۱۴ خرداد، فرصتی برای معرفی شخصیت و بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره) است

چگنی نژاد با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد محور بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد هستند، گفت: این ایام فرصتی برای معرفی شخصیت و بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره) است.

محمد چگنی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در برگیرنده دو رخداد بزرگ تاریخ معاصر ایران اسلامی است؛ ۱۴ خرداد، سالگرد رحلت جانسوز عارف واصل، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدس الله النفسه الزکیه) و قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: مراسم  مردمی بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و مراسم بزرگداشت شصت و یکمین سال قیام ۱۵ خرداد) در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال جهان و منطقه متأثر از عملیات های پیروزمندانه وعده صادق،   وقایع غزه و فلسطین و عملیات پیروزمندانه جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنان است، ادامه داد: امروزه بیش از هر زمانی، تأثیر اندیشه های امامین انقلاب در خصوص آزادی قدس شریف و مردم فلسطین در تحولات جهان نمایان گشته است.

چگنی نژاد ادامه داد: در این راستا برنامه های مختلف فرهنگی با رویکرد بصیرت ازافزایی و با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت زبان فرهنگ و هنر در ترویج ارزش ها، افزود: به تعبیر امام خمینی (ره) هنر امروز از مؤثرترین و بهترین ابزار در جهت ارائه حقایق و معارف دینی است و آمیزه هنر و فناوری امکانات جدیدی را به دست می‌دهد که حقایق دینی و وصف ارزش‌ها به سراسر عالم ابلاغ شود و به دست همگان برسد.

چگنی نژاد ابراز کرد: اتخاذ تمهیدات برای جلب مشارکت بیشتر مردم بویژه جوانان، نوجوانان و بانوان، ارتقاء فناوری ها در برگزاری مراسم و نشان دادن حمایت از مردم فلسطین با اعتراضات عمومی و مخالفت با رژیم اشغالگر قدس از رویکرد برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد با تاکید به برگزاری برنامه های پرمحتوا در مساجد، ایجاد بستری مناسب برای بیان اندیشه و آراء حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و ارزشهای انقلاب اسلامی، تاکید بر مکتب امام خمینیرحمهالله علیه و پیوند آن با شریعت اسلامی و تأکید بر اهمیت و جایگاه امام خمینی رحمه الله علیه به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی و نظام اسلامی برگزار می شود.

کد خبر 1766469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha