تعهد اشتغال خراسان جنوبی بیش از ۹ هزار نفر است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تعهد اشتعال خراسان جنوبی برای سال آینده ۹ هزار و ۵۲۸ نفر است که ۳۳ درصد آن باید در اشتغال نوار مرز رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز یکشنبه (۱۳ خرداد) در کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: در سال جاری برای خراسان جنوبی تعهد ایجاد ۹ هزار و ۵۲۸ اشتغال و بالغ بر ۱۳۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان ابلاغ شده که تمرکز و هدف‌گذاری ما برای ایجاد اشتغال بیشتر از تعهد استان است.

وی افزود: بیشترین تعهد اشتغال استان برای بنیاد برکت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و کمیته امداد است که باید اهتمام بیشتری نسبت به ایجاد اشتغال داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری باید ۱۹ درصد ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد که میزان تعهد جامع دانشگاهیی محقق خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه در سال جاری باید ۳۳ درصد ایجاد اشتغال هم برای نوار مرز باشد، تأکید کرد: با توجه به اهمیت امنیت و نگه‌داشت جمعیت در مناطق مرزی برای تحقق میزان اشتغال نوار مرز برنامه‌ ویژه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اعلام شد که اهتمام ویژه‌ای برای تحقق این مهم خواهند داشت.

وی ادامه داد: هنوز ابلاغ اعتبار برخی از بانک‌ها انجام نشده بود که باید مکاتبه لازم را داشته باشند تا سریع تر ابلاغ اعتبار آنان از مرکز انجام شود تا ایجاد اشتغال خراسان جنوبی شتاب بیشتری بگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: اکنون نرخ بیکاری در خراسان جنوبی پنج درصد است که این در گذشته ۷.۴ درصد بوده که نرخ بیکاری معادل ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

جعفری با یادآوری اینکه در سال ۱۴۰۲ خراسان جنوبی جزو استان‌های برتر در حوزه ایجاد اشتغال بوده است، گفت: این مهم با توجه به سفرهای اول و دوم رئیس جمهور شهید به استان خراسان جنوبی و اعتباری که برای ایجاد اشتغال گذاشتند، محقق شد.

کد خبر 1766475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha