ادارات شهرستانی در زمینه برپایی نماز ارزیابی شوند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیران خواست تا توجه جدی به مسئله نماز در ادارات مربوطه خود داشته باشند و گفت: ادارات شهرستانی نیز در زمینه برپایی نماز ارزیابی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در نشست شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد مسئله نماز را مهم‌ترین عامل برای هدایت فرد و جامعه دانست و اظهار کرد: نماز مهم‌ترین عامل ایجاد ارتباط مخلوق با خالق است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه نماز از مهم‌ترین پایه‌های رفع مشکلات جامعه انسانی است، گفت: تلاش همه انبیا و اولیای الهی و حتی عالمان دینی برای معرفتی است که بندگان نسبت به خداوند به آن دست پیدا کنند.

وی مهم ترین شاخص معرفتی برای بندگان را نماز دانست و افزود: همه تلاش‌ها برای برپایی نماز بوده و این نماز حاکی از معرفتی است که جامعه بشری خدا را بشناسد و به دستورات الهی عمل کند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه آرامشی که به دنبال آن هستیم در نماز پیدا می‌شود، ادامه داد: امروز آسیب‌های اجتماعی، اضطراب و استرس‌های گرفتار خانواده‌ها شده که یکی از راه‌های جلوگیری از این آسیب‌ها، ارتباط با خدا و ترویج نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد طلاق، خودکشی و اعتیاد را برای جامعه نگران کننده دانست و یادآور شد: طبق کارشناسی صورت گرفته افراد معتقد کمتر به آسیب‌های موجود در جامعه گرفتار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتقادات دینی در جامعه و افراد تقویت شود بسیاری از مشکلات موجود در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

آیت الله حسینی اظهار کرد: هر روش ارزشمندی که می‌تواند جامعه را به سمت وضعیت مطلوب فرهنگی و معنوی برساند باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه نماز جامعه و جوانان را از آسیب‌ها دور می‌کند، افزود: اینکه خداوند بهترین زمان را برای نماز تنظیم کرده بر اساس حکمت است.

وی نماز را آرامش بخش دانست و از مدیران خواست تا توجه جدی به مسئله نماز در ادارات مربوطه خود داشته باشند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه نماز جماعت آثار و برکاتی دارد و همه ادارات باید در زمینه نماز ارزیابی شوند، گفت: باید ضمن در نظر گرفتن تبلیغات محیطی در این زمینه، ادارات شهرستانی نیز در زمینه برپایی نماز ارزیابی شوند.

گفتنی است در این نشست هر یک از دستگاه‌های شرکت کننده به ارائه برنامه‌های خود در حوزه نماز پرداختند.

کد خبر 1766529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha