رشد ۷۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۰ میلیون دلار بود که اکنون به یک میلیارد و ۶۸۷ میلیون دلار رسیده و رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان عصر امروز یکشنبه (۱۳ خرداد) در نشست سرمایه‌گذاران خارجی استان با استاندار اظهار کرد: امروز در دنیا مسئله سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان مقوله پذیرفته شده و با ریسک بسیار پایین است و کشورها برای افزایش رتبه اعتباری خود و امنیت پایدار  و رشد و توسعه اقتصادی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی استفاده می‌کنند.

وی افزود: هدف از سرمایه‌گذایر خارجی ایجاد یک دیپلماسی اقتصادی بین کشورها است که هم امنیت کشورها را تأمین کند و هم در جهت منافع فی مابین گام بردارند.

۱۷ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی فعال است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید می‌توانیم از محل منابع سرمایه‌گذاری خارجی برای تحقق شعار سال و توسعه بیشتر استان خراسان جنوبی استفاده کنیم، گفت: تاکنون در این استان ۱۷ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش مصوب ۲۱۷ میلیون دلار به بهره‌برداری رسیده است.

ذاکریان با بیان اینکه شهرستان خوسف با شش پروژه به مبلغ ۱۷۹ میلیون و ۱۵۰هزار دلار و ایجاد اشتغال ۵۱۵ نفر بیشترین سهم سرمایه‌گذاری خارجی را دارد، تصریح کرد: شهرستان طبس نیز سه پروژه، سربیشه سه پروژه، بیرجند دو پروژه و بشرویه، نهبندان و زیرکوه هر کدام یک پروژه سرمایه‌گذاری خارجی دارند.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان مربوط به کشور چین و افغانستان می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی میزان اشتغال مستقیم پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان را هزار و ۸۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم آن را بیش از ۲ هزار و ۱۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان اشتغال پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی استان با ۸۵۵ نفر اشتغال مربوط به کشور چین است.

ذاکریان تصریح کرد: از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی به بهره‌برداری رسیده در استان خراسان جنوبی، هشت پروژه مربوط به صنایع معدنی، چهار مورد در حوزه صنعت، سه پروژه در حوزه انرژی تجدیدپذیر، یک پروژه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی و یک پروژه در حوزه خدمات می‌باشد.

رشد ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی از ۱۳ پروژه به ۳۱ پروژه در دولت سیزدهم رسیده است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۰ میلیون دلار بوده که این رقم هم اکنون به یک میلیارد و ۶۸۷ میلیون دلار رسیده که رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با یادآوری اینکه هشت پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم  در این استان به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی رتبه پنجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سال ۱۴۰۲ را کسب کرده است.

گفتنی است؛ استاندار خراسان جنوبی در این جلسه پای صحبت های مدیران واحدهای تولیدی که با سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد شده‌اند نشست و در جریان مشکلات و مطالبات آنها قرار گرفت.

وی بر ضرورت پیگیری و حل مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری با محوریت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تاکید کرد.

کد خبر 1766585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha