سایه شوم مرگ بر سر بیش از ۳۵۰۰ کودک زیر ۵ سال غزه

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه امروز اعلام کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال در غزه به دلیل سیاست‌های اشغالگران در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه امروز(دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال به دلیل سیاست‌های اشغالگران برای گرسنگی دادن کودکان در معرض خطر مرگ قرار دارند.

در این بیانیه آمده است: این مسئله ناشی از سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در گرسنگی دادن کودکان، کمبود شیر و غذا، کمبود مکمل‌های غذایی، محرومیت آنها از واکسیناسیون و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه برای چهارمین هفته متوالی است.

این دفتر اعلام کرد: کودکان غزه نیازبه درمان ریشه ای برای بحران‌هایی دارند که اشغالگران به طور سیستماتیک آنها را در معرض آن قرار می دهند.

در این بیانیه آمده است: کودکان در نوار غزه باید از مواد غذایی، مراقبت‌های بهداشتی، مکمل‌های غذایی، واکسیناسیون و مواد غذایی مخصوص کودکان برخوردار باشند. علاوه براین، کودکان نیاز به مراقبت‌های روانی پیشرفته به دلیل تجربه وحشت که در آن به سرمی برند، دارند. در طول جنگ نسل کشی ۱۵ هزار و ۴۳۸ کودک شهید شدند و دهها هزار نفر از آنها زخمی شدند. بیش از ۱۷ هزار نفر از آنها یکی از والدین یا هر دوی آنها را از دست دادند.

این بیانیه از دیوان بین المللی کیفری و همه دادگاه‌های بین المللی و همه قضات آزاده جهان خواست تا جنایتکاران جنگی اسرائیلی و آمریکایی را که به طور سیستماتیک کودکان را هدف قرار می دهند و آنها را در هولوکاست تاریخی قرار دادند که جهان مشابه آن را ندیده است، محاکمه کند.

در این بیانیه آمده است: ما از آنها می خواهیم این جنایتکاران را به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاهی عادلانه معرفی کنند و آنها را در قبال جنایاتشان بازخواست و مجازات کنند.

کد خبر 1766637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha