عمل به مکتب و سیره امام راحل نیاز امروز جامعه است

به گفته حجت الاسلام مرادپور، توجه به مکتب امام راحل و سیره و روش ایشان یکی از نیازهای اصلی جامعه و از تاکیدات مقام معطم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با رعایت تقوای  الهی و تسلیت ایام ارتحال امام راحل، اطهار کرد: توجه به مکتب امام و سیره و روش ایشان یکی از نیازهای اصلی جامعه و از تاکیدات مقام معطم رهبری است.


وی با بیان اینکه آن میراثی که از امام به یادگار مانده باید نقطه به نقطه مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: امام راحل یک انسان کاملا خودساخته و ذوب در اسلام بود که باید مکتب ایشان مورد توجه و واکاوی قرار گیرد.


امام جمعه ابهر با توضیح اینکه امام راحل در تمامی زمینه‌ها برای ما میراث ارزشمند و ماندگاری به جای گذاشت، تصریح کرد: سیره و روش امام راحل یکی از نیازهای اصلی جامعه در تمام عرصه‌هاست.


وی با تسلیت مجدد شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان تیشان و با اشاره به حصور خانواده خلبان شهید سرگرد قدیمی از فرزندان ابهر که در کنار رییس جمهور به شهادت رسید، ادامه داد: امیدواریم خدا توفیق ادامه راه این عزیران را به ما عنایت کند. 


حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه این حادثه حقیقتا یک غم جانکاه برای ماست، متذکر شد: مقام معظم رهبری از رئیس جمهور شهید به عنوان یک رئیس جمهور مغتنم یاد کردند.


وی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و به ویژه رفح، تصریح کرد: آنچه در رفح بر مردم بی‌دفاع رفت به حق یک هولوکاست واقعی بود این حادثه به حدی تلخ و جانکاه بود که حتی خود نتانیاهو نیز گفت ما در ابن باره زیاده‌روی کرده و اشتباه کردیم.


حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه این جنایت با هیچ یک از امور انسانی سازگار نیست که نقطه‌ای را امن اعلام کنند و سپس آنجا را بمباران کنند، ادامه داد: در این حادثه‌ها پرچم و الم مشخص است اما مهم این است که ما زیر کدام الم بایستیم.


وی با اشاره به اینکه امروز هم شاهدیم تاریخ اتفاق می‌افتد و هم تحلیل می شود، توضیح داد: یک المی را حضرت علی (ع) درصفین بلند کرده که الم عدالت و قرآن است و در یک طرف نیز یک المی را معاویه بلند کرده است که الم شرک و بت‌پرستی است که مهم این است که ما زیر کدام الم بایستیم.


امام جمعه ابهر با بیان اینکه دنیا در حال گریه کردن برای رفح است جز آدم‌های پست و بی‌غیرتی مانند بایدن، اذعان کرد: آنها هنوز هم در حال حمایت از این رزیم کودک کش هستند و به این امر اصرار هم دارند.


وی با بیان اینکه اسراییل تحت فشار است و این حرکت نه از روی قدرت بلکه از روی صعف است، متذکر شد: این اقدام نشانه شکست و استیصال رژیم صهیوتیستی است.


حجت‌الاسلام مرادپور با یادآوری اینکه از آنجایی که رژیم صهیونیستی رو به افول است ممکن است از این بدتر نیز عمل کند، گفت: تلاش هشت ماهه اسراییل برای حدف حماس به جایی نرسیده است به همین علت از هیچ جنایتی دریع نمی‌کند.


وی با توضیح اینکه تلاش کشورها برای به رسمیت شناختن فلسطین اسراییلی‌ها را عصبانی کرده است، افزود: عصبانیت اینها به نفع فلسطین و به صرر خودشان است که  امیدواریم سرعت نابودی اسراییل تسریع شود.


امام جمعه ابهر با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: باید تلاش کنیم رییس جمهوری انتخاب کنیم که راه رییس جمهور شهیدمان را ادامه دهد.


وی با بیان اینکه بر خلاف تمام تبلیغات، کشور ما از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است تا جایی که شاهدیم علی‌رعم شهادت رییس جمهور امور کشور در حال انجام است، تصریح کرد: فرایند بزرگی در کشور ما با سرعت برای انتخابات در حال برگزاری است.

کد خبر 1766248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha