برنامه تعدادی از متقاضیان ریاست جمهوری برای دولت چهاردهم

تعدادی از داوطلبانِ کاندیداتوری ریاست جمهوری پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حضور یافته و به تشریح اهداف حضور خود و برنامه‌هایشان برای دولت آینده پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان جلیل جعفری‌بنه بعد از ثبت نام در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز احساس کردم به دلیل توانایی هایی که در خود می بینم و علاقه خدمت در کشور می توانم به مردم خدمت و برای ریاست جمهوری ثبت نام کنم.

وی افزود: بنده در یک دوره نماینده مجلس و در تعامل تنگاتنگ با قوه مجریه بودم به کارکرد سازمان برنامه و بودجه و مسائل کشور مسلط هستم و در سطح ملی در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده ام.

جعفری بنه افزود: از ویژگی‌های من مردمی بودن، خدمت برای مردم، و خستگی ناپذیری است، برنامه‌های خوبی برای اداره کشور دارم.

وی گفت: دولت خود را دولت قانون می دانم معتقدم رئیس جمهور پاسدار و مجری قانون است و به عنوان رئیس جمهور به قوانین ۵ ساله سیاست‌های کلی نظام که رهبر انقلاب ابلاغ کردند عمل می کنم.

سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز بعد از ثبت نام در وزارت کشور گفت: امروز در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب در انتخابات ثبت‌نام کردم. 

وی جدیت و شجاعت را از خصوصیات خود خواند و گفت: باید انحصار ایجاد شده توسط چهره‌های همیشگی را شکست. 

نظری‌خانقاه افزود: بهبود وضعیت معیشتی، کاهش تورم، اجرای قوانین بالادستی، پروژه های عمرانی بزرگ و... از اهداف اصلی دولت من است. 

نظری اظهار کرد: مبارزه جدی با فساد که چای دبش از جمله نمونه‌های کار کرد من است.استفاده از نخبگان تمام اقوام و احساس مسئولیت همگانی تلاش داشتم هموار موثر باشم و از ولایت مطلقه فقیه پیروی کنم.

نامزدی من از طرف حزب مرکزی پیشرو اصلاحات است

همچنین  علی صوفی در نشست رسانه‌ای بعد از ثبت نام در وزارت کشور اظهار کرد: برنامه نامزدی من از طرف حزب مرکزی پیشرو اصلاحات است و من به نمایندگی از این حزب وارد انتخابات شدم.
وی افزود: تجارب کاری ام سبب شده که اشنایی کاملی با مسائل اجرایی و مدیریت سیستمی که رشته تخصصی من است داشنه باشم.
وی سه چیز را به انوان مبنای کار خود خواند و گفت: انقلاب دیجیتالی به شدت جهان را متاثر از خود کرده و مبنای توسعه است. 
صوفی با اشاره به طرح صنایع فرهنگی که توسط دخترخود طراحی شده است افزود: نسل چدید با فناوری آشناست و توسعه و ایجاد اشتغال بدون توجه به انقلاب دیجیتال میسر نخواهد شد. 

صوفی با انتقاد از مهاجرت نخبگان گفت: در انقلاب دیجیتالی نسل جوان توان بهره‌برداری از فناوری‌های نوین را دارد.

سرباز حاج قاسم هستم

محمدرضا پور ابراهیمی نیز از کاندیدای دیگری بود که در وزرات کشور ثبت نام کرد و با ادای احترام به شهدای خدمت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران اکنون به دستاوردهای مختلفی دست یافته است. اما در عین حال با مشکلاتی نیز روبه‌روست. 

وی افزود: امروز الویت اول کشور ما معیشت است و برای رفع مشکلات معیشتی مردم  کنار گذاشتن اختلافات و نگاه و مدیریتی فراجناحی و استفاده از همه ظرفیت های کشور ضروری است.

پورابراهیمی ادامه داد: توجه و اجرا درست برنامه هفتم توسعه در حل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور که مطالبه رهبر انقلاب و مردم است، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان از اعتماد حزب موتلفه اسلامی تشکر و قدردانی کرد و خود را فرزند کوچک نظام جمهوری اسلامی و سرباز سردار حاج قاسم سلیمانی خواند.

برای حضور در انتخابات انگیزه اخروی و ظاهری دارم

حجت الاسلام حسین میرزائی میز از دیگر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود که در نشست رسانه‌ای در جمع خبرنگاران با طرح پرسشی گفت: برای حضور در انتخابات، انگیزه ای اخروی و نیز انگیزه ای ظاهری  دارم. در قیامت از ما سوال می‌کنند که از مسئولیت شانه خالی کرده ام یا خیر؟  

وی افزود: تا کنون ۶ برنامه توسعه و بودجه‌ای به ارزش میلیاردها تومان هزینه شده است اما وضع اقتصاد کشور اینگونه است. 
وی با اشاره به صفات روسای جمهور ادوار گذشته گفت: مشکل اقتصادی چه بوده که وضع مردم اینگونه است؟ مشکل اقتصاد، اتکا به اقتصاد لیبرال سرمایه‌داری است. باید به سوی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ایرانی اسلامی روی آوریم و بذ آن اساس ریل‌گذاری اقتصادی کنیم.

کد خبر 1766592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha