الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد موافقت قرار گرفت.

سید علی میرکریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: پیرو تصویب الحاق ۳۴ هکتار در شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و با موافقت اعضا به تصویب رسید که پس از تایید، نقشه تفکیکی اراضی در کمیسیون ماده پنج، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای حدود ۳۰ هکتار اراضی الحاقی مرحله قبل، قرعه کشی انجام شده و حدود ۷۲۱ قطعه نیز به متقاضیان معرفی شد و فرآیند اخذ سند در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: در شهر گرمه در بخش تامین زمین و الحاقات، نیاز به الحاق ۱۰۰ هکتار دیگر داریم تا بتوانیم در بازه زمانی ۱۰ ساله نیاز مسکن شهر گرمه را مرتفع کنیم که البته تاکنون ۹۰ هکتار دیگر نیز در دست الحاق داریم که امید است با همراهی همه دستگاه های اجرایی مرتبط، مراحل الحاقات با سرعت انجام و منجر به تولید قطعات مسکونی برای تقدیم به واجدین شرایط شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۲۵۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گرمه ثبت نام کرده اند و حدود ۱۲۰ نفر نیز در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موفق به ثبت نام شده اند.

میرکریمی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۴۲ متقاضی در طرح نهضت ملی ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۴۱۵ نفر تایید، ۹۲۱ واریز وجه و ۷۲۱ متقاضی نیز تخصیص پروژه شده اند.

شهرستان گرمه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان های مرکزی و جنوبی کشور واقع است.

کد خبر 1766283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha