قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است

چگنی نژاد با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد نهضتی خودجوش و مردمی بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تجلی نور، ایمان و تبلور فروغ معنویت است.

محمد چگنی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تجلی نور ایمان و تبلور فروغ معنویت بر تارک گیتی و نماد وعده صادق الهی در میراث داری مستضعفین و محرومین در جهان است که به رهبری امام خمینی) قدسالله النفسه الزکیه(به پیروزی رسید و توسط نائب برحقش امام خامنهای) مدظله العالی(دنیای منجمد و غرق در فساد و تباهی را منور به نور وحدانیت ساخت.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خاطرنشان کرد: قیام خونین پانزده خرداد است، نهضتی خودجوش و مردمی که در واکنش به سخنرانی امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه)در مدرسه فیضیه قم شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سحرگاه ۱۵ خرداد، امام خمینی) رضوان الله تعالی علیه(در منزل خود در قم دستگیر شد، ادامه داد: به دنبال این دستگیری، مردم همان روز در قم، ورامین و تهران به خیابانها ریختند و قیام پانزده خرداد شکل گرفت و حضرت امام، به دلیل شهادت جمعی از مردم به دست دژخیمان پهلوی، این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

چگنی نژاد با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی میزبان برنامه‌های متعددی هستند، افزود: همزمان با ۱۴ و ۱۵ خردادماه نیز این برنامه‌ها استمرار خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان لرستان ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد و همچنین اجرای طرح تلاوت نور در مراکز مجری این طرح اجرا و ثواب آن به روح بنیانگذار کبیر انقلاب تقدیم می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: همچمنین مراسم شب شعر، اجرای نمایش و تئاتر و برپایی نمایشگاه کتاب سیار در کانون‌های مساجد روستایی از سایر برنامه‌های اجرایی در این ایام خواهد بود.

کد خبر 1766481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha