مدیران فرهنگی توسعه بخش اخلاق در ورزش هستند

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیران فرهنگی هیات‌ها و فدراسیون‌های ورزشی، توسعه بخش اخلاق در ورزش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «علی احدی» در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران فرهنگی هیات های ورزشی سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان اظهارداشت: اخلاق در ورزش و توسعه فرهنگی در بین ورزکاران دغدغه مسئولان این عرصه بوده که این روند روبه رشدی داشته است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: مسئول فرهنگی و مسئولیت اجتماعی در هیات‌های ورزشی سراسر کشور منصوب می‌شود تا راهبردهای توسعه اخلاق و منش قهرمانی در ورزش را برنامه ریزی و توسعه بدهد.

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات های ورزشی نقش اساسی در توسعه اخلاق در ورزش دارند و باید در پرورش نیروها نقش خود را ایفا کنند.

شبکه سازی بین ورزشکاران و تشکل های ورزشی

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به شبکه سازی فرهنگی و ورزشی در کشور گفت: چهار شبکه بین ورزشکاران و تشکل های ورزشی ایجاد شده که محوریت فرهنگی دارد.

وی تشکیل شبکه ورزشکاران را یکی از این جریان ها اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ ورزکار شاخص با اخلاق کشور عضو آن هستند که اجرای طرح های فرهنگی، جهادی و خدمت رسانی با حضور آنان انجام می گیرد.

حجت الاسلام احدی دومین شبکه فرهنگی و ورزشی کشور را در بین مدیران فرهنگی هیات های ورزشی اعلام کرد و گفت: ۶ هزار نفر عضو این شبکه هستند که به توسعه فرهنگ و اخلاق در ورزش کمک می کنند.

وی شبکه کمیته فرهنگی هیات های ورزشی و باشگاه ها را سومین و چهارمین مورد این جریان دانست و گفت: کمیته فرهنگی هیات های ورزشی در جریان فرهنگ سازی نقش مهمی دارند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ۳۰ هزار باشگاه فرهنگی و ورزشی در کشور ظرفیت خاصی است که با تقویت آن می توان به اخلاق و قهرمان پروری رسید.

وی اضافه کرد: جشنواره ای ویژه باشگاه های فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده که باشگاه فعال و موثر فرهنگی کشور معرفی خواهد شد.

کد خبر 1766250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha