مبانی حضرت امام خمینی (ره) ریشه در اصول قرآنی و وحیانی دارد و تغییر نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران امام(ره) را در این قرن نماد شجره طیبه با ایمان، استوار و مبتنی بر دانش رفتار دانست و گفت: مبانی حضرت امام خمینی (ره) ریشه در اصول قرآنی و وحیانی دارد، ثابت بوده و تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن ابوترابی فرد» امروز در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) که در یاسوج برگزار شد، به توصیف انسان صالح در تراز قرآن و اهل بیت (ع) اشاره و اظهار کرد: همه عالم  پدیده‌ها در ملک و ملکوت کلمات الهی بوده و این کلمات قابل شمارش نیستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند متعال می‌فرماید «اگر درختان قلم و آب‌های اقیانوس‌ها مرکب باشند، برای نگارش تعداد و نام پدیده‌های عالم هستی پاسخگو نبوده و ما از گوشه‌ای محدود با نگاه سطحی علمی شناخت داریم».

وی با اشاره به اینکه این پدیده‌ها از یک منظر به دو گروه کلمه طیبه و خبیثه تقسیم می‌شوند، افزود: انسان‌ها و جامعه بشری به این دو گروه تقسیم شده اند.

ابوترابی فرد ادامه داد: خداوند متعال برای آشنایی با کلمه طیبه ویژگی این کلمه را بین دو درخت نهال تشبیه و یکی را طیبه و دیگری را خبیثه می‌نامد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه درختان سر به فلک کشیده در آسمان طیبه هستند و ریشه‌های مستحکم آنها قلب کوه‌ها را شکافته و بر پای خویش با اقتدار ایستاده‌اند، بیان کرد: این درختان اگر می‌میرند، ایستاده می‌میرند و بر خاک نمی‌افتند.

وی یادآور شد: ویژگی دوم این درختان این است که برای عالم الهام بخش و ثمرات حیات بخش آنها نصیب انسان شده، اکسیژن مورد نیاز و غذا، شاخ و برگ آنها نیز دنیا را زیبا کرده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یک انسان، نهاد و جامعه در تراز قرآن را دارای سه ویژگی دانست و افزود: در درجه نخست اصول ثابت مستحکم شخصیت را تشکیل داده به این معنا که اصول علمی و برهانی اصولی که فرو نمی‌ریزد، مبانی اندیشه و تفکر انسانی بر این نظام شکل گرفته و اصول ثابت مستحکم ریشه در برهان و ریشه در اصول غیر قابل تردید دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در کنار ریشه ثابت فرع در انسان اخلاق و فضایل اخلاقی او است، یادآور شد: اعتقاد مستحکم و مبانی فکری استوار که کوه‌ها فرو می‌ریزد و متلاشی می‌شود اما مبانی این انسان یا نظام طیبه فرو نمی‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ریشه‌های این شجره طیبه دیده نمی‌شود، اما شاخ و برگ آن دیده می‌شود، ضمن اینکه کرامت، ثبات قدم، حق طلبی و حق خواهی را نمی‌توان نادیده گرفت؛ این فضایل فرع بوده ولی ثمره عمل صالح است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: همانطور که حیات ما به شجره طیبه بستگی دارد، حیات معنوی نیز به کلمه طیبه گره خورده و اگر انسانی در راستای طیبه خلق نمی‌شد، جمعیت یا انسان‌ها خلق نمی‌شدند.

امام جمعه موقت تهران امام(ره) را در این قرن نماد شجره طیبه با ایمان، استوار و مبتنی بر دانش رفتار دانست و افزود: مبانی حضرت امام خمینی (ره) ریشه در اصول قرآنی و وحیانی دارد، ثابت بوده و تغییر نمی‌کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در حیات حضرت امام خمینی (ره) کمترین فراز و نشیبی در اصول وی مشاهده نمی‌شود، تاکید کرد: حضرت امام (ره) نماد نظم و انضباط، عمل مبتنی بر علم، ایستادگی بر حق، صبر، شجاعت در برابر دشمن، تواضع و فروتنی در برابر حق بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد امام (ره) را نماد ایمان دانست و با اشاره به اینکه سکوت، حرکت، صبر، قیام، حکومت و گفتار برای خدا داشت و با ضمیر آرام به سوی خداوند شتافت، گفت: اصول امروز انقلاب اسلامی در عمل به اندیشه‌های مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی، غلبه بر تهدیدها و تحریم‌ها، جنگ هشت ساله به دلیل ایمان و عمل مبتنی بر علم و ایمان است و برای رفع معضلات، گره گشایی‌ها و همچنین تنگناهای اقتصادی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و به صورت عالمانه حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امسال باعث افزایش امنیت، اقتدار آرامش و ثبات جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچند که شخصیت‌های این کشور به شهادت می‌رسند، اما در امنیت، ثبات و اقتدار کشور تغییری صورت نمی‌گیرد و این موضوع به علت داشتن روحیه ایمان، اعتقاد و باور درونی مردم است.

کد خبر 1766668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha