شهید رئیسی از عمق جان به مردم باور داشت

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه شهید رئیسی از عمق جان به مردم باور داشت و ذاتش مردمی بود، گفت: شهید جمهور نگاهش در موضوعات مختلف یک لحظه هم از مردم منحرف نشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، علی بهادری جهرمی در مراسم گرامیداشت هفتمین روز تشییع و تشییع خادم الرضا شهید آیت الله رئیسی و دیگر همراهان شهیدش که با حضور سخنگوی دولت در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) در شیراز برگزار شد، گفت: اولین، مهمترین و بارزترین ویژگی و خصیصه‌ راهی که شهید رئیسی پیمود این بود که از مردم بود، برای مردم زندگی کرد و در میان مردم ماند تا در همین راه نیز جان خود را فدا کرد.

علی بهادری جهرمی با اشاره بر اینکه شهید رییسی ۳۰ سال در سمت های مختلف حاکمیتی خدمت کرد اما مردم او را نه یک چهره حاکمیتی و مسئولی بلکه چهره‌ای مردمی می دانستند، افزود: علت این مساله نیز این بود که شهید رئیسی از عمق جان به مردم باور داشت و ذاتش مردمی بود و نگاهش در موضوعات مختلف یک لحظه هم از مردم منحرف نشد، کلید حل هر مساله‌ای را در مردم جست و جو می‌کرد و به مردم اعتقاد و ایمان داشت.

او اظهار کرد: بعضا در بین مسئولان داشتیم کسانی که این مسیر را گم کردند و به جای اینکه به مردم اعتماد و اتکا کنند به دیگر جاها تکیه دادند و یا به خواص تکیه کردند یا به سراغ سیاسیون و مقامات دیگر کشورها رفتند در حالی که چیزی مطمئن تر، قوی‌تر و پایدارتر از حمایت مردم برای حل مسائل کشور نمی توانند پیدا کنند.

دبیر هیات دولت گفت: اگر می خواهیم مسیر خدمت در کشور ادامه پیدا کند باید سعی کنیم که در انتخاب‌های خود این مسائل را مبنا قرار دهیم و ببینیم که چه کسی از عمق جان به مردم ایمان دارد، از جنس مردم است و خدمت به خلق را نوعی عبادت و اطاعت از ولی امر می‌داند.

بهادری جهرمی افزود: شهید رئیسی سربازی ولایت را نیز در خدمت به مردم می دانست و دومین ویژگی ذاتی و درونی این شهید، ایمان راسخ او به خداوند و امدادهای غیبی بود، او به وعده‌های الهی ایمان راسخ و باور قلبی داشت و این باور نه فقط در سلوک معنوی و عبادت بلکه در جلسات اداری، خدمت به خلق و تصمیم گیری های مدیریتی او نیز دیده می‌شد.

او ادامه داد: آنچه را که شهید رئیسی در تبعیت از رهبری به ما یادآوری کرد، رعایت تقوا و اخلاق سیاسی بود، ما عادت کرده بودیم در دنیای سیاست دنبال بی اخلاقی بگردیم و یاد گرفته بودیم هر که اخلاق را بیشتر کنار بگذارد بیشتر دیده می‌شود، اما شهید رئیسی به همه یاد داد که می‌شود در عالی ترین سطوح سیاسی و در جدی ترین دعواهای سیاسی وارد شد اما حد اعلای رعایت اخلاق را نیز به هم نشان داد.

سخنگوی دولت، پاک دستی و فسادستیزی را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید رئیسی دانست و گفت: امروز مردم به این فساد ستیزی و پاک دستی عادت کرده‌اند و رئیس جمهوری فساد ستیز می‌خواهند.

بهادری جهرمی افزود: رییس جمهور شهید در انجام کار بسیار جدی بود و ثبات بسیار زیادی در مسیر حق داشت اما این ثبات و جدیت باعث نمی‌شد که با جناح‌ها و شخص های مختلف سیاسی و همچنین نهادها و مجموعه های بیرون قوه مجریه تعامل نداشته باشد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی با همه بخش ها و مجموعه‌ها ارتباط داشت، اعضای دولت با سایر قوا احساس دوگانگی نمی کردند و همه عضو یک خانواه و صدای واحد برای خدمت به مردم بودند.

کد خبر 1766319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha