تظاهرات ایالت‌های ترکیه در همبستگی با غزه

مردم در ایالت‌های مختلف ترکیه در ابراز همبستگی با مردم فلسطین تظاهرات کردند و خواستار آتش بس فوری در غزه و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، بسیاری از کشورهای ترکیه روز شنبه، شاهد تظاهراتی برای همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون بودند.

در استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه، گروهی از موتورسواران تظاهراتی ترتیب دادند و به سمت ساختمان سرکنسولگری اسرائیل در منطقه بشیکتاش، در سمت اروپایی شهر حرکت کردند.

تظاهرکنندگان همچنین پرچم‌های ترکیه و فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعارهای «زنده باد فلسطین» سر دادند و قتل عام و نسل کشی اسرائیل در غزه را محکوم کردند.

در استان آفیون کاراهیسار، غرب ترکیه، دانشجویان دانشکده آموزش و کارکنان بخش بهداشت با «تظاهرات خاموش»، حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و فلسطین خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

تظاهرکنندگان همچنین به وضعیت نامناسب بخش بهداشت و درمان غزه به دلیل هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی توسط رژیم صهیونیستی و عدم اجازه ورود تجهیزات پزشکی و دارو اعتراض کردند.

در ایالت غازی عینتاب در جنوب ترکیه،  تظاهرات اعتراضی برگزار کرده و خواستار پایان دادن به جنگ در غزه  شدند و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

در ایالت سیواس واقع در مرکز ترکیه در مراسمی دو کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه راه اندازی شد و  کمک‌های شهروندان را جمع آوری کردند تا برای مردم فلسطین ارسال کنند.

جنگ اسرائیل علیه غزه که از ۷ اکتبر آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، بیش از ۱۱۸ هزار فلسطینی شهید و زخمی شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند و حدود ۱۰ هزار نفر مفقود شدند.

کد خبر 1766465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha