رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ترویج قرآن در دانشگاه‌ها از مهمترین توصیه‌های شهید جمهور بود

بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در «بخش آوایی برادران» در مشهد برگزار شد.
ترویج قرآن در دانشگاه‌ها از مهمترین توصیه‌های شهید جمهور بود

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مهمترین توصیه‌های شهید جمهور (آیت‌الله رییسی) ترویج فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاههای کشور بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در «بخش آوایی برادران»، شامگاه چهارشنبه(۹خرداد ماه) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور مسولان کشوری و استانی در مجتمع شهدای سلامت این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولین دانشگاهی کشور، مدیران وزارت بهداشت و پیشکسوتان و مدرسان قرآنی طراز اول برگزار شد از برگزیدگان مرحله نهایی بخش آوایی برادران تقدیر شد.

شهید رییسی در طول خدمت کنایه و انتقادهای ناحق زیادی شنید اما هیچگاه دلسرد نشد

دکتر محمود شبستری،  رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: بسیار خرسندیم در میان خانواده بزرگ نظام سلامت خادمان و چهره‌های فرهیخته قرآنی زیادی در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور داریم.

وی با اشاره به ۱۳۷ پروژه سلامت‌محور که بنا بود توسط شهید آیت الله رئیسی در دهه کرامت افتتاح شود، افزود: ۲ مورد از این طرحها دارالشفاء است که یکی از آنها در قاین از مناطق محروم خراسان جنوبی با مساحتی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع و دیگری دارالشفایی در مسیر حرکت زائران امام هشتم(ع) ساخته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که شهید آیت الله رییسی در طول دوره خدمت کنایه و انتقادهای ناحق زیادی شنید اما هیچگاه دلسرد نشد، تاکید کرد: این شهید والامقام که اجر و مزد خدمات صادقانه‌اش را از امام رضا(ع) گرفت با افتخار و تا آخرین لحظه عمرش به مردم خدمت کرد.

قرآن، مهمترین توصیه شهید جمهور

شبستری اضافه کرد: شهید آیت الله رییسی همواره در دیدار با مسوولان و مقامات ایرانی و غیر ایرانی با احترام برخورد می‌کرد و در مسیر توسعه و آبادانی کشور بی‌وقفه و به‌طور مستمر در حال تلاش و کوشش بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مهمترین توصیه‌های شهید جمهور (آیت‌الله رییسی) ترویج فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاههای کشور بود.

گفتنی است، در این مراسم برگزیدگان بخش آوایی بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که  در روزهای هفتم و هشتم خردادماه در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس در جریان بود در رشته‌های سخنوری، اذان، دعاخوانی، مداحی، حفظ ۳ جز، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، ترتیل و تحقیق اعلام شد.  

همچنین آیین اختتامیه سایر بخش ها و رشته‌های این جشنواره در روز جمعه (۱۱ خرداد ماه) با حضور برگزیدگان پنج بخش ادبی، پژوهشی، فناوری، هنری و معارفی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1766080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha