داوطلبان ریاست‌جمهوری چه شعارها و وعده‌هایی دارند؟

گسترش ارتباط با همه کشورهای جهان، مبارزه با اشرافی‌گری، به میدان آوردن نخبگان، اعمال سیاست عزتمندانه در جهان و پیگیری اهداف دولت مردمی شهید رئیسی از وعده‌های داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

به گزارش خبرنکار سیاسی خبرگزاری شبستان، آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری امروز (دوشنبه، ۱۴ خرداد) در وزارت کشور در حال برگزاری است.

در ادامه سخنان داوطلبان بعد از ثبت‌نام و در جمع خبرنگاران مرور می‌شود.

الیاس نادران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۲ سال مشاور اقتصادی نامزدها بودم و به توصیه های اقتصادی من عمل نشد و اقتصاد به نقطه مطلوب نرسید، امروز احساس وظیفه کردم و خود آستین بالا بزنم و برای مردم وارد عرصهشوم.

وی افزود: تامین نیازهای اساسی مردم از اصول زمین مانده قانون اساسی است که در اجرا با انحراف مواجه شده است. هیچ یک از احزاب سیاسی از من دعوت نکردند اتکا به خدا و بعد مردم دارم، رئیس جمهور باید مردمی باشد ونه وابسته به احزاب و جریانات سیاسی که نظام مدیریتی را دست به دست  می کنند.

همه وزرای شهید رییسی را ابقا می‌کنم

آیت الله اکبری بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: اکنون جمهوری اسلامی بدنبال حل مشکلات است ولی دستانی پنهانی، تورم را به ماتحمیل کرده ولی ما نمی گذاریم این روند ادامه یابد. 

وی افزود: در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، فشار اقتصادی برای مردم را رفع می کنیم و دست کسانی که آن را بوجود اوردند قطع می کنیم. 

اکبری گفت: در صورت انتخاب، تمامی مسئولانی که در دولت شهید رییسی حضور دارند را ابقا می کنم و راهش را ادامه می دهم، راه ما راه امامین انقلاب است. 

وی خطاب به جوانان گفت: هرگز به هیچ کمک خارجی اعتقاد نداشته باشید؛ اینده مردم ایران در دست خود ما نهفته است و باید جایگاه کشور را با قدرت بومی بالا ببریم. 
 
اکبری اضافه کرد: ما می خواهیم مردم ایران قدرتمند و ثروتمند و الگوی مردم جهان باشند و ظرف ۴ سال مردم را در همه حوزه ها به قله پیشرفت برسانیم. 

دولت «پیشرو و خدمتگذار» که من با عنایت الهی تشکیل خواهم داد

محمد ناظمی اردکانی که وزیر تعاون برکنار شده دولت نخست احمدی نژاد بود، بعد از ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست وارد جمع خبرنگاران شد و گفت: با صدای رسا می گویم و با ادبیات خودشان که دوران مدیریت سال های 92 تا 1400 هیچگاه تکرار نخواهد شد اما دولت «پیشرو و خدمتگذار» که من با عنایت الهی تشکیل خواهم داد، متعهد به انجام موارد ذیل است.


وی افزود: امروز در امتداد مسیری در جهت اعتلای اسلام قرار گرفته ایم و برای ادای دین شهیدان باید علاوه بر پایبندی به قانون اساسی و تعهد به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ای برای اداره کشور در اختیار داشته باشیم.


وی گفت: لازم است برای اینکه مردم طعم شیرین حکمرانی اسلامی را حس کنند باید در چارچوب قانون اساسی، ایجاد تحول در نظام حکمرانی کنیم. به اصول 6 گانه حکمرانی یعنی عدالت ورزی، مشارکت مردم در اداره کشور، پاسخگویی مسئولان، شفافیت، قانونمداری و مبارزه با فساد باید تأکید کرد.


وی اظهار داشت: در دولت پیشرو و خدمتگذار، دیپلماسی عزتمند، مقتدر و پویا بدون هیچگونه وقفه بلکه با تلاش مضاعف با اولویت کشورهای همسایه، جبهه مقاومت و فلسطین ادامه خواهد یافت.
در این دولت، تحول در نظام مدیریتی به نحوی طرح ریزی خواهد شد تا اینگونه نباشد که ایران از نظر ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان باشد. رویکرد اقتصادی در دولت پیشرو و خدمتگذار، توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی و خصوصی سازی هوشمندانه و متعهدانه است تا شاهد بیکاری جوانان نباشیم و اشتغال به نحوی رقم بخورد که حقوق کفاف زندگی یک خانواده را بدهد.


وی گفت: دولت پیشرو و خدمتگذار از هرگونه اشرافیت گرایی پرهیز خواهد کرد تا رفتار مردمی در ذات او نهادینه شود و بتواند در فقرزدایی، رفع تبعیض و ویژه خواری جلوگیری کرد.

امیدواریم روزی مردم زنی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند

در ادامه حمیده زرآبادی نماینده ادوار مجلس،  نماینده مردم قزوین هم بعد از ثبت نام در وزارت کشور با گرامی داشت سالگرد ارتحال امام راحل  و یاد و خاطره خانم طالقانی و شجاعی و تقدیر از زحمات این دو بانو در شورای نگهبان گفت: این دو بانو امروز دربین ما نیستند اما آثار زحمات آنها باقی مانده است، امیدواریم روزی شاهد این باشیم که در یک فضای آزاد رقابتی مردم زنی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

وی تغییر دیپلماسی خارجی از دیپلماسی انزوا گرا به دیپلماسی فعال، رفع تهدید ملی، حاکمان شایسته سالاری در انتصابات، بازگرداندن نیروهای نظامی به جایگاه خود، آزادی اطلاع رسانی و حمایت از رسانه‌ها  و احزاب و تشکلها ، آزادی زندانیان سیاسی و جلب تسهیلات برای ایرانیان خارج از کشور از برنامه‌های دولت خود برشمرد.

شعاری برای دولتمردان ندارم

حسن سبحانی نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مشکلات خطیر کشور اذعان دارم و مطلع از کاهش سرمایه های اجتماعی هستم.

وی با بیان اینکه شعاری برای دولتم ندارم، افزود: یک برنامه نفس گیر میان مدت می تواند به کاهش نرخ تورم و کنترل آن کمک کند.

اشرافی‌گری تا خرخره عده‌ای را گرفته است

حسن کامران دستجردی هم بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: امام (ره) فرمودند که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمیدهم. امام (ره) توجه بسیاری  به مردم داشتند. من در دولت به پاکدستی اعتقاد دارم و در شش دوره مجلس این را نشان و لیست ثروتم را طی نامه‌ای به قوه قضائیه ارائه دادم و در این مدت هم ریالی به ثروتم اضافه نشده است.

وی گفت: همواره با دم کلفت‌ها مبارزه کرده‌ام. امروز در کشور کارچاق‌کن‌ها بروز دارند و هنوز کسی نتوانسته با آنها به آن صورت مقابله کند.

وی ادامه داد: فسادستیزی ویژگی دیگری است که برای من هم هزینه داشته، اما شیرین بوده است. مردم‌دار هم بودم و سه شیفته کار میکردم. معتقدم که دولت باید سخت‌کوش و پرکار باشد و باید غیر از مردم داری، ساده زیست هم باشد و باید دید که مرام فقرا چیست. نمیشود شعار عدالت داد، اما سر سفره رنگین بنشینیم اشراف گری تا خرخره عده‌ای رفته است.

مردم ما برخوردار زندگی نمی کنند

حمید کریمی، نماینده ادوار مجلس از استان ایلام بعد از ثبت نام در این رویداد ملی وارد محل برگزاری نشست خبری شد و در جمع خبرنگاران از دلیل حضور خود در این عرصه گفت و افزود: بر اساس تکلیف و مسئولیتی که احساس کردم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتم و امیدوارم اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم با برنامه های مدون، ایران قوی و سرافراز را با هم بسازیم.
وی افزود: همه شاهدیم کشوری غنی و مستعد به لحاظ نیروی انسانی و منابع معدنی خدادادی داریم اما متأسفانه مردم ما در حال حاضر مثل یک کشور بهره مند و برخوردار زندگی نمی کنند و اکثرا مشکلات جدی دارند. گرانی کمر خانواده ها را که فرزندان تحصیل کرده دارند، شکسته است.

کریمی یادآور شد: زمانی که ضرورت حضور در جبهه احساس شد، سلاح به دست گرفتم و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردم و بعد از پذیرش قطعنامه وارد کارهای سیاسی شدم. مدتی فرماندار بودم و مدتی هم با اعتماد مردم به عنوان نماینده فعالیت کردم.

وی درباره بخش دیگری از کارنامه اجرایی خود گفت: با پایان مجلس به دعوت وزیر وقت نفت به شرکت نفت رفتم و تا سال گذشته در مدیریت های مختلف ارشد وزارت نفت که بیشتر در حوزه های تولید و توسعه میادین نفتی و گازی در عسلویه و مهران بود، مدیریت کردم.
این نماینده ادوار مجلس در ادامه تصریح کرد: امیدوارم با تیم منسجم اقتصادی و برنامه های مدون علمی بتوانیم منابع و ذخایر خدادادی را از حالت بالقوه به بالفعل درآوریم تا مردم بهره مند شود.

نیازمند حضور نخبگان در صحنه‌ایم

علی آذری، نماینده مردم قوچان در مجلس نیز بعد از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سابقه فعالیت در حوزه های قضایی به عنوان رئیس دادگستری و در حوزه اجرایی و تقنینی را داشته ام، گفت: عرصه های مختلفی برای خدمت در دولت وجود دارد و ما نیز به دنبال این نیستیم که رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که به تمام علوم عالم باشد. 

وی افزود: رئیس جمهور باید تحصیلات هماهنگ کردن و علم توانمندسازی و اعتمادسازی و همچنین تجربه کاری برای ارتباط بین مسائل را در کشور داشته باشد. رئیس جمهور باید بتواند از ظرفیت های مختلف قوه مجریه و بیش از ۱۹ شورای موجود در کشور استفاده کند. 

آذری با بیان اینکه رئیس جمهور باید در ۴ مسند تصمیم ساز و تصمیم گیر باشد، عنوان کرد: رئیس جمهور باید روابط بین قوا و جامعه مدنی را به نفع توسعه و مردم هدایت کند، تقویت وحدت ملی را با توانمندی باید داشته باشیم. برای توسعه و پیشرفت کشور حتما به حضور نخبگان و متخصصان نیازمندیم. 

نماینده مردم قوچان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت در نظام های گزارش دهی فساد یکی از برنامه هایی است که از سوی قوه مقننه برای ریاست جمهوری تعیین شده است. اصلاح نظام اداری و توسعه ریاست جمهوری را در دستور کار داریم.

با کوله‌باری از تجربه به میدان آمده‌ام

محمدرضا اسکندری که سابقه وزارت جهاد کشاورزی در دولت احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد دقایقی قبل برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد و بعد از ثبت نام در این رویداد ملی با حضور در محل برگزاری نشست خبری از دلایل ثبت نام خود گفت.
اسکندری شرایط کنونی کشور ظرفیت های کشور در ابعاد گوناگون در سطح یک تمدن بزرگ تعریف می شد، گفت: با نگاه تعاملی به سمت رفع کمبودها و ایجاد جهش برای کشورمان قدم برخواهیم داشت. در این برهه تاریخی و حساس مأموریتی داریم که با استفاده از مشارکت مردم در امر تولید و پیشرفت، محقق خواهد شد.
وی افزود: اینجانب با برخورداری از چند دهه تجربه در سطوح مختلف مدیریتی و دارا بودن کارنامه موفق در عرصه های اقتصادی، مدیریتی و کشاورزی و با کوله باری از تجربه به میدان آمده ام و آنچه با خود همراه دارم صرفا ایده، نظریه و رویا نیست بلکه کوله باری از تجربه است.
این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: می خواهیم ضمن به کارگیری تجربه خویش آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم تا ایرانی همراه را داشته باشیم. ما با استفاده از ظرفیت نخبگان جوان می توانیم حصار تحریم ها را بشکنیم و موجبات تحولات سازنده را فراهم کنیم و سرلوحه ما بیانیه گام دوم انقلاب و نگرش رهبر معظم انقلاب در عرصه منطقه ای و بین المللی است.

در دولت خدمت بی‌منت از بسترهای دولت سیزدهم استفاده می کنیم

 اردشیر مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پس از تکمیل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران در عرصه بین المللی اثرگذار است مشکلات متعدد در داخل کشور وجود دارد. آنچه که باعث پیشرفت کشور می‌شود خواست و اراده مردم اتحاد و همدلی است که نقطه عطف آن انتخابات است.

وی افزود: در سه سال دولت مردمی شهید رئیسی دیدیم همه توان به ظرفیت‌های داخلی توجه داشت و کشور را معطل برجام و برجام‌ها نگاه نداشت و هم با سیاست خارجی منطقه محور و بهبود ارتباطات با کشورهای متحد، کشور را از حالت انزوایی که پس از خروج آمریکا از برجام دچارش شده بود پیگیری کرد.

مطهری تصریح کرد: رئیس جمهور می‌تواند حضور میدانی و در بین مردم داشته باشد. رئیس جمهور می‌تواند دولت را مدیریت کند و ولایتمداری را در حد اعلا پیاده کند و هم از ظرفیت‌های بسیار بالایی که قانون اساسی در اختیار رئیس جمهور و دولت قرار داده است بهره ببرد.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم با محوریت شهید جمهور فرصت‌های و بسترهای ایجاد شده است. ما قطعاً در دولت خدمت بی‌منت از این بستر استفاده خواهیم کرد.

این داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مبارزه ریشه‌ای با غول فساد باید بدون خط قرمز و بی‌توجه به قیل و قال اصحاب رانت ادامه پیدا کند. رعایت عدالت در توزیع ثروت و امکانات و امکانات در اقشار پایین از جمله کارمندان و کارگران و کشاورزان باید ادامه یابد و مبارزه داخلی با اثرات تحریم لازم است دنبال شود.

در صورت پیروزی در انتخابات با گزینش جوانان و شایستگان مشکلات کشور را حل میکنم

گسترش ارتباط با همه کشورهای جهان
وحدتی نماینده ادوار مجلس هم بعد از ثبت نام در وزارت کشور گفت: مقاومت این ملت بزرگ و تقدیم شهدا چهره واقعی و خبیث استکبار را نشان داد،و جوانان و آزادگان عالم حتی در چند قدمی کاخ سفید علیه نسل کشی رژیم صهیونسیتی به قیام برخاستند و من امروز با ثبت نام خود در این سنگر مقدس قصد دارم با گسترش ارتباط با همه کشورهای جهان با اولویت کشورهای مسلمان و دوست و محو باقیمانده تاثیر تحریم ها مشکلات مردم را حل کنم و در بعد سیاست داخلی با گزینش شایستگان و جوانان و مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و نهادینه کردن ضابطه و قانون عدالت را برای همه فراهم نمایم.

وی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات با گزینش جوانان و شایستگان مشکلات کشور را حل می کنم.

رئیس جمهور باید سیاست خارجی فعال عزتمندانه و در امتداد واقعیات داخلی را بکار گیرد

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره یازدهم مجلس هم از دیگر ثبت نام کنندگان در وزارت کشور بود که در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران در شرایط کنونی چشم به راه دولتی هستند که بتواند بر اساس میثاقی که با ملت خواهد بست. پیشرفت همه جانبه و قابل لمسی بویژه در وضعیت رفاهی و معیشتی جامعه صورت دهد در عدالت گستری توزیع برابر فرصتها و مقابله با مفاسد اقتصادی و رانت خواری، هر گونه مماشات و تعارفی را کنار گذاشته برای تقویت هر دو بعد هویت و فرهنگ ملی و دینی ایران بکوشد.

وی گفت: رئیس جمهور باید سیاست خارجی فعال عزتمندانه و در امتداد واقعیات داخلی را بکار گیرد. فرآیندی که نتیجه آن افزایش رضایت عمومی تقلیل آسیبهای اجتماعی، محرومیت زدایی و افزایش اقتدار و امنیت داخلی و منطقه ای رسیدن به تفاهم گفتمانی در حوزه اقدامات و رفتارهای فرهنگی و گسترش مناسبات همه جانبه با تمامی کشورهای جهان به جز دولت های متخاصم خواهد بود.

وی ادامه داد: رسیدن به چنین شرایطی دست یافتنی است زیرا هم مردم ایران عزم خود را در مسیر توسعه و پیشرفت جزم کرده اند و هم خود اتکایی صورت گرفته در سال های داشته میتواند ضامن این حرکت باشد.

وی افزود: بر این اساس دولت مردم مدار خود را وقف  ایران خواهد کرد تا نشان دهد که از دل و جان پای کار ایران است و رای مردم ایران را مانتی گرانبها می داند که پاسخ آن باز شدن گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ور و ارتقای شاخص های گوناگون توسعه رفاه و پیشرفت ایران اسلامی و ماندگاری نخبگان، دانشمندان جوان در دامن پُرمهر ایران خواهد بود.

قدرت ملی را در گرو اتحاد ملی می‌دانم

در ادامه محمد رویانیان نیز بعداز ثبت نام در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: من به دنبال ایجاد ایرانی قوی و فرهنگی متعالی و اقتصادی پایدار و دانش‌بنیان هستم. 

وی افزود: ما با اتکا به مردم و تاریخ کشورمان باید به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل شویم. 

وی تاکید کرد: ما در مقابل اپریالیسم موفق بودیم کشور ما در جبهه‌های مختلف پیروز شد  اما در نظام مدیریتی کشور اشتباه کردیم و در این حوزه باید تغییر ایجاد کنیم. در کمتر از یکسال آینده اقتصاد را باید کاملا مردمی کنیم. حاکمیت دولت بر اقتصاد باید تغییر کند. 

رویانیان ادامه داد: من به دولت پاسخگو معتقد هستم و باید هر سه ماه یکبار از طریق صداوسبما به مردم پاسخگو باشم. قدرت ملی را در گرو اتحاد ملی می‌دانم. 

نباید افسارگسیخته تورم را رها کنیم

حسن نوروزی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ۳۵ سال از رحلت امام می‌گذرد اما همچنان یادش گرامی‌ است.  

وی افزود: من پیش از انقلاب در مشهد در محضر امام تلمذ کردم و در زندان شاه به حبس رفتم و در جنگ در قصر شیرین به اسارت رفتم.  

به گفته نوروزی ایران پنجمین کشور از حیث منابع است اما در رتبه ۱۲۸ کشورهای جهان از نظر ثروت قرار گرفته است.  

وی با طرح پرسشی گفت: آیا این مشکل از تحریم است یا از خود ما؟  

نوروزی تاکید کرد: قطعا این مشکل اقتصادی از نوع مدیریت و بودجه‌ریزی کشور است.  

این نماینده مجلس ادامه داد: نباید افسارگسیخته تورم را رها کنیم.

با مشکلات کشور آشنایی دارم

 حسین گروسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: عرصه اجرا قطعا نیازمند فردی است که بتواند در امور اجرایی تصمیمات درستی اتخاذ کند.  

وی افزود: با توجه به اینکه در سطوح مختلف مدیریتی کشور خدمت‌رسانی کرده‌ام با مشکلات کشور آشنایی دارم. تمام کارشناسان اقتصادی، مسیر توسعه اقتصادی را از پیرامون به مرکز می‌دانند و رهبر انقلاب نیز به این مهم تاکید دارند.  

به گفته گروسی تامین اجتماعی، مسکن، اشتغال و تحصیل و آموزش برای همه اقشار مختلف جامعه باید به سهولت در دسترس باشد.  

وی تاکید کرد: برای هر چهار مورد یادشده ایده‌های مختلفی طراحی کرده‌ام.  

ما برای رسیدن به ایرانی پیشرفته باید به نخبگان اتکا کنیم

مهدی شیخ پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران شما با رهبری امام راحل و خون شهدا، انقلاب خود را بنیان نهادید.  

وی افزود: مردم ایران همه خواست من ایران آباد است.  

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: من مستقل در انتخابات حاضر شدم و معتقدم در عرصه سیاست نیازمند اخلاق هستیم و من سیاست اخلاق بنیان را دنبال می‌کنم.  

شیخ ادامه داد: برنامه دولت من همان برنامه توسعه هفتم و ابلاغیه‌های رهبر انقلاب است.  

به گفته نماینده ادوار مجلس، حلقه اتصال دولت‌های مختلف اسناد بالادستی است و مشارکت مردم و نهادهای اجتماعی تنها راه توسعه است.  

شیخ در ادامه تاکید کرد: ما برای رسیدن به ایرانی پیشرفته باید به نخبگان اتکا کنیم و سهم دانش‌بنیان‌ها را در کشور افزایش دهیم.

کشور نیاز به شعار ندارد، باید در نظام اداری انقلاب ایجاد کرد

محمدعلی وکیلی، نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: همه می‌دانیم چه میزان غرق در مشکلات هستیم.  

وی افزود: مگر از سیاست، خلق امکان را انتظار نداریم؟ بدیهی است روزنه با چند تصمیم درست شکل می‌گیرد.  

وکیلی ادامه داد: کشور نیاز به شعار ندارد، باید در نظام اداری انقلاب ایجاد کرد، باید علم و عالم را با سیاست آشتی داد. باید غیرمتخصصان را از مدیریت کنار گذاشت که هزینه‌های فراوان به کشور وارد کرده‌اند.  

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: مردم سال‌هاست گوششان از شعار پر شده است. باید در سیاست خارجی تحول و تفاهم ایجاد کرد.  

وی مهمترین ناترازی را موضوع مدیریت کشور عنوان کرد و گفت: نظام تصمیم‌ساز تابع چینش مدیران است.  

وی اظهار کرد: آمده‌ام تا ناترازی را از میان بردارم.

 بداخلاقی به اعتبار ملی ضربه خواهد زد

محسن کوهکن نماینده اداوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: من به این دلیل اخرین ساعات ثبت نام را انتخاب کردم که ببینم اگر فردی برنامه ویژه‌ای دارد، وارد نشوم اما این چنین نبود.  

وی افزود: کاندیدا باید بداند که با ظرفیت قانون اساسی فعلی باید کار کند و باید به قوانین بالادستی نیز معتقد باشد.  

کوهکن گفت: فرهنگ از صحبت‌های داوطلبان در انتخابات آغاز می‌شود و بخشی از مشکلات ما به این مسائل فرهنگی باز می‌گردد.  

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرمودند، بد اخلاقی به اعتبار ملی ضربه خواهد زد، افزود: باید امور را کم‌هزینه انجام داد.

 محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: در این برهه سرنوشت‌ساز به عنوان یک سرباز پای بر عرصه انتخابات می‌گذارم.

وی افزود: مهمترین مشکل کشور بحران معیشتی مردم است و سعی می‌کنیم با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور این مشکل رااز پیش رو برداریم.

نامی ایجاد دولت هوشمند را نیاز کشور دانست و افزود: ظرفیت اینترنت برای نسل جوان باید به سهولت در اختیار باشد و دسترسی به فناوری‌های نوین از الویت‌های مهم است و در پی ان به دنبال خلق ایرانی هوشمند و دانش‌بنیان هستیم.

وی گفت: با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی  توان کشور را به حداکثر خواهیم رساند.

فرزندآوری یکی از بحران‌های کشور است

اصغر سلیمی نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: نباید در توزیع منابع تنها به استان‌های کم‌برخوردار نگاه کنیم. امروز مشکلات کشور کاملا مشخص است.  

وی افزود: رییس جمهور باید مشکلات را الویت‌بندی کند چون نمی‌توان انتظار داشت در ۴ سال همه مشکلات را حل کرد.  

نمایند مردم سمیرم ادامه داد: فرزندآوری یکی از بحران‌های کشور است آیا یک جوان برای داشتن خانواده با مشکل مسکن و اشتغال روبه‌رو نیست؟  

سلیمی مسکن را دغدغه اصلی جوانان خواند و گفت: اگر بتوانیم مشکل مسکن را حل کنیم و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم به تدریج مشکل فرزندآوری نیز حل خواهد شد.

باید مردمی بودن را به بدنه دولت کشاند

علیرضا افشار که از چهره های نظامی کشور و فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج است با حضور در وزارت کشور اقدام به ثبت نام در عرصه کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کرد و  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مدیریت مسئولیت اجرایی کشور باید دارای تخصص های چندجانبه ای باشد چرا که مسائل کشور بین بخشی بوده و مشکلات اقتصادی نیازمند حل مسائلی همچون الگوی مصرف، قاچاق کالا و غیره دارد.  

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید اشراف نسبی نسبت به همه دستگاه ها داشته باشد، یادآور شد: توفیق خدمت در جهاد سازندگی، بسیج و ساماندهی انجمن های مردمی را داشته ام که مشارکت مردمی از همین نقاط صورت می گیرد لذا صرفا سفرهای استانی کافی نیست و باید در کنار آن مردمی بودن را به بدنه دولت کشاند.  

افشار در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مجرب را نباید کنار گذاشت و باید در کنار نیروهای جوان و متخصص از آها نیز استفاده کرد. یک رئیس جمهور به تنهایی نمی تواند امور را حل کند و نیاز به تیمی با توانمندی بالا دارد که برنامه های لازم برای آن را داریم.

در برنامه اقتصادی خود، ایجاد نظام یکپارچه را در دستور کار دارم

محمدمهدی زاهدی از نمایندگان ادوار بعد از ثبت نام قطعی خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با شناخت کامل از ظرفیت ها و توانمندی های کشور و کوله باری از تجربه وارد این عرصه شده ام، گفت: بر این باورم که می توانیم دست در دست هم با صداقت و صمیمیت بر بسیاری از چالش ها فائق آییم.  

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه امروز با برنامه و کارنامه خود را در معرض تماشا گذاشته و پلکانی مسئولیت ها را طی کرده و آسانسوری بالا نیامده ام، اذعان داشت: مهم ترین سرمایه کشور، سرمایه انسانی است. گماردن افراد کوچک به کارهای بزرگ و خانه نشینی افراد کاردان، ثمره ای جز خسران و تباهی ندارد.  

وی در ادامه با بیان اینکه خلاقیت و شفافیت جایگزین رانت، پنهانگاری و فساد می شود، گفت: در برنامه اقتصادی خود، ایجاد نظام یکپارچه را در دستور کار دارم. گرانی و تورم کمر مردم را شکسته و با آمارسازی، بولتن سازی و ساده انگاری تورم مهار نمی شود.

زاهدی راه برون رفت از وضعیت موجود، سرمایه گذاری در تولید داخلی است.

دولت قرار را تشکیل می دهم/صرفا از دور دستی بر آتش  نداشتم

پورمحمدی بعد از قطعی شدن ثبت نام خود با حضور در محل برگزاری نشست خبری، با بیان اینکه جوانی و میانسالی خود را در مسئولیت های سخت، اثرگذار و پرچالشی گذرانده ام، گفت: ما سرشار از آرزوهای بالابلندی بودیم اما امروز در جایی که می خواستیم نیستیم. بی گمان گام های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکارناپذیری داریم اما ناکامی ها و کاستی های آزاردهنده نیز کم نبوده است.

وی که هم اکنون دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است، گفت: من فراز و فرودهای سیاستگذاری کشور را می شناسم و می توانم بگویم در 45 سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم.  

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته ام و بی خبر از ظرفیت های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

این وزیر دادگستری اسبق در پایان تأکید کرد: نام دولت چهاردهم دولت قرار و اولویت های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این 3 اولویت کلیدی است.

 با هدف تحول اقتصادی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدم


سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد، نماینده ادوار و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی بعد از حضور در وزارت کشور و ثبت نام برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون اساسی نشان داد، فقدان ناگهانی رئیس جمهور نمی تواند مانع کشورداری شود، گفت: من با بهره گیری از ظرفیت همگان و شکوفایی از استعدادهای کشور وارد این عرصه شده ام.

نماینده مردم چالوس و تنکابن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه من سختی های شما را نخوانده بلکه شناخته ام، عنوان کرد: مشارکت شما کلید اصلاح امور حکمرانی و اعتلای همه امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره است.

وی در ادامه با بیان اینکه با هدف تحول اقتصادی وارد این عرصه شده ام، اظهار داشت: من توسعه ایران را از مسیر گشایش فرزانگی و نه از طریق کشمکش سیاسی دنبال خواهم کرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه تأمین مالی تورمی و نقدینگی بالا سبب نااطمینانی شده است، گفت: سیاست های اقتصادی ناکارآمد باعث رانت و فساد در توزیع درآمد شده است. عدم شفافیت و مداخله های غلط باعث بی انگیزگی سرمایه گذاران شده و سفره مردم را کوچک کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: به واسطه ۳ دهه کار و تلاش در حوزه تقنین و اجرا به دیوانسالاری آشنایی دارم، اذعان داشت: به شما اطمینان می دهم با استفاده از تجارب خود، قدم برمی دارم و بی مایگی را برای حل مسائل اقتصادی مانع می دانم و خود را در معرض انتخاب شما قرار داده ام چون با اجرای قوانین اقتصادی می توانم مشکلات اقتصادی شما را حل کنم.

حسینی تصریح کرد: گشایش اقتصادی، امنیت پایدار و همه جانبه و گره گشایی سیاست خارجی و اعتلای علمی و فرهنگی ۳ محور اصلی برنامه های دولت من خواهد بود.

حق زنان کرسی های بالای کشوری است

هاجر چنارانی  بعد از ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران ضمن درود و سلام به شهدا انقلاب و خدمت گفت:دولت های منتخب همیشه به جریان های پیش از خود انتقاد می‌کردند اما دولت پیش روی ما هیچ بهانه ای برای ضعف ها ندارد و ما با عزم راسخ آمدیم دولتی انقلابی بر پایه‌ی آشتی ملی بین احزاب و گروه های سیاسی تشکیل دهیم.

وی افزود: ۵۰درصد جامعه را زنان تشکیل داده اند و آمدیم بگوییم زنان با تجربه اندیشمند و با تجربه داریم و حق زنان کرسی های بالای کشوری است.

وی ادامه داد: ما آمدیم حرف‌های زیادی بزنیم و با توجه به فرمایش رهبری مشارکت مردم را محقق کنیم، آمدیم تا با به کارگیری نخبگان متعهد و بها دادن به ورزش و هنر و آموزش و پرورش و بانوان کارهای بزرگی کنیم.

مشکلات اقتصادی و معیشتی با الهام گرفتن از راهبردهای شهید آیت الله رئیسی قابل حل است 

الهام از راهبرد شهید رئیسی 

اکبر نیکزاد، پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران، بنده با افتخار ۲۵ سال در قوه مجریه خدمتگزار شما بودم و ۲ سال به عنوان مشاور در کمیسیون شوراها به عنوان مشاور خادم شما بودم.  

وی افزود: کتابی بنام الفبای توسعه پایدار تالیف کردم و در آن مسایل عمده کشور را طرح و پاسخ دادم. در طول دوران خدمتگزاری همواره عملکردم در معرض دید شما بوده است.  

نیکزاد گفت: در طول ۲۷ سال خدمت با مسایلی روبرو شدم که برای حل انها به صورت شبانه روزی باهمکاران وقت گذاشتم.  

وی تاکید کرد: بیکاری جوانان، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با الهام گرفتن از راهبرد شهید آیت الله رییسی و با تمرکززدایی، ایجادشفافیت و افزایش مسئولیت مردمی و با برنامه مدون قابل حل است.  

شایسته سالاری مشکلات کشور را حل می‌کند

احمد موسوی، نماینده ادوار مجلس بعد از ثبت نام در عرصه کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه شایسته سالاری می تواند مشکلات کشور را حل کند، عنوان کرد: اگر مدیریت را با نگاه شایسته سالاری بنگریم، تحولاتی در کشور ایجاد می شود.  

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید پاکدست باشد، اظهار داشت: مردم باید کشور را در انتخاب اصلح کمک کنند. سابقه اجرایی بسیار مهم است تا گرانی افسارگسیخته مهار شود. کاندیداها باید پیش از صحبت درباره آینده از گذشته خود بگویند و از زمانی که یک پست مدیریتی داشته اند.  

این نماینده ادوار مجلس با تأکید بر حضور خود در عرصه داوطلبی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقل، گفت: من عضو هیأت رئیسه مجلس هفتم، سفیر ایران در سوریه و همچنین یکی از مدیران سازمان حج بوده ام.

برخورد جدی با فساد و رانت و ویژه خواری 

وقف‌چی، نماینده ادوار مجلس بعد از ثبت نام در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت‌: کسانی که از انتخابات قهر می‌کنند بویی از توسعه نبرده اند، معتقدم علی (ع) را باید الگو قرار دهیم که فرمودند بهترین سیاست راستگویی است که از این مسیر میتوانیم با اجرای عدالت چالش های پیش روی کشور را حل کنیم،

وی افزود: معتقدم مشکل کشور از روزی آغاز شد که پایه های اقتصادی غلط گذاشته شد و تا زمانی که منابع کشور بر اساس سرانه امکانات توزیع نشون وضعیت کشور اصلاح نمی‌شود پس توزیع عادلانه ثروت از اصلی ترین برنامه های من است.

وقف‌چی گفت: همچنین برخورد جدی با فساد و رانت و ویژه خواری یکی دیگر از برنامه های من است، امروز ۲۳درصد سود سپرده می‌دهیم و باید مسیر تضمین سود را از سپرده گذاری به سمت تولید ببریم.

انتخابات تبدیل به میدان رقابت گفتمان‌ها شود

عباس آخوندی، وزیر راه شهرسازی دولت روحانی بعد از ثبت نام در وزارت کشور در جمع خبرنگاران  گفت: من نگران ایرانم، نگران فقر، منازعه‌ی بین‌المللی و فروپاشی اجتماعی و فرهنگی ملتی که هسته‌ی مرکزی یک تمدن چندین هزار ساله‌است.

وی افزود: ملتی که باید عنصر اصلی پیوند ملت‌های منطقه و مایه‌ی ثبات و توسعه خود و پیرامون باشد، دچار کشمکش‌های بی‌پایان و بی‌انتهایی شده‌است. سرزمینی که چهارراه تبادل جهان است، فرقه‌ای از سر جهل و عناد چهارطرف آن را بسته‌اند و آن را تبدیل به قلعه‌ای محصور نموده‌اند.

آخوندی ادامه داد: تمدن ایران محصول تجارت آزاد و آمدوشد اقوام و خرده‌ فرهنگ‌های گوناگون و گفت‌وگوی فرهنگی و مدنی شرق و غرب و شمال و جنوب عالم بوده‌است. حصر هیچ‌گاه سرنوشت و ویژگی ملت ایران نبوده‌است. لیکن اینک به‌نام فریبنده خودکفایی و با سلب آزادی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تجاری تبدیل به ملتی بریده از جهان و درحسرت حضور در میدان‌های رقابت جهانی شده‌است.

وی ادامه داد: بیهوده نیست که شاهد سیل مهاجرت ایرانیان از پیر و جوان هستیم. با این وجود من به ذخیره فرهنگی این ملت و نیروی اندیشه تک‌تک ایرانیان باور دارم. لیکن به هوش باشیم که این نیرو تنها در یک صورت از قوه به فعل در می‌آید و آن هم هم‌افزایی ار رهگذر یک گفتمان ملی است.

آخوندی تصریح کرد: من گفتمان ایده‌ی ایران را در میان می‌گذارم. گفتمانی که بر بنیان آموزه‌های تمدنی ایران، ارزش‌های ملی ایرانیان، شناخت دقیق فرصت‌ها و ویژگی‌های سرزمینی ایران و بازخوانی تاریخ ایران اعم از پیش از اسلام، دوره اسلامی، دوره مدرن به ویژه مشروطه استوار شده‌است و به دو عنصر هویتی دیگر ایرانیان شامل اسلام و مدرنیته توجه دارد.

وی گفت: به گمان من انتخابات ۱۴۰۳ با هدف تغییر و تحول در گفتمان حاکم که سراسر محدودیت و وادارندگی است باید تبدیل به میدان رقابت گفتمان‌ها شود. اشخاص توان محدودی دارند.

وی گفت: توانایی ملت ایران در صورت سامان‌یابی ذیل گفتمان ایده‌ی ایران بی‌انتها است. انتخابات و دولت ملی برآمده از آن می‌تواند مبنایی برای تصحیح مسیر باشد تا ملت ایران در یک فرآیند تاریخی و با صبوری به مسیر توسعه بازگردد.

آخوندی افزود: من می‌فهمم که شما پدیده‌ی چنددولتی و یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنید. شما با تجربه تورم بالای ۴۰ درصد برای مدتی بیش از پنج‌سال دریافتید که دولتی ملی با دغدغه‌ی رفاه و توسعه‌ی ایران در راس کار نیست. اساسا دولتی در کار نیست و منافع ملی در زیر چرخ رقابت دولت‌های متعدد در حال له شدن است. اندیشه‌ی ضدآزادی‌های فرهنگی که به‌ویژه در این سه سال اخیر بر این کشور چیره شده‌بود، و هر روز با عنوانی علیه سبک زندگی انتخابی ملت صف‌آرایی می‌کرد شما را در وضعیت استیصال قرار داده بود. شما دیدید که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد، به بازی گرفته نمی‌شود و توان به نتیجه رساندن حتی سیاست‌های اغلب بی‌بنیان خود چون صیانت و طرح نور را نیز ندارد.

وی اضافه کرد: سطح عمومی قیمت‌ها و بهای اقلام خوراکی هرروز افزایش می‌یابد و هیچ کس فردا را نمی‌تواند پیش‌بینی کند. نرخ ارزهای خارجی تغییر و زندگی و معیشت تک‌تک مردم ایران را تهدید می‌کند. اقشار عادی و مردمی که هیچ‌گاه در اندیشه‌ی نرخ ارز نبودند، امروزه هر روز باید نگران فراز و فرود ارزش واحد پول بیگانگان باشند.

وی اظهارکرد: کارکنان و کارمندان دولت و غیر دولت و بازنشستگان عزیز هر روز می‌بینند که قدرتِ خریدِ مستمریِ دریافتی‌شان کاهش می‌یابد. و شوربختانه چتر شوم فقر بیش از ۳۰ میلیون نفر از ملت ایران را فراگرفته است. اینک هیچ راهی فراروی ملت ایران جز توسعه وجود ندارد.

وی گفت: آنان‌که به دروغ  و با سالوس ملت ایران را با توزیع موقتی چند کالا فریب می‌دهند، خیر خواه ملت ایران نیستند. اینک، تنها دولتی می‌تواند منافع ملی ملت ایران را تامین کند که بر مبنای یک گفتمان ملی چون ایده‌ی ایران، توسعه را هدف قرار دهد و نه هیچ چیز دیگر. دولتی که متعهد شود که تمام سنگ‌های فراروی توسعه ملی ایران را یکی یکی از سر راه بردارد. مابقی، جز شعارهای توخالی هیچ چیز دیگری نیست.

وی افزود: به گمان من انتخابات یک قرارداد اجتماعی میان رییس جمهور و یکایک شما است. این یک قرارداد واقعی است. رییس جمهور باید به حقوق شهروندان اعتراف کند و تعهدات خود به شهروندان را به وضوح بگوید تا قرارداد به صورت درست و صحیح منعقد و جاری شود و گرنه، این قرارداد ناروشن و نامعین است.

مأموریت دولت تداوم به پایان رساندن برنامه‌های دولت شهید رئیسی است

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه بعداز پایان ثبت نام در وزرات کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برای دنبال کردن راه رئیس جمهور شهید پا به عرصه انتخابات گذاشته ام تا بتوانم دولت تراز انقلاب اسلامی را داشته باشم.  

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی، دیوارهای تحریم فروریخت و سیاست خارجی کشور همه دنیا را در نوردید، گفت: فرهنگ در اربعین، هنر در مشارکت مردم، سیاست در صداقت و امنیت در اقتدار جلوه کرد. اقتصاد ایران بعد از یک دهه رکود رونق گرفت و ۳ سال پیاپی رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم و بیکاری به حداقل آمار خود می رسد.  

منظور در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق در این دولت با اقتدار به انجام رسید، عنوان کرد: سنت و گفتمان دولت شهید رئیسی اخلاقمداری، خستگی ناپذیری، کارآمدی، عدالت محوری، فتح قله های پیشرفت است و این گفتمان قرائت جدیدی از امیدآفرینی، وحدت ملی، دیپلماسی اقتدار و تحول گرایی و ترکیب میدان و دیپلماسی و تلفیق آرمان گرایی و واقع نگری است.  

وی افزود: در گفتمان شهید رئیسی، دولت میدان ساز است و میدان را هیچگاه به دشمن نمی دهد. مسائل را تا حل نکند، رها نمی کند و با تدبیر و عقلانیت به مصاف مشکلات می رود.  

منظور ادامه داد: اینجانب با اتکا به فضل الهی و استناد به کارنامه ۳۰ ساله خود و مدیریت در تمامی سطوح و سوابق علمی در سطح دانشیاری رشته اقتصاد، امیدوارم توفیق داشته باشم با کسسب اعتماد شما مردم عزیز مسیر طی شده در دولت شهید رئیسی را در جهت رونق و جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری، محرومیت زدایی و فقردایی و توزیع عادلانه منابع به کار ببندم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت شهید رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: مأموریت اینجانب در دولت تداوم خدمت به پایان رساندن برنامه های دولت شهید رئیسی است.

ما پای وعده‌های رئیس جمهورِ شهید ایستاده‌ایم

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی بعد از ثبت نام در وزارت کشور در جمع خبرنگاران  گفت:  قرار من با رئیس جمهورِ شهید هنوز برقرار است؛ شهیدی که قول داده بود مساله حل‌کن باشد؛ در میدان و کنار مردم

وی افزود:ما پای وعده‌های رئیس جمهورِ شهید ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد؛ اقدامات شهید رئیسی نباید ناتمام بماند

بذرپاش ادامه داد: تعهد به ساخت ۴ میلیون مسکن، ایجاد یک میلیون شغل در سال، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دولت، حل ناترازهای کشور در بخش‌های انرژی اقتصادی و نیز تامین مالی کلان پروژه‌های کشور و سایر وعده‌های ایشان با جدیت دنبال خواهد شد.  در دولت پیشرفت ایران، دهیاران و بخشداران و فرمانداران و مدیران اجرایی سطوح عملیاتی کشور عناصر اصلی و تعیین کننده خواهند بود و اختیاراتشان افزایش خواهد یافت

بذرپاش اظهار کرد: دولت پیشرفت ایران صندوق ملی مسکن را به صندوق ثروت ملی تبدیل می‌کنیم و ۵ میلیون قطعه زمین با هدف مردمی سازی ساخت مسکن واگذار می‌نماییم.  ما به پشتوانه‌ی شما مردم، پیش‌برنده‌ی این راه نیمه تمام خواهیم شد

وی با بیان اینکه ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است افزود:  شرکت‌های دانش‌پایه و فناور شرکای راهبردی دولت هستند و با کمک آنها ایران را می‌سازیم،   دیپلماسی نتیجه‌گرا و مبتنی بر توسعه‌ی روابط با همسایگان که اولویت آقای رئیسی هم بود، دستاوردهای کم سابقه‌ای داشته است که آن را توسعه خواهیم داد

وی گفت: به لبخند دشمنان اعتماد نمی‌کنیم و مبتکرانه و مقتدرانه با دنیا مذاکره خواهیم کرد.  درد کارگران، سفره‌ی بازنشستگان، کرامت معلمان، صلابت نظامیان، دغدغه‌ی پرستاران، معیشت هنرمندان و ورزشکاران را به جان می‌خریم

وی گفت: مسایل و مشکلات ایران را می‌شناسم؛ در دولت‌های نهم و دهم و سیزدهم، در مجلس نهم و در دیوان محاسبات به شناخت عمیق و دقیق از شبکه مسائل کشور رسیده‌ایم.

بذرپاش افزود: کشورداری و حکمرانی درست با بگومگوهای خسته کننده و ملال آور راه به جایی نمی‌برد؛ مردم از ما کار می‌خواهند و خدمت بی منت.  امکانات کشور نباید قربانی رقابت‌های سیاسی شود؛ فرصتی برای ماندن در حواشی نداریم؛ کارها زیاد است و وقت کم و مردم منتظرند.  فراگیرسازی حرکت پرتلاش رئیس جمهور شهیدمان نیاز به یک نهضت بزرگ مردمی و ملی دارد.

وی اظهارداشت: کارگاهی به وسعت ایران می‌خواهیم،  اگر در ادامه دولت مردمی، ایرانی قوی و پیشرفته می‌خواهیم باید همه به میدان بیاییم و یکصدا بخوانیم: ایران به پیش

دولت خانواده  متعهد می شود طی چهار سال تورم و بیکاری مهار شود

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید بعد از ثبت‌نام در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: شهادت آیت الله رئیسی عزیز را خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگ ایران و خانواده محترم و فرهیخته ایشان تسلیت عرض میکنم. همچنین سالروز رحلت امام عظیم الشان (رحمت الله علیه) را به همه آزادیخواهان عالم تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره امام عزیز را زنده نگاه میدارم که با آینده‌نگری در مورد مسئله فلسطین، جبهه مقاومت بهم پیوسته‌ای را ایجاد نمود که به زودی منجر به شکست رژیم کودک کش صهیونیستی و پیروزی قطعی ملت فلسطین خواهد شد، ان شاالله.

وی گفت:  تصور نمیکردم که پس از ۳ سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم.

قاضی زاده ادامه داد: زمانی که آیت الله رئیسی به بنده اعتماد کردند و دعوت به عمل آوردند و از میان پیشنهادات ایشان، با افتخار توفیق خدمت به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز نصیب من شد، از نزدیک دیدم که ایشان با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم شبانه روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.

وی تصریح کرد: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساختها، پیشرفت در فناوریهای مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

وی گفت: اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آنها گردیده است!؟

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مردم عزیز ایران، می دانید که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش ها نمی باشد.  

وی گفت: حرکت در مسیر برداشتن دیوارهای میان دولت و مردم را ادامه می دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش آفرینی حلقه‌های میانی زمینه را برای ورود فرزندان شما عزیزان و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکارها و تحول در مدل حکمرانی فراهم نمایم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود. تاکید میکنم که نسخه های مختلفی در برخی دولت های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد. سه سال قبل مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت های کشور، شخص محوری بجای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می دانم.  

وی گفت: انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختارها و مدل حکمرانی. باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد. یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانوادهدغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد.  

رییس بنیاد شهید تصریح کرد: دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد میشود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آنها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع  فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب های اجتماعی را محقق سازد.

وی اظهارداشت: امروز آمده‌ام آمادگی خود را برای پذیرش خدمت به شما، بر اساس قانون و با مجاهدت مومنانه به ساحت خانواده‌های محترم ایرانی اعلام کنم و البته معتقدم وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَی أَمْرِهِ.

تعهد میدهیم راه شهید خدمت با با توان مضاعف دنبال کنم

ابراهیم عزیزی نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم بعد از ثبت نام در وزارت کشور در جمع خبرنگاران با سلام و درود به امام ره و شهدای خدمت گفت: شعارهای انقلاب اساس پیشرفت است و مبتنی بر اطلاعات دقیق بر اساس راهبر بیانیه گام دوم انقلاب میتوان به سمت توسعه رفت،عزت حکمت و مصلحت در دولت امتداد یعنی ادامه دولت شهید جمهور یک اولویت است.


وی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم با استفاده از ظرفیت نیروی جوان عملی خواهد شد.تعهد میدهیم راه شهید خدمت با با توان مضاعف دنبال کنم و با تجمیع ظرفیت های جبهه انقلاب امتداد دولت را محقق کنم چرا که نباید این علم بر زمین بی افتد و با ایثار و فداکاری و با همراهی مردم حماسه پیشرفت و خدمت و امتداد شکل می گیرد.


وی گفت: با استفاده از تجربه کار اجرایی و مدیریتی و تقنینی ،برای عمل به تکلیف و بر اساس حجت شرعی به میدان آمدم تا بستر سازی برای تمدن نوین اسلامی را پیگیری کنم و خدمت به مردم را معنا نمایم.

باید به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی بازگردیم

 سیدعلی حسینی نیشابوری  نماینده ادوار بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در محل برگزاری نشست خبری عنوان کرد: دلبستگی خود را به ملت ایران به عنوان سرباز و آمادگی خود را برای نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: تا حدود زیادی از آرمان ها فاصله گرفته ایم. تعداد متخصصان و کارشناسانی که از نظرات آنها استفاده می شود بسیار کم است. ما باید به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی بازگردیم. جذب در حداکثر اعلی و دفع در حداقل ضرورت را باید در دستور کار داشته باشد.

 با تعهد در تداوم مشی سید محرومان پای به عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری گذاشتم

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون دولت شهید رئیسی آخرین نفری بود که با ورود به وزارت کشور در آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اقدام به ثبت نام در این رویداد ملی کرد و پرونده ثبت نام ها را بست. 

مرتضوی بعد از پایان روند ثبت نام خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امید به آینده و متعهد در تداوم مشی سید محرومان پای به عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری گذاشتم، گفت: دولت سیزدهم توانست موتور اقتصاد کشور را به حرکت درآورد. 

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه برخی از اقدامات این دولت را برشمرد و گفت: اقدامات دولت سیزدهم نتیجه و گواه اقدامات شبانه روزی من و همکارانم در دولت مردمی است. اکنون ایران انقلابی و اسلامی ما در گام دوم با توکل به خدا و با اتکا به مردم و قانون اساسی در جایگاهی قرار دارد که می تواند با قدرت و مقاومت راه خود را در اقتصاد جهان باز کند. 

وی افزود: امروز از دیپلماسی لبخند عبور کرده ایم و بعد از وعده صادق، جهان شاهد عزت ایران است.

از حضور زنان و جوانان آن طور که باید استفاده نمی‌شود

 رفعت بیات، نماینده ادوار بعد از ثبت نام  در جمع خبرنگاران گفت:  من رفعت بیات، داوطلب ریاست جمهوری هفتم ایران هستم، در دفاع مقدس در بخش دفاعی فعال بودم، بعد از آن تا سال ۷۴ مشاور رییس جمهور بودم. بنده فرزند انقلاب هستم، قبل از انقلاب فعالیت‌های انقلابی خود را شروع کردم و در نوفلوشاتو به همراه همسرم شاگرد امام بود.

وی افزود: در طول انقلاب از خط ولایت فقیه و قانون اساسی خارج نشدم و تا ظهور امام زمان همین راه ادامه می‌دهم. از حضور زنان و جوانان آن طور که باید استفاده نمی‌شود. ما با استفاده از امکانات کشور و بدون نیاز به سرمایه خارجی می‌توانیم بخش مهمی از مشکلات کشور را حل کنیم.

کد خبر 1766628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha