تابوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در فرانسه شکسته شد

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که او کاملا آماده است تا فلسطین را به‌عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد، اما این کار باید در یک دوره و زمان مناسب اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که او کاملا آماده است تا فلسطین را به‌عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد، اما این کار باید در یک دوره و زمان مناسب اتفاق بیفتد.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتس»، صدراعظم آلمان  تصریح کرد که دیگر هیچ تابویی برای فرانسه در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود ندارد و  او کاملا آماده است تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

رئیس جمهوری فرانسه بر لزوم یک روند سیاسی برای رسیدن به یک نتیجه مناسب و مفید در این زمینه تاکید کرد و گفت: بهتر است در این زمینه احساسی عمل نکنیم و در زمان مناسب دست به اقدام بزنیم.

مکرون همچنین گفت که استانداردهای دوگانه در مورد غیرنظامیانی که در درگیری‌های مناطق مختلف جهان رنج می برند، وجود ندارد.

وی وضعیت رفح را وحشتناک توصیف و تاکید کرد که عملیات در رفح باید فورا متوقف شود.

اگرچه مکرون بار دیگر به اسرائیل حق داد که از خودش دفاع کند، اما خاطرنشان کرد که این کار باید با رعایت قوانین بین المللی و بشردوستانه انجام شود.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان فلسطینی وجود ندارد، گفت: ما از درخواست الجزایر برای برگزاری نشست فوری در سازمان ملل متحد حمایت می کنیم و با الجزایر و همه شرکای خود در شورای امنیت بر روی قطعنامه‌ای مشترک کار می کنیم که پاسخگوی فوریت‌های بشردوستانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرانسه نیز آماده کار بر روی راه حل صلح است، گفت: مفیدترین اقدام در حال حاضر دستیابی به آتش بس است.

اظهارات مکرون در حالی است که روز گذشته (سه شنبه ۸ خرداد) ایرلند، نروژ و اسپانیا رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناختند و مقامات بلژیکی نیز آمادگی خود را برای این اقدام اعلام کردند.

اسرائیل از روز ۷ اکتبر و در پی عملیات طوفان‌الاقصی به رغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود به حملات وحشیانه خود به غزه ادامه داده است.بیش از ۳۶ هزار فلسطینی از آن زمان تاکنون در غزه کشته شده اند که اکثر آنها زن و کودک هستند.

با گذشت بیش از هفت ماه از جنگ اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه شده است.

کد خبر 1765944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha