تصویب اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم/شرایط عضویت در کمیسیون‌های تخصصی

اعتبارنامه جمعی از منتخبان در جلسه علنی امروز مجلس به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اعتبارنامه جمعی از منتخبان در جلسه علنی امروز مجلس به تصویب رسید. به رغم اعتراض تعدادی از نمایندگان اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران با تایید شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی هم تایید شد.

بررسی گزارش شعب پانزده‌گانه در مورد اعتبارنامه ۲۹۰ منتخب مجلس دوازدهم در دستور کار جلسه علنی امروز (پنجشنبه ۱۰ خرداد) مجلس قرار داشت و سخنگوهای هر شعبه گزارش شعب را به صورت جداگانه قرائت کردند.

پس از قرائت گزارش تک تک شعب درباره تائید اعتبارنامه ها، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب اعتبارنامه منتخبان را در صحن علنی اعلام کرد و بدین ترتیب فعالیت نمایندگان مجلس دوازدهم رسمیت یافت.

اسامی منتخبانی که اعتبارنامه آن‌ها در شعب پانزده‌گانه تصویب شده به شرح زیر است:

سازوکار مجلس برای عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی

براساس این گزارش در جلسه غیر علنی امروز مجلس، معاونت قوانین مجلس گزارشی درباره نحوه امتیازبندی نمایندگان به منظور عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه کرد که براساس آن، در امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها ابتدا مدرک تحصیلی و بعد سابقه کاری، اجرایی، نمایندگی، سابقه عضویت در کمیسیون تخصصی مورد درخواست مد نظر قرار می‌گیرد.

یادآور می شود، چنانچه تعداد متقاضیان برای عضویت در یک کمیسیون خاص همچون کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون امنیت ملی از سقف تعیین شده اعضای آن کمیسیون بالاتر باشد اولویت با کسانی است که امتیاز بیشتری برای عضویت در این کمیسیون‌ها داشته باشند.

گزارش در حال تکمیل...

کد خبر 1766117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha