اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزی با استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس گلستان

طرح اوقات فراغت دانش آموزی استان گلستان با استفاده از ظرفیت مساجد، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، پژوهش سراها، سالن‌های ورزشی، مدارس استان و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های بیرونی و داخلی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، جلسه ستاد استانی اوقات فراغت دانش آموزان گلستانی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، معاون پرورشی و فرهنگی و اعضای این ستاد استانی برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گلستان در این جلسه گفت: مهم‌ترین اهداف برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تعطیلات تابستانی دانش آموزان، داشتن چشم انداز و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای غنی‌تر شدن اوقات فراغت دانش آموزان و زمینه سازی برای کشف استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان است.

سیدرضا نظری افزود: در این ایام باید قرارگاه فعال اوقات فراغت با اجرای برنامه‌های متنوع ایجاد شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز ادامه داد: همه برنامه‌های اوقات فراغت باید مبتنی بر دیدگاه محتوای پیشگیری از آسیب‌ها و توسعه اخلاق باشد.

موسی کابلی افزود: شعار برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان امسال با عنوان «تربیت بدون توقف، مدرسه تعطیل می شود اما تربیت متوقف نخواهد شد»، است.

وی، کشف استعدادها و خلاقیت دانش آموزان و توجه به مسئله مهارت آموزی وآماده سازی آنان برای زندگی اجتماعی را از محوری ترین برنامه آموزش و پرورش و اهداف اصلی برنامه های اوقات فراغت برشمرد.

کابلی اظهارداشت: طرح اوقات فراغت دانش آموزی با استفاده از ظرفیت مساجد، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، پژوهش سراها، سالن‌های ورزشی، مدارس استان و ظرفیت‌های دستگاه‌های بیرونی و داخلی اجرا می‌شود.

وی گفت: مهمترین سیاست‌های معاونت پرورشی در اجرای طرح اوقات فراغت تابستان امسال، مشارکت دادن دانش آموزان و خانواده‌ها و توجه به برنامه‌های تخصصی در کنار برنامه‌های عمومی هم افزایی و هماهنگی است.

کد خبر 1766092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha