طرح بهبود و ساماندهی صندوق هنر در جهت شناسایی هنرمندان واقعی اجرا می‌شود

کریمی با اشاره به عضویت ۱۰۳ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر گفت: به منظور ارائه خدمات به هنرمندان واقعی، طرح بهبود و ساماندهی اعضا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مسلم کریمی، معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر در جلسه توجیهی رئوسای شهرستان های فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان استان زنجان با تسلیت ضایعه شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم طی بررسی های انجام شده متوجه شدیم که تعدای از اعضای صندوق هیچ گونه فعالیت هنری نداشتند و از آنجا که باید خدمات صندوق به هنرمندان واقعی ارائه شود تصمیم به ساماندهی اعضای صندوق از طریق اجرای طرح بهبود گرفتیم.

به گفته وی، در اواخر دولت گذشته از ۲۰ هزار نفر هنرمندی که در صندوق تشکیل پرونده داده بودند تنها ۱۰ درصد مدارک هنری خود را ثبت کرده بودند.

وی از اجرای طرح بهبود و ساماندهی امور اعضا خبر داد و گفت: در قالب این طرح افرادی که هنرمند نیستند و در سالهای گذشته به هر طریق عضو صندوق شده اند شناسایی می‌شوند و یارانه حمایتی صندوق فقط به هنرمندان واقعی و دارای سابقه فعالیت پرداخت می‌شود.

کریمی با بیان اینکه طرح بهبود یا ساماندهی امور هنرمندان سه مرحله دارد و در مرحله نخست نظرات ادارات ارشاد، انجمن‌ها و هنرمندان را احصا می‌کنیم و فراخوان می‌دهیم که وضعیت اعضای صندوق در استان‌ها با تشکیل کارگروه بررسی شود.

وی تصریح کرد: کسانی که به طور قطع هنرمند نیستند و فعالان هنری و ادارات ارشاد هر شهر، هنرمند بودن و فعالیت مستمر داشتن آنها را تایید نمی‌کنند از صندوق حذف می‌شوند اما اگر مدارکی دال بر هنرمند بودن و فعالیت در ادارات ارشاد دارند، باید مستندات خود را به کارگروه ارایه کنند.

به گفته کریمی، در مرحله دوم طرح، به ادارات ارشاد در استانها حدود یک ماه فرصت داده می‌شود تا مدارک هنرمندان را جمع آوری کنند و کارگروه‌ها را تشکیل دهند و نتایج بررسی‌ها را به صندوق اعتباری بفرستند تا تصمیم نهایی درباره آنها اتخاذ شود.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه کارگروههای تخصصی مستندات را بررسی می کنند و این کارگروهها نگاه سلیقه ای و فردی نخواهند داشت، گفت: این طرح سبب ساماندهی و نظم فعالان عرصه هنر خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه صندوق اعتباری هنر حمایت و صیانت از حقوق هنرمندان را وظیفه ذاتی خود می‌داند، تصریح کرد: ۳۸ طرح حمایتی برای هنرمندان از طریق صندوق اعتباری هنر تعریف شده است که اعضا می توانند از این طرح ها استفاده کنند.

کد خبر 1766006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha