مساجد ضریب نفوذ بالایی در بین مردم تیران و کرون دارند

فرماندار تیران و کرون گفت: مساجد این شهرستان ضریب نفوذ و قابلیت بالایی بین مردم و در توسعه فرهنگی و اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری دارند که محور بسیاری از برنامه ها هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مساجد به عنوان یکی از مهمترین مراکز تجمع دینی در تیران و کرون هستند که تعدادی از این مراکز نیز جز مراکز تاریخی و سبقه تاریخی هستند.

این مراکز دینی توانسته اند محور بسیاری از برنامه های مهم شهرستان و اجتماعات عمومی باشند و فعال سازی تشکل های فرهنگی در این مراکز مثل کانون های فرهنگی و هنری به رونق فعالیت ها منجر شده است.

سیاست های کلی مدیریت ارشد شهرستان تیران و کرون نگاه جامعی به مساجد و کارکردهای آن داشته و بسیاری از جلسات مهم مدیریتی مثل شورای اداری در این مراکز دینی برگزار می شود.

«علی محمدی کیا» فرماندار تیران و کرون این مراکز دینی را جز مهمترین نهادهای مردمی و مشارکت بخشی و خدمات رسانی دانسته و همواره بر هدایت برنامه هادر این مراکز تاکید کرده که در گفتگوی تفضیلی به دیدگاه و برنامه های در حوزه کارکرد مساجد این شهرستان پرداخته شده که مشروح آن را می خوانید:

مساجد ضریب نفوذ بالایی در بین مردم تیران و کرون دارند

مساجد چه سهمی در اداره امور تیران و کرون دارد؟

مساجد در تیران و کرون محل اجتماعات عمومی مذهبی و اجتماعی هستند و جلسات شورای اداری روستایی و شهری در این مراکز دینی برگزار شده و مسئولان نسبت به دغدغه های مردم پاسخ می دهند.

جلسات شورای اداری روستاها و شهرها با حضور مدیران دستگاه های اداری مرتبط به صورت هفتگی برگزار می شود که مساجد محل برگزاری بوده و مردم با اجتماع در این مراکز مطالبات مردمی را دنبال می کنند.

برگزاری نشست شورای اداری شهرستان نیز تا حد امکان در یکی از مساجد برگزار شده و تصمیم گیری های دولتی در این پایگاه های فرهنگی و دینی انجام می گیرد.

جلسات آموزشی، اطلاع رسانی ها و اجتماعات بزرگ همواره در مساجد بوده و همواره محور بسیاری از فعالیت ها بوده است.

مساجد ضریب نفوذ بالایی در بین مردم تیران و کرون دارند

مساجد چقدر در مردمی سازی فعالیت های دولتی نقش داشته اند؟

مساجد در تیران و کرون در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دینی محور مردمی سازی فعالیت ها بوده اند و مهمترین مراکز در هم افزایی مردمی هستند که ادارات دولتی نیز با آنان همکاری دارند.

جوانان در هدایت و راهبری برنامه های فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی دارند که در قالب کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیات‌های مذهبی فعالیت می کنند.

خیرین و نمازگزاران در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد با نهادهای فرهنگی همکاری می کنند و سالانه برنامه های متنوعی با محوریت مردم برگزار و دستگاه های دولتی کمترین مداخله را داشته و یا از این برنامه ها حمایت کرده اند.

مساجد ضریب نفوذ بالایی در بین مردم تیران و کرون دارند

جوان گرایی و روزآمدی مساجد تیران و کرون تا چه موفق بوده است؟

نهضت بازگشت به مساجد همسو با سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیران و کرون دنبال شده و در سعی شده زمینه های مشارمت نسل جدید در اداره مساجد فعال شود که در این خصوص ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه نقش مهمی دارند.

مساجدی که مراکز فرهنگی فعال مثل کانون مساجد دارند میزان جوان گرایی و فعالیت های جدید آن ها نیز افزایش یافته که به نهادهای فرهنگی ماموریت داده شده تا نهادهای فرهنگی را حمایت کنند.

شهرداری ها و دهیاری ها با بچه های مساجد همکاری دارند و این تعاملات در توسعه فرهنگی و جریان سازی های محلی نقش داشته است.

کد خبر 1766194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha