ترک گناه نور هدایت را در انسان زنده می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ترک گناهان، نور هدایت را در انسان زنده می‌کند و مسیر سعادت را می گشاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» در خطبه های نماز جمعه اصفهان به اهمیت ترک گناه اشاره کرد و اظهارداشت: گناه انسان را از مسیر واقعیت دور کرده و نور امید و هدایت را در وجودمان خاموش می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: اعمال انسان به محضر معصومین عرضه می شود و گناهان مایه افسوس و سرافکندگی خواهد بود به همین خاطر ترک آن موجب عزت و افتخار نزد ائمه معصومین(ع) ‌می شود.

وی با اشاره به تشکیل خانواده و ازدواج جوانان اذعان داشت: این امر مهم نیازمند توجه در انتخاب همسر است که ویژگی های یک زن و مرد خوب بر اساس روایات برشمرده شده که از جمله آن تربیت یافتگی در خانواده متدین است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: دختر و پسری که در خانواده ای غیرپایبند به اصول تربیت شده باشد آنگاه در مسیر زندگی دچار مشکل شده و همین موضوعات به وجود انسان آسیب می زند.

وی در ادامه خطبه ها به سالروز رحلت بینانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: امام خمینی همواره در مسیر خدمت رسانی به مردم و مبارزه با کفر پیشتاز بود و بنا به سفارش امام حسین(ع) که نباید در برابر حاکم فاسد سکوت کرد، برخواست و در برابر طاغوت ایستادگی کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: مردم هم در این مسیر با هم همراه شدند و حکومت اسلامی تشکیل و حاکمیت در مسیر خدمت به جامعه پیش رفت و پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب همان راه را ادامه دادند.

وی اضافه کرد: کشتی انقلاب در طول بیش از چهار دهه گذشته تاکنون مسیر پیشرفت خود را طی کرده و با رهبری و مردم موفقیت هایی داشته است.

امام جمعه اصفهان نیز به حادثه بالگرد رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: دغدغه جدی برای حل مسائل کشور در وجود آیت الله رئیسی بود و او همواره برای خدمت به مردم با روحیه خستگی ناپذیر پیش می رفت.

وی ادامه داد: سایر شهدای حادثه بالگرد رئیس جمهور هم در منصب های مختلف خدمت رسانی به مردم داشتند و ملت ایران نیز قدرشناس آنان بوده اند.

کد خبر 1766245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha