هنر امام خمینی(ره) حرکت در مسیر ماموریت انبیاء و تشکیل حکومت دینی است

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: هنر امام خمینی (ره)حرکت در مسیر ماموریت انبیاء و تحقق آرمان آنها در تشکیل حکومت دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «علی حیدر حیدرخواه» در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) دارای شخصیت بزرگی است، اظهار کرد: بعد از انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام اگر حضرت امام(ره) برترین شخصیت تاریخی و توحیدی نباشد، قطعاً یکی از برترین آنها است.

امام جمعه شهر قلعه رئیسی گفت: چون حضرت امام خمینی (ره) دو کار بزرگ یعنی حاکمیت توحید بر مردم و زمینه سازی این حاکمیت شد و کاری را که ماموریت، آرزو و آرمان همه انبیا الهی و ائمه معصومین علیهم السلام بود را محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از انبیا فرصتی پیدا کردند و توانستند در گوشه‌ای از عالم حکومت اسلامی را بنا بگذارند، ادامه داد: ولی در ادامه تاریخ این مسئله حیاتی و اساسی را شاهد نبودیم.

حجت الاسلام حیدرخواه یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) مردم را به درون حکومت آورد و در حکومت الهی حضور مردم را در سطح بسیار وسیعی مشخص کرد تا بتوانند به ابراز عقیده و همکاری در اداره حکومت اسلامی داشته باشند.

امام جمعه شهر قلعه رئیسی ادامه داد: ما وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم، ماموریت اصلی انبیا و حتی شرط مومن بودن، پذیرش ایمان، تشکیل حکومت و پذیرش حکم الهی است.

وی با اشاره به آیه ۶۵ سوره نساء، بیان کرد: یکی از جاهایی که خداوند به اسم خود از آن سوگند یاد کرده، همین آیه است مبنی بر اینکه «کسانی که ادعای پیروی از پیامبر می‌کنند، ایمان آنها کامل نیست و به منزله این است که ایمان نیاوردند و تا زمانی که این افراد ادعا دارند، پیامبر را در مسائلی که بین آنها اتفاق می‌افتد، تو را حاکم در این مسائل قرار می‌دهند».

حجت الاسلام حیدرخواه خاطرنشان کرد: وظیفه مومن این است که وقتی رسول خدا او را به امری دعوت کرد، بشنود و در عمل اطاعت کند.

امام جمعه شهر قلعه رئیسی یادآور شد: وظیفه پیامبر تشکیل حکومت اسلامی و ابلاغ حاکمیت الهی است و وظیفه کسی که ادعای ایمان، عبودیت و بندگی دارد، فرمانبری و اطاعت است.

وی اظهار کرد: ماهیت مومن این است وقتی که خدا و رسول او دستوری می‌دهد و قضاوتی می‌کند، نباید هیچ گونه اختیاری برای خود قائل باشد .

حجت الاسلام حیدرخواه با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) در حوزه عرفان، فقه، فلسفه، اصول و سیاست انسان بزرگی در زمان خود بود، بیان کرد: کار بزرگی که حضرت امام(ره) انجام داد و وی را در میان همه شخصیت‌های توحیدی بعد از انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام ممتاز می‌کند، همین تشکیل حکومت الهی و اسلامی است.

امام جمعه شهر قلعه رئیسی گفت: وقتی حضرت امام(ره) می‌فرماید «مردم عصر ما از مردم عصر حجاز برتر و والاتر هستند» یعنی انسان فاسق و گنهکاری که تحت حکومت الهی و انبیا است و این حکومت را پذیرفته، برتر از عابدی که تحت حکومت طاغوت است.

کد خبر 1766681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha