پروژه‌های زمین مانده با طرح‌های خیرساز کشور انجام می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تامین مالی طرح های خیرین باید مالیات را مرتبط به طرح های خیرساز کشور کنیم که کمک کند بسیاری از پروژه ها که مدتی روی زمین مانده به انجام برسد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، سید احسان خاندوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تکریم شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت که به همت خیرین و تشکل‌های مردمی در مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه وزارت و دارایی هرچه رئیس جمهور شهید فرمودند در فرصت باقی مانده پیگیری می شود، گفت: یکی از موارد این بود که مردم به عنوان مودیان بتوانند بجای پرداخت مالیات، پروژه هایی انتخاب کنند و بگویند مالیاتشان صرف انجام پروژه مشخصی شود و بازخوردها نیز ارائه شود که اعتماد سازی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: گام اول صرفا هماهنگی فی مابین دستگاه های اقتصادی کشور را لازم داشت که باید درمورد طرح های عمرانی و از طرفی میزان درآمدهای مالیاتی به تفکیک استان و شهرستان آماده شود که انجام شده و تفاهم نامه رسمی هم امضا شده و ما نیازمند مصوبه در بخش اول نیستیم.

خاندوزی عنوان کرد: آنچه باقی مانده بخشی است که مربوط به طرح های خیرساز است که ضرورت دارد نیاز منطقه را سازمان برنامه و بودجه تایید کند. ما برای تامین مالی طرح های خیرین باید مالیات را مرتبط به طرح های خیرساز کشور کنیم که کمک کند بسیاری از پروژه ها که مدتی روی زمین مانده به انجام برسد.

وی افزود: برای این بخش اذن مجلس را نیاز داشتیم. لایحه آماده شده که در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دهیم که تا فرصت باقیست به صحن مجلس ارسال شود تا این مصوبه از مجلس شورای اسلامی گرفته شود و یک سنگ بنای مبارک در حوزه تعامل فی مابین دولت و جامعه خیرین کشور باشد.

کد خبر 1766389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha