دولت چهاردهم برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی باید تلاش کند

حجت الاسلام حمید بامری با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی باید تلاش کند، اظهار کرد: حوادث سال ۱۴۰۱ و قبل از آن در ۹۸ و قبل از آن در ۹۶ درست است که با توطئه دشمنان آلوده به آشوب‌های منافقان و سلطنت طلبان و بدخواهان ایران داشت اما نباید منکر اعتراض‌ها و نارضایتی‌های بخش زیادی از مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۱ خردادماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت، گفت: کمتر از ۳۰ روز تا انتخابات چهاردهمین رئیس جمهوری وقت باقی مانده است.
امام جمعه عنبرآباد افزود: واقعه تلخ ۳۰ اردیبهشت زلزله‌ای سهمگین بود که پس لرزه‌های آن می‌توانست یک کشور را دچار فروپاشی و یا حداقل دچار بحران کند اما با عنایت و لطف امام زمان (عج) و تدبیر رهبر حکیم انقلاب و حضور معنادار مردم، فرصت های بی بدیل برای ملت آفریده شده و به لطف خدا خطرهای زیادی از سر ملت گذرانده شد.
وی با بیان اینکه ما اکنون در مقابل خودمان یک انتخابات بسیار مهم و حساس را در  پیش داریم، ابراز کرد: دولت چهاردهم باید دارای مولفه‌هایی همچون دولت سیزدهم در تلاش برای امنیت داخلی مبتنی بر تفاهم و اغناء و تقویت سرمایه اجتماعی در داخل داشته و تولید بازدارندگی فعال را همزمان با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور تداوم و تعمیق بخشد.
حجت الاسلام بامری با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی باید تلاش کند، اظهار کرد: حوادث سال ۱۴۰۱ و قبل از آن در ۹۸ و قبل از آن در ۹۶ درست است که با توطئه دشمنان آلوده به آشوب‌های منافقان و سلطنت طلبان و بدخواهان ایران داشت اما نباید منکر اعتراض‌ها و نارضایتی‌های بخش زیادی از مردم شد.
خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: اگر بخش اعتراضی را به عنوان مهم‌ترین رخداد اعتراضی چند سال اخیر بدانیم بنابراین دولت آینده با فهم درست از عدالت و پیشرفت باید در مسیر ترمیم این شکاف و فاصله حرکت کند.
وی یکی از رسالت‌ها و مولفه‌های دولت چهاردهم را ارتقای سطح اخلاق سیاسی در کشور دانست و تصریح کرد: بدون تردید بخشی از استقبال پرشور و با عظمت از پیکر آیت الله رئیسی به شخصیت اخلاقی و صفات والای اخلاقی این مرد بزرگ باز می‌گشت.  
حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: شهید رئیسی بر خلاف بسیاری از دولتمردان سابق شخصیت تنش زدا و فیصله بخش، صادق و اخلاقی داشت بنابراین، این اخلاق حسنه سیاسی باید ارتقاء داده شود و شهید جمهور یک الگوی تمام عیار است.
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: یکی از مولفه‌هایی که دولت آینده باید به آن توجه داشته باشد، عبور از دوقطبی های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت است ساختن دو قطبی‌های کم عمق لحظه‌ای، خاص گروه‌ها و جریان‌های بحران زیست است بنابراین باید مراقبت کرد انتخابات آینده باید عاری از دوگانه‌های موهوم و مصنوعی باشد وگرنه نتیجه‌ای جزء سوخت سرمایه اجتماعی و سرخوردگی ندارد.
وی با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم، عنوان کرد: مجلس در راس همه امور است و مجلس دوازدهم بابد مجلسی تراز برای ایران قوی باشد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب اسلامی و ملی بودن آن است.
حجت الاسلام بامری اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی مظهر وحدت ملی، یکپارچگی و اتفاق همه گروه‌ها قومیت‌ها، سلایق و عقاید است.
خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: مجلسی که از منتخبان حقیقی ملت بزرگ ایران شکل یافته است، نمایندگان شهرها و استان‌های دور و نزدیک نمایندگان اقوام گوناگون ایرانی همه در کنار هم برای انجام وظایف قانونی خود همکاری و تلاش می‌کنند که این یکی از باشکوه ترین جلوه‌های اتحاد ملت است.
وی خاطرنشان کرد: همه نمایندگان مجلس برای یک هدف آن هم تلاش و مجاهدت برای پیشرفت ایران اسلامی و سربلندی نظام پرافتخار جمهوری اسلامی دور هم جمع شدند و این فرصت بسیار مغتنم و با ارزش است باید نمایندگان قدر و قیمت آن را بدانند.
حجت الاسلام بامری اظهار کرد: تنظیم ضربان و حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور وابسته به نظام قانون گذاری مطلوب است و بهره‌مندی از آن می‌تواند متضمن رشد و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف باشد که این از جایگاه وشعون مجلس است.
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: امیدواری منتخبان ملت در مجلس دوازدهم ضمن جدی گرفتن توصیه‌های ۱۲ گانه امام جامعه بنیانگذار مجلسی قوی باشند که مصوبات آن ضعف‌های موجود در حوزه نظارت را رفع کند و بتواند پاسخگوی اعتماد مردم باشد.
وی بیان کرد: شروع مجلس با حواشی تلخی همراه بود که جای گله‌مندی است و امیدواریم که دیگر شاهد این حواشی تلخ در مجلس از طرف نمایندگان نباشیم.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه ۱۴ خرداد سالروز رحلت جانگداز امام راحل و ۱۵ خردادماه در پیش رو است، خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل ۱۵ خرداد، یک نقطه عطفی در تاریخ کشور ماست، این روز یک مصیبت برای ملت ما بود که مبدا جنبش شد.
خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: گرچه ۱۵ خردادماه یک مصیبت بود اما به یک امر بزرگی و آن استقلال کشور و آزادی برای همه مملکت منتهی شد زیرا  قیام ۱۵ خرداد از جهت معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا بود.
وی اظهار کرد: ۱۵ خردادماه همیشه زنده است و می‌ماند و به برکت روحیه عاشورایی ملت ایران و عشق ملت ما به حماسه کربلا و سیدالشهدا قابل تجدید و بازآفرینی ست و این بازآفرینی و تجدید مکرر در حال تکرار است.
حجت الاسلام بامری یادآور شد: حضور مردم در انتخابات حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ها، روز قدس‌ ها، تشییع پیکر سردار سلیمانی و حالا قیام مردم ایران در تشییع شهید جمهور و شهدای خدمت قابل تقدیر است.  

کد خبر 1766222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha