نسل جدید ما باید افتخار کند که امام (ره) دنیا را تغییر داد

حجت الاسلام سلمانیان با بیان اینکه نسل جدید ما باید افتخار کند که امام (ره) دنیا را تغییر داد، گفت: نسل جدید باید بداند؛ اندیشه های غربی که ۲۰۰ سال در کشور ما سیطره داشته است نه تنها موجب پیشرفت ما نشد بلکه روز به روز موجب عقب ماندگی ما شد.

خبرگزاری شبستان- استان گلستان، ربابه کابلی؛

با توجه به دسیسه های دشمنان نظام، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون و هدف قرار دادن افراد جامعه به خصوص نسل جوان، نیاز است تا این قشر از جامعه را با اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) آشنا کرد.

نسلی که امروز در عصر تکنولوژی و ارتباطات و اطلاعات زندگی می کنند به راحتی به اطلاعات درست یا نادرست دسترسی دارند که هدف اصلی دشمنان در ایجاد تهاجمات فرهنگی است.

امروز این نسل جدید باید اهداف و آرمان های امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در این جنگ تهاجمی سربلند بیرون آیند.

به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حجت الاسلام حسنعلی سلمانیان، مدیر گروه حقوق، الهیات و معارف دانشگاه گلستان در گفتگویی اختصاصی به سوالات خبرنگار خبرگزاری شبستان پاسخ داد.

وی با اشاره به مستند ساخته شده از سوی بی بی سی در چند سال قبل با عنوان « Iran and the West»، گفت: در ابتدای این مستند چند ساعته تصویری از امام خمینی(ره) آورده شده است و این جمله را می گویند که این «مرد دنیا را تغییر داد».

حجت الاسلام سلمانیان با بیان اینکه نسل جدید ما باید افتخار کند که امام (ره) دنیا را تغییر داد، افزود: به اعتراف بی بی سی؛ امام خمینی (ره) در حالی که ۸۰ سال سن داشت انقلابی را رهبری کرد که خاورمیانه و غرب آسیا را از دست آمریکایی ها و غربی ها بیرون کشید.

وی ادامه داد: امام (ره) در حالی که دنیا را به بلوک شرق و غرب تقسیم و کمونیست و ... تقسیم کرده بودند با دست خالی و پشتوانه مردم و توجه به خداوند متعال توانست انقلاب بزرگی را رقم بزنند و نه تنها کشور ایران را از دست رژیم طاغوت بلکه غرب نجات دهند بلکه امروز به سمت نجات بشریت گام برداشته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ظلم و جنایتی که در تاریخ و در این برهه تاریخی علیه بشریت انجام می شود، گفت: نسل جدید باید بداند؛ اندیشه های غربی که ۲۰۰ سال در کشور ما سیطره داشته است نه تنها موجب پیشرفت ما نشد بلکه روز به روز موجب عقب ماندگی ما شد.

وی اظهارداشت: از زمانی که مردم ایران به آموزه های حضرت امام(ره) توجه کردند، هم استقلال ما و هم تمایت ارضی ما حفظ شد و یک وجب خاک به دشمن ندادیم و هم در عرضه های نظامی، پزشکی، نانو، امنیت، علمی، حوزه زنان، سیاسی، گردش نخبگانی قدرت و حضور جمعی مردم در انتخابات و تاثیرگذار در سرنوشت خودشان و حوزه های مختلف و مقاومت پیشرفت های عظیمی کرده ایم.

حجت الاسلام سلمانیان با اشاره به جمله ای از امام راحل که فرمودند: «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم»، گفت: این حرف بسیار بزرگی است و عزتی است که ۲۰۰ سال قهرمانان ما آرزو داشتند که چنین حرفی را را ادعا کنند، ولی امام (ره) توانست این حرف را به منصه ظهور بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ما قبل از انقلاب درگیر داخل بودیم و دشمن ما را درگیر داخل کرده بود و هر زمانی تکه ای از کشور ما را جدا می کرد و تمام انقلابیون ما دغدغه شان این بود که این کشور تکه تکه نشود اما امام (ره) کاری کرد نه تنها این کشور تکه تکه نشد بلکه خیز بگیرد و به تعبیر امام (ره) اراده شیطان را از بین ببریم و این قدرت بسیار بزرگی است.

امام(ره) ارزش وجودی برای خود قائل نبود

مدیر گروه حقوق، الهیات و معارف دانشگاه گلستان با اشاره به عرفان و اخلاق در اندیشه امام خمینی(ره)، گفت: یکی از نکات مهم امام (ره) در بحث عرفان و اخلاق این بود که به شدت توحیدی فکر می کردند، به این معنا که معتقد بودند انسان اگر خودش را در نظر بگیرد هیچی ندارد و هر آنچه را که انسان ها دارند از آن خداوند متعال است.

وی با اشاره به جمله ای از امام(ره) که می فرمایند: «ما هیچیم و از هیچ هم هیچ تریم ما لاشی هستیم و از هیچ وجودیم»، افزود: امام راحل هیچ ارزش وجودی و استقلال برای خودشان معتقد نبودند.

حجت الاسلام سلمانیان با بیان اینکه فایده این دیدگاه این است که انسان متکبر نشده و نسبت به دیگران دچار غرور نمی شود و ظلم نمی کند، اظهارداشت: اگر ما احساس و درک کنیم آنچه داریم از خداوند متعال است، در برابر ظلم و قدرت های باطل کوتاه نمی آییم چون معتقد خواهیم بود آنها هم چیزی ندارند و برتر از ما نیستند.

وی یادآور شد: این نگاه امام(ره) که همه چیز امانت الهی است که خداوند متعال به ما داده است و همه چیز در اختیار قدرت خداوند متعال است، سبب می شود که انسان توجه داشته باشد هر چه که دارد از آن خداوند متعال است و خداوند متعال هر مقدار بخواهد به او می دهد و هر وقتی بخواهد از او می گیرد، بنابراین این نگاه، نگاه منحصر به فردی است که در عالم سیاست خودش را خوب نشان می دهد.

این استاد دانشگاه گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند که انسان ها هر چه ضعیف تر و محروم تر باشند ولی نعمت هستند و توجه واقعی یک سایستمدار و یک انسان واقعی این است که به ضعفا و به فقرا توجه کند.

وی ادامه داد: امام راحل معتقد بودند موجودی که ضعیف است برای اینکه اسیر دشمنان و شیاطین انس و جن نشود چاره ای ندارد که فقط به موجود کامل مطلق و خدای مطلق توجه کند وگرنه نمی تواند در برابر شیاطین انس و جن هر چقدر هم قدرتمند باشد توانایی داشته باشد و بتواند از پس آنها برآید.

حجت الاسلام سلمانیان گفت: صلاح و رستگاری و رسیدن سعادت بدون توجه به آن موجود کامل مطلق امکان ندارد.

کد خبر 1766551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha