اولین اصل در اندیشه‌های امام، خدا محوری و اتکال به خداوند است

بزرگداشت امام راحل از سوی رهبر انقلاب در قم برگزار شد
اولین اصل در اندیشه‌های امام، خدا محوری و اتکال به خداوند است

استاد حوزه علمیه قم با تبیین اصول اندیشه‌های تربیتی امام راحل گفت:اولین اصل در اندیشه‌های امام، خدا محوری و اتکال به خداوند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم؛ مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از سوی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور علما، نمایندگان بیوت مراجع و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم امام راحل را شخیصتی کم نظیر در تاریخ برشمرد و افزود: مهمترین ویژگی شخصیتی امام راحل این بود که جز خدا به هیچ قدرتی اتکا نداشت و بر پایه همین اعتقاد توانست پایه‌های طاغوت را از این سرزمین بر چیند.

وی با اشاره به آثار قلمی امام راحل گفت: باید این آثار به صورت عمیق‌تر مطالعه شود تا ابعاد شخصیتی امام راحل بیشتر نمایان شود.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های تربیتی حضرت امام‌ (ره) غالبا تحت‌الشعاع دیدگاه‌های سیاسی ایشان قرار گرفته است. افزود: امام یک شخصیت سیاسی و بین‌المللی بود که یک انقلاب را رهبری کرد ولی دیدگاه‌های فقهی، علمی، اصولی، فلسفی و تربیتی‌ این شخصیت بزرگ کمتر مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه قم با تبیین اصول اندیشه‌های تربیتی امام راحل گفت: نخستین اصل در اندیشه‌های امام، خدا محوری و اتکال به خداوند است.

حجت الاسلام رفیعی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: این شهدا راه را برای رسیدن به انقلاب اسلامی ترسیم کردند.

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از کسانی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند به آنان توصیه کرد: برای خدا وارد صحنه شوید، اگر بالاتر از شما کسی هست، کنار بروید.

وی افزود: مطابق روایت‌های اسلامی، اگر کسی بداند برای انجام کاری برتر از او وجود دارد و با این حال کنار نرود، آدم مضمومی است.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌ها اخلاق را رعایت کنند، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری تلاشی که دولت شهید آیت‌الله رئیسی برای حضور در بین مردم داشت را در مناظره‌های انتخاباتی خراب نکنند.

وی همچنین تصریح کرد: کاندیداها نباید در خصوص کارهای انجام شده، در مردم ایجاد یاس و ناامیدی کنند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: مهمترین ویژگی رئیس دولت سیزدهم این بود که مردم را امیدوار کرد، هر دولتی که می‌آید نیز باید این امیدآفرینی را ادامه دهد.

کد خبر 1766619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha