حال، در دانشگاه «مدیپول» آنکارا، دانشجویان در حیاط مرکزی تجمع کردند و بنرهایی را به نمایش گذاشتند که حملات اسرائیل را محکوم کرده و حمایت از آرمان فلسطین را نشان می‌داد.

«محمد اونور گزگین»، دانشجوی حقوق این دانشگاه حمله اخیر اسرائیل به غیرنظامیان در رفح را محکوم کرد.

در دانشگاه «کاتب چلبی ازمیر» ترکیه، دانشجویان برای اعتراض به اسرائیل تور دوچرخه‌سواری در محوطه دانشگاه ترتیب دادند.

اعضای گروه «اندیشه، ایده، هنر و تمدن» نیز به بیداری در کمپ‌ها برای همبستگی با غزه ادامه دادند و عهد کردند که وضعیت اسفبار فلسطین را در کانون توجه نگه دارند.

«محمود صالح کوجاک»، یکی از دانشجویان بر تعهد پایدار معترضان به افزایش آگاهی در مورد بی عدالتی هایی که فلسطینی‌ها با آن روبرو هستند، تاکید کرد.

اسرائیل روز یکشنبه یک حمله هوایی به اردوگاه آوارگان در رفح انجام داد که در آن دست کم ۴۵ نفر کشته شدند که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.

تانک های اسرائیلی برای اولین بار در مرکز رفح مشاهده شدند که نشان دهنده مرحله جدیدی از تهاجم وحشیانه این رژیم است که در آن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی، اکثرا زن و کودک، کشته و بیش از ۸۰ هزار زخمی شدند.

به گفته سازمان ملل، این حمله ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان کمبود شدید غذا، آب تمیز و دارو سوق داده است، در حالی که ۶۰ درصد از زیرساخت های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری به نسل کشی متهم شده است. یک حکم موقت به تل آویو دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

کد خبر 1765929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha