آب رسانی به بیش از ۷۰۰ روستا در گیلان

سردار دامغانی بابیان‌اینکه از آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان از برنامه های بسیج سازندگی سپاه و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) است، ‌ گفت: سعی براین است که تا پایان سال این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، ‌سردار سرتیپ دوم پاسدارحمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان گیلان امروز (یکشنبه ۱۳ خرداد) در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به سه روستای باز قلعه‌دژ، شیخ علی بست و نصرالله آباد اظهار داشت: یکی از اهداف بسیج سازندگی سپاه و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، آبرسانی به ۷۱۱ روستا است که این اقدام تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: سپاه در کنار دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه شبکه زیرساختی آب در کشور دارد. ‌


وی با اشاره به لوله‌گذاری آب در روستای گیلان تصریح کرد: طی هشت ماه گذشته بیش از ۸۵۰ کیلومتر در بیش از ۴۰۰ منطقه روستایی و کوهستانی این استان، لوله‌گذاری انجام شد که این روند تا اتمام پروژه آبرسانی به ۷۱۱ روستا ادامه‌دار است.

آب رسانی به بیش از ۷۰۰ روستا در گیلان

سردار دامغانی پروژه آبرسانی به سه روستای باز قلعه‌دژ، شیخ علی بست و نصرالله آباد را از مهمترین پروژه‌های حوزه آبرسانی در گیلان دانست و افزود: سپاه دوشادوش دولت سیزدهم و با تبعیت از شهید جمهور به کاهش محرومیت در گیلان کمک خواهد کرد.


اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به سیاست‌گذاری آبرسانی به روستاهای گیلان خاطر نشان کرد: در مرحله نخست تلاش براین است که به ۷۰۰ روستای شناسایی شده که شبکه‌های آن فرسوده بوده و یا با کاهش بی آبی مواجه بودند، تنش آبی را کاهش دهیم.
عباسی با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به سه روستای باز قلعه‌دژ، شیخ علی بست و نصرالله آباد، ۹۸۰ خانوار از نعمت آب تصفیه شده بهره‌مند می‌شوند اظهار کرد: خانوارهای این سه روستا پیش از این، از آب چاه استفاده می‌کردند که با تلاش‌های دولت سیزدهم و بسیج سازندگی سپاه اکنون می‌توانند از آب تصفیه شده استفاده

کد خبر 1766603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha