«عقلانیت»، «معنوی» و «عدالت» ویژگی های مکتب امام راحل است

حجت الاسلام شعبانی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «عقلانیت»، «معنوی» و «عدالت» سه ویژگی بارز مکتب امام راحل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، با تسلیت سالگرد ارتحال امام و شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: امام خمینی(ره) طراح یک مکتب سیاسی برگرفته از قرآن کریم بودند و مکتب ایشان به فرموده مقام معظم رهبری سه ویژگی شامل«عقلانیت»، «معنوی» و «عدالت» داشت.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی در تعاملات با نظام سلطه یا باید بجنگد، یا باید تسلیم شود و یا باید مقاومت کند و قطعاً جمهوری اسلامی اهل جنگ نیست و در برابر جنگ‌های دشمنان مقاومت کرده است.

حجت الاسلام شعبانی انقلاب اسلامی ایران را مدعی استقلال دانست و افزود: هر اختلاف و دشمنی که از سوی آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته از آبان ۵۸ رقم خورد در حالیکه ایران هیچگاه به دنبال جنگ نبود و قط برای دفاع از استقلال کشور دفاع و مقاومت می کرد.

وی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی جنایت‌های بی سابقه‌ای را در تاریخ رقم می‌زند، تصریح کرد: متاسفانه در هیچ جای تاریخ چنین رژیم کودک کشی نبوده و ندیده‌ایم.

امام جمعه همدان با اشاره به مقاومت و رشادت مردان مردان مسلمان غزه که در برابر این رژیم غاصب ایستادگی می کنند، گفت: مقاومت مردمان غزه همان مقاومتی است که امام راحل به آن اشاره داشتند.

وی وعده صادق را نیز از مظاهر عقلانیت جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: این اتفاق نوع رفتار و تعاملات کشورهای دنیا با جمهوری اسلامی را تغییر داد و علیرغم اینکه ایران در تحریم بود اما قدرتی را رقم زد که امروز دشمن توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد.

شعبانی اذعان کرد: اعتماد به جوانان این کشور موجب شد قدرتی را رقم بزنند که جریان مقاومت را در عرصه بین المللی به نمایش گذاشتند.

کد خبر 1766512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha