کتابخوانی و جزءخوانی در کانون‌های مساجد ویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد

مسابقه کتابخوانی وصایای امام خمینی و عبد صالح خدا، شب شعر و جزخوانی قرآن کریم به نیت شهدا و امام راحل مهمترین برنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مساجد اصفهان همزمان با سالروز وقایع ۱۴ و ۱۵ خرداد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دو واقعه مهم سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد با برنامه های متنوعی از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان همراه است.

بزرگداشت این دو مناسبت علاوه بر همایش های عمومی و سخنرانی با اجرای برنامه های فرهنگی کتابخوانی، ادبی و قرآنی نیز توام بوده که طی این روزها برگزار می شود.

مسابقه کتابخوانی وصایای امام خمینی(ره) و کتاب عبد صالح خدا در راس برنامه های این روزهای کانون های مساجد استان اصفهان قرار دارد.

کتاب وصایای امام راحل گنجینه ارزشمندی است که با برگزاری این مسابقه به شناخت اندیشه ها و دیدگاه های این شخصیت بزرگ منجر خواهد شد.

مسابقه کتابخوانی و جزءخوانی مهمترین برنامه کانون‌های مساجد اصفهان است

مسابقه کتابخوانی عبد صالح خدا که به صورت سراسری در کانون های مساجد کشور برگزار می شود، دیگر برنامه این روزها بوده که علاقه مندان می توانند تا پایان تیرماه در این رویداد شرکت کنند.

شب شعر از جمله برنامه های پر مخاطب ادبی این روزها در مساجد است که با حضور شاعران عضو کانون ها و شعرای محلی برگزار می شود.

بیان دیدگاه های امام، راه انقلاب و آرمان های نظام با نگاه ادبی در این رویداد فرهنگی و هنری محقق می شود.

مسابقه کتابخوانی و جزءخوانی مهمترین برنامه کانون‌های مساجد اصفهان است

جزخوانی و تلاوت نور آیات قرآن کریم در مساجد و به نیابت از شهدا و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشا انجام می شود.

ایجاد شناخت از امام خمینی در رویدادهای فرهنگی

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه موسسات فرهنگی و کانون های مساجد در این روزها برای دو اتفاق ۱۴ و ۱۵ خرداد برنامه هایی را اجرا می کنند، گفت: هدف ایجاد شناخت از دیدگاه های امام خمینی در این برنامه ها است.

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی با بیان اینکه تنوع برنامه ها در جذب افراد برای حضور در این مراسمات نقش دارد، خاطرنشان کرد: مسابقات کتابخوانی به صورت فراگیر اجرا شده و در توسعه فرهنگ کتابخوانی و شناخت آرمان های امام و نظام نقش دارد.

وی افزود: شب شعر و محافل ادبی در این روزها به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد توسط بچه های مسجد و انجمن های ادبی در سطح استان اصفهان اجرا می شود.

مسابقه کتابخوانی و جزءخوانی مهمترین برنامه کانون‌های مساجد اصفهان است

روشنگری هدف رویدادهای فرهنگی

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با برشمرد برنامه های این ایام اظهارداشت: رویکرد برنامه ها به سمت روشنگری و شناخت هدایت می شود.

محمدتقی محمدیان ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی و یا برنامه های ادبی هر کدام از یک منظر به روشنگری و آگاهی بخشی پیرامون شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی و اهداف نظام می پردازند.

وی با بیان اینکه کانون های تخصصی بانوان اندیشه های امام راحل در حوزه زن و خانواده را بررسی می کنند، یادآورشد: این شناخت و آگاهی به تربیت نسل جدید برای مادران آینده با تفکر انقلابی کمک خواهد کرد.

مسابقه کتابخوانی و جزءخوانی مهمترین برنامه کانون‌های مساجد اصفهان است

کد خبر 1766701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha