پایان نوسازی و بازسازی مناره مسجد قدیمی «ابوغنام» در مصر

استاندار کفر الشیخ مصر از پایان نوسازی و بازسازی ۱۰۰ درصدی مناره مسجد قدیمی «ابوغنام» در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، جمال نور الدین، استاندار کفر الشیخ در مصر امروز(جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد: کار بازسازی و نوسازی مناره مسجد العارف بالله سیدی سالم البیلی ابوغنام مشهور به مسجد ابوغنام به پایان رسیده است.

وی افزود: کار نوسازی و بازسازی ۱۰۰ درصد انجام شده است. این کار در ماه فوریه گذشته در چارچوب مرمت این مسجد با همکاری وزارتخانه‌های اوقاف و گردشگری و آثار باستانی و با اجرای نهاد عربی صنعتی سازی صورت گرفته است.

نور الدین ادامه داد: کار نوسازی و بازسازی مناره قدیمی ابوغنام به طور کامل به پایان رسیده است. این کار شامل برداشتن مناره قدیمی به طول ۲۵.۲۵ متر است، بازسازی آن به همان سبک قدیمی با حفظ هلال که بالای مناره قرار داشت، صورت گرفت. علاوه براین، کار رنگ آمیزی داخلی و خارجی آن به طور کامل صورت گرفت و ساخت مقرنس ها و نصب بالکن‌های چوبی و رنگ آمیزی کامل آنها انجام شد، نصب روشنایی و بلندگوها بالای مناره نیز در چند روز آتی انجام خواهد شد.

استاندار کفر الشیخ گفت: شرکت اجرا کننده اطمینان داده است که کارهای باقی مانده پروژه مرمت مسجد ابوغنام به سرعت پایان می یابد و روند کار ترسیع خواهد یافت. زیرا برخی از کارهای داخلی و خارجی مسجد باقی مانده است.

وی تاکید کرد: به زودی مسجد ابوغنام پس از مرمت و توسعه با حضور ساکنان این استان و مناطق دیگر مصر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 1766216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha