حامیان فلسطین  خواستار توقف واردات پهپادهای اسرائیلی به ژاپن شدند

معترضان حامی فلسطین مقابل وزارت دفاع ژاپن در توکیو تجمع کردند و خواستار توقف واردات پهپادهای تهاجمی ساخت اسرائیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»، معترضان حامی فلسطین مقابل وزارت دفاع ژاپن در توکیو تجمع کردند و خواستار توقف واردات پهپادهای تهاجمی ساخت اسرائیل شدند.

در این تظاهرات که توسط شبکه ضد تجارت اسلحه سازماندهی شد، از وزارت دفاع ژاپن خواسته شد تا خرید هواپیماهای بدون سرنشین از شرکت‌های اسرائیلی را متوقف کند.

شرکت هایی که اقدام به خرید هواپیماهای بدون سرنشین از اسرائیل می‌کنند به عنوان «تجار مرگ» شناخته می‌شوند.

یکی از نمایندگان شبکه ضد تجارت اسلحه با انتشار یک پیام توئیتری از وزارت دفاع ژاپن خواست که به درخواست مردم برای قطع ارتباط تجاری با اسرائیل توجه کند.

او وزارت دفاع ژاپن را متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی کرد و گفت که این وزارتخانه از کاری که انجام می‌دهد باید خجالت زده و شرمنده باشد.

به طور جداگانه، گروهی به نام «همشهریان با فلسطین متحد می‌شوند» در یک طومار آنلاین از صنایع سنگین «کاوازاکی» خواست فورا قرارداد خود را با صنایع هوافضای اسرائیل لغو کند و واردات و فروش پهپادهای تهاجمی را متوقف کند. این طومار تاکنون به امضای ۲۱ هزار نفر رسیده است.

پیش از این، اعتراضات مشابهی در زمینه واگذاری سرمایه‌گذاری در چندین کشور از جمله استرالیا، بریتانیا و آمریکا صورت گرفت که برخی از آنها موفقیت آمیز بودند.

از جمله این موفقیت‌ها می‌توان به تصمیم دانشگاه ملبورن استرالیا در مورد افشای کامل همه تولیدکنندگان سلاح در میان درخواست‌ها برای واگذاری سرمایه‌گذاری و قطع ارتباط با شرکت‌های تسلیحاتی صهیونیستی، اشاره کرد.

کد خبر 1766308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha