سالروز ارتحال امام راحل در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان اجرا می‌شود

حجت الاسلام کرمی، از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت ۱۴ خرداد سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تسلیت فرارسیدن رحلت جانسور بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه سوگواری و عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان اجرا می شود.

وی ادامه داد: این مراسم در حسینیه اعظم و زینبیه اعظم، امامزاده ابراهیم (ع) شهر زنجان، امامزاده محمد(ع) روستای حاج سیران شهرستان زنجان، امامزاده اسماعیل (ع)، یعقوب(ع)، زیدالکبیر (ع) شهرستان ابهر، بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس شهرستان خدابنده و امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهر آببر شهرستان طارم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان همزمان با سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب گفت: مراسم عزاداری و سوگواری روز دوشنبه ساعت ۱۰ با سخنرانی حجت الالسلام قنبریان با موضوع تبیین اندیشه های فلسفی و سیاسی امام راحل برگزار می شود و دسته عزاداری حسینیه اعظم نیز در همان روز ساعت ۱۰ از مقابل حسینیه اعظم به حرکت درمی آید.

وی با اشاره به برگزاری ویژه مراسم رحلت پیرجماران و قرائت دعای توسل همزمان با روز رحلت بعد از نماز مغرب و عشاء، تصریح کرد: محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور جمعی از قاریان و حافظان ممتار کشوری و بین المللی روز سه شنبه ۱۵ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1766514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha