اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری فقط با کارت ملی یا شناسنامه انجام می‌شود

طالبی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس افراد با پنج مدرک هویتی می‌توانستند، رأی دهند، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری صرفاً با دو مدرک کارت ملی و شناسنامه می‌توان رأی داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی ظهر امروز (۱۰ خرداد) در ستاد انتخابات استان با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: در اصل ۱۳۱ قانون اساسی آمده که «در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفا، غیبت‏ یا بیماری بیش از دو ماه‏ رئیس‏‌جمهور و یا در موردی که‏ مدت‏ ریاست‌جمهوری پایان‏ یافته‏ و رئیس‏ جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری از این قبیل‏، معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور با موافقت‏ رهبری اختیارات‏ و مسئولیت‌های وی را بر عهده‏ می‌گیرد و شورایی متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضاییه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ ۵۰ روز رئیس‏ جمهور جدید انتخاب‏ شود.»

وی با بیان اینکه در راستای انتخابات زودهنگام یکسری اقداماتی تاکنون انجام شده، افزود: هیات‌های اجرایی مرکزی و شهرستانی تشکیل و در سامانه جامع انتخابات ثبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز (۱۰ خرداد) برای مدت پنج روز آغاز شده و تا ۱۴ خرداد ادامه دارد، بیان کرد: بر اساس تقویم مصوب انتخابات، بررسی صلاحیت‌ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام می‌شود.

طالبی ادامه داد: در روز ۲۲ خرداد اسامی داوطلبان نهایی اعلام و از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر ماه تبلیغات انتخاباتی نامزدها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز هفتم تیر تبلیغات ممنوع است و در روز هشتم تیر، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، ۱۵ تیر مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صدور ابلاغ اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان انجام شده است، ادامه داد: میزان تعرفه مورد نیاز برای انتخابات هم از سوی فرمانداری‌ها اخذ و به وزارت کشور اعلام شده است.

طالبی با اشاره به اینکه ستاد امنیت انتخابات هم امروز برگزار شده است، گفت: هیأت اجرایی ۱۳ نفره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان‌ها مشخص شدند.

وی ضمن تشریح بایدها و نبایدهای انتخاباتی در ادامه از فرمانداران و مسئولان مربوطه خواست تا دستگاه‌های احراز هویت و زیرساخت‌های ارتباطی را مورد بررسی قرار دهند تا مشکل و خللی در برگزاری انتخابات ریاست جمهور در هشتم تیرماه ایجاد نشود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس افراد با پنج مدرک هویتی می‌توانستند، رأی دهند، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری صرفاً با دو مدرک کارت ملی و شناسنامه می‌توان رأی داد.

کد خبر 1766156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha