در آستانه انتخابات نباید تحت تاثیر رسانه‌های دشمن قرار گرفت/توصیه های امام جمعه به نماینده شهرستان های بویراحمد بزرگ

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: در آستانه انتخابات نباید تحت تاثیر رسانه‌های دشمن قرار گرفت، چرا که هدف دشمن این است که مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند و برای سرنوشت کشورشان تصمیم نگیرند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره)، انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری و همچنین قیام ۱۵ خردادرا یادآور شد و اظهار کرد: حضرت امام(ره) دارای یک شخصیت بسیار قوی و قدرت ایستادگی در مقابل سختی‌ها بود.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه وقتی نام انقلاب می‌آید به دنبال آن یاد امام(ره) هم می‌آید، گفت: یاد و نام امام خمینی (ره) از انقلاب جدا نیست.

وی ادامه داد: همه مردم باید حقایق انقلاب را به نسل جوان تزریق کنیم و به ویژه نسل جوان ما باید بدانند که عامل شکل گرفتن این انقلاب چه بوده و آثار و اهداف انقلاب چیست؟

حجت الاسلام خواجه پور افزود: هدف انقلاب تغییر یک وضعیت استعماری دیکتاتوری و وابسته به دشمن به یک حکومت اسلامی و مردم پایه که متکی به مردم است، بود.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با اتکال به خدا، ایمان درونی و با پشتوانه مردمی هیمنه استکبار جهانی را در هم کوبید و حکومت اسلامی را به وجود آورد و انقلاب اسلامی را به اوج پیروزی رساند.

وی ضمن اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ تاریخی انجام داد، بیان کرد: سه تحول بزرگ یکی در سطح کشور، یکی در سطح امت و یکی در سطح جهان توسطحضرت امام (ره) به وجود آمد.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: تحول در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد، انقلاب را مردم انجام دادند، اما امام راحل آن را به وجود آورد و اما آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، بیداری اسلامی بود.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه تحول سوم در جهان این بود که امام(ره) فضای معنوی و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد، یادآور شد: بسیاری از ابعاد شخصیت امام(ره) بزرگوار برای ما ناشناخته بوده، به ویژه نسل جوان ما امام عزیز را به درستی نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فقط امام دیروز نیست، امام امروز و فردا هم هستند، افزود: نسل جوان ما باید با پیروی از آرمان‌های امام (ره) و شهدا مسئولیت ملی و گام دوم انقلاب را بر عهده بگیرند و کشور را مدیریت کنند.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: در قیام ۱۵ خرداد که مردم تهران، قم، شیراز، مشهد و ورامین به خیابان‌ها ریختند و شعارهایی نظیر «یا مرگ یا خمینی» سر دادند، این قیام‌ها توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد تا جایی که حضرت امام (ره) فرمودند «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم».

خطیب نماز جمعه مارگون با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد درس‌های خوبی برای امروز ما داشت، ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد قیام خونینی بود که در واقع نقطه عطفی در آغاز انقلاب ۵۷ به شمار می‌رود.

وی به درس های قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: اگر به نقش دین، مذهب و علمای دینی در تحولات سیاسی و اجتماعی توجه کنیم، باید حضور گسترده مردم در این قیام را مرهون معنویت‌خواهی و دین‌گرایی مردم بدانیم.

حجت الاسلام خواجه پور دومین درس این قیام را عدم اعتماد به دولت‌ها و رسانه‌های خارجی دانست و ادامه داد: در این قیام دولت‌هایی که شعار دموکراسی و مردم سالاری می‌دادند نه تنها از قیام مردم ایرانیان حمایت نکردند بلکه آنها را سرکوب و از محمدرضا شاه پهلوی طرفداری کردند.

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: سومین درس این قیام به همه ملت‌های آزادی‌خواه این است که اگر در مقابل دیکتاتورها ایستادگی کنند و حاضر به فدا کردن جان خود در راه ارزش‌ها باشند، پیروز خواهند شد، اگرچه قدرت‌های خارجی از آن دیکتاتورها حمایت کنند.

وی مسئله انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: در روزهایی قرار داریم که کمتر از ۳۰ روز به انتخابات چهاردهمین رئیس جمهور مانده است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: ملت عزیز ایران اسلامی باید نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت کنند و پای صندوق‌های اخذ رای حضور پیدا کنند و یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی مثل حضرت آیت الله رئیسی را انتخاب کنند که در راه خدمت جانش را برای خدا فدا کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: در آستانه انتخابات نباید تحت تاثیر رسانه‌های دشمن قرار گرفت، چرا که هدف دشمن این است که مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند و برای سرنوشت کشورشان تصمیم نگیرند .

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند جای جلاد و شهید عوض شود، لذا باید فردی را که دارای شاخصه‌های مدنظر مقام معظم رهبری است، انتخاب کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور به حضور نماینده مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در جمع نمازگزاران مارگون اشاره و با ذکر چند نکته برادرانه و دلسوزانه خطاب به وی، اظهار کرد:همه می‌دانیم که مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین قوای حاکم در کشور متصدی سه کارکرد مهم از جمله قانونگذاری، تفسیر قوانین عادی و اعمال نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه تمام نمایندگان مجلس باید در این سه محور رسالت خود را انجام دهند، ادامه داد: نماینده‌ای در رسالت خود موفق است که بدون هیچ گونه توجهی به مسائل حاشیه‌ای برای رفع مشکلات مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننماید.

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر نماینده خود را مختص یک گروه خاص بداند نمی‌تواند در ماموریت خود موفق باشد، بیان کرد: آن چیزی که شهدای خدمت را عزیز کرد، اخلاص در کار، خدمت خالصانه به مردم، جهادی بودن، عدم توجه به حواشی در کشور، پایبندی به ولایت و آرمان‌های نظام و شهدا بوده و همه مسئولان و نمایندگان باید این گونه باشند.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: همه مسئولان کشور باید شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی را به عنوان الگو و سرمشق خود در مسئولیت، خدمت خالصانه و خداپسندانه به مردم قرار دهند تا هم در پیشگاه خدا و هم در نزد مردم محبوب و عزیز شوند.

خطیب نماز جمعه مارگون خطاب به نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس، افزود: امیدوارم با توجه به اینکه جناب عالی پا به عرصه خدمت گذاشتید در این ماموریت چهار ساله موفق باشید و هم با ارتباط مستمر در بین مردم، تعامل با استاندار و سایر مدیران کل و مسئولان شهرستانی شاهد رفع مشکلات مردم شریف و شهید پرور و عزیز مارگون باشیم و بدانید اگر برای خدا و رضای خدا به مردم خدمت کنید، یقیناً خدا از شما راضی خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر بر اساس سخنانی که پشت تریبون قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیان کردید، حرکت کنید یقیناً موفق خواهید شد، چرا که آن چیزی که باید برای شما مهم باشد، خدمت خالصانه و خداپسندانه به مردم و صادقانه حرکت کردن با مردم است.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: توصیه می‌کنم با تعامل استاندار، مسئولان و مدیران کل حرکت کنید و ان شاالله قدم‌هایتان را برای خدا و در راستای رفع مشکلات مردم بردارید.

کد خبر 1766254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha