بیان کارکردهای مهدویت لازمه تحقق تمدن‌سازی نوین است

حجت الاسلام چراغی با بیان‌اینکه بیان کارکردهای مهدویت لازمه تحقق تمدن‌سازی نوین است، گفت: با توجه به اینکه مهدویت مربوط به تمام ادیان است، برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید کارکردهای مهدویت در زمینه‌های مختلف در کل جامعه بشری تبیین شود.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، ضمن تسلیت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهارداشت: امام راحل در سخنرانی های متعدد فرمودند: اگر می خواهیم انقلاب کنیم این انقلاب باید زمینه‌ساز ظهور باشد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) لرستان با اشاره به فرمایشات امام راحل افزود: هدف از شکل گیری انقلاب زمینه سازی مهدویت و تحقق عدالت محوری است.

وی خاطرنشان کرد: منظور از تحقق عدالت، عدالت کلی در زمینه های مختلف در دولت ولی عصر(عج) است و قیام و تلاش امام خمینی(ره) در همین راستا بود.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سخنرانی های متعددی در راستای زمینه‌سازی ظهور مطرح کردند، عنوان داشت: از اهداف انقلاب زمینه سازی قیام حضرت مهدی (عج) است و در این راستا همگان رسالت سنگینی بر دوش دارند.

وی ادامه داد: تمام دستاوردهای انقلاب قرار است به نزدیک شدن ظهور حضرت مهدی موعود(عج) منجر شود و باید این دستاوردها برای جوانان امروز جامعه اسلامی تبیین شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق عدالت فرهنگی و مذهبی بیان کرد: باید جوانانی تربیت شوند که زمینه ساز ظهور باشند.

وی با اشاره به نگاه رهبر فرزانه انقلاب به تمدن سازی اظهارکرد: تمدن سازی مسله مهمی است و با توجه به اینکه امروز دنیا به سمت پوچ گرایی می رود، باید ببینیم کارکردهای مهدویت چیست.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: کارکرد مهدویت این است که دنیا به سمت امید حرکت کند و از پوچ گرایی دور شود و به سمت عدالت خواهی در کل جامعه بشری حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کارکردهای مهدویت را در جامعه بیان و تبیین کرد، خاطرنشان کرد: موضوع مهدویت نه تنها مربوط به تشیع بلکه مربوط به همه ادیان است و برای تمدن سازی نوین اسلامی باید کارکردهای مهدویت در ابعاد مختلف عدالت محوری، امیدآفرینی در زندگی و...را بیان کرد.

کد خبر 1766528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha