توجه به قشرهای مستضعف و تهی دست الگوی مسئولان باشد

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: تاکید حضرت امام خمینی (ره) به مسئولان این بود که به قشرهای مستضعف و تهی دست توجه ویژه شود، اکنون نیز شایسته است چنین روحیه ای، الگوی همه مسئولان قرار گیرد .

حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: حضرت امام خمینی (ره) مردم را صاحبان اصلی انقلاب می دانست و برای آنان، ارزش و احترام ویژه ای قائل بود و در هر فرصتی، مسئولان را به خدمت رسانی و توجه کردن به مردم سفارش می کرد و می فرمود : «مسئولان باید مردم را داشته باشند و یکی از راه هایش این است که وزارت خانه ها و ادارات به گونه ای باشد که نارضایتی ایجاد نکند».

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: حضرت امام (ره) فرمود «باید مردم را تقویت کنیم، این مردمی که با قوت ایمان و روح شجاعانه، زن و مردشان در خیابان ریختند و این اساس را به هم زدند، اینها قدرت این را دارند که بسازند مملکت را. آن روزی که شما احساس کردید که می خواهید فشار به مردم بیاورید، بدانید که دارید دیکتاتور می شوید. سعی کنید با خدمتتان به مردم، این حضور دائم را جاودانه نگه دارید».

وی ضمن تاکید بر اینکه اهتمام به خدمت رسانی، توجه و تکیه کردن بر قدرت مردم از ویژگی های حضرت امام(ره) بود، ادامه داد: تاکید حضرت امام خمینی (ره) به مسئولان این بود که به قشرهای مستضعف و تهی دست توجه ویژه شود، اکنون نیز شایسته است چنین روحیه ای، الگوی همه مسئولان قرار بگیرد .

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: عرفان و اخلاق در اندیشه حضرت امام (ره) این بود که حضرت امام خمینی (ره) معتقدند که ارزش های کلی اخلاقی را می توان با عقل فهمید و اثبات کرد، فطرت الهی آدمی را قبول دارند و در این فطرت شناخت، تمیز و تشخیص فجور و تقوا به آدمی الهام شده است.

امام جمعه شهرستان مارگون یادآور شد: ایشان، انسان را دارای یک «فطرت الهی » می دانند که اگر در شرع هم نیامده بود و معرفی ارزش ها و ضدارزش های اخلاقی ناگفته مانده بود، خود آدمی می توانست برخی از ارزش های کلی را تشخیص دهد.

وی افزود: در اندیشه معظم له شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی، بهره‌مندی انسان‌ها از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی‌ است که خداوند برای تأمین سعادت و تعالی آنان، در عالم طبیعت و در وجود خود آنان تعبیه کرده است.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: محوریت قوانین قرآن، ایمان، علم، اخلاق، مجاهدت، حکومت مردمی و اندیشه پیشرفته، اجتهاد و پاسخگویی به نیازهای نوین بشر، پرهیز از تحجر و ارتجاع و نیز بدعت و التقاط، ایجاد رفاه عمومی، استقرار عدالت، خلاص شدن از اقتصاد مبتنی بر ویژه‌خواری، ربا، تکاثر و دفاع از مظلومان عالم است که وجه مشترک شاخصه‌های تمدن اسلامی در دیدگاه معظم‌له و سایر اندیشمندان اسلامی است.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: ایشان از ابتکار و خلاقیت، توجه به رسانه‌های مدرن، هنر، سینما، بهبود روابط بین‌الملل، صدور احکام فقهی متناسب با نیازهای جدید بشری به عنوان شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی یاد می‌کنند که همین شاخصه‌ها قابلیت این را دارند که جهان‌بینی مادی ظالمانه غرب را به سوی سعادت برهاند.

وی ابراز کرد: در اندیشه مقام معظم رهبری، قرآن و جایگاه قوانین آن در تمدن اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار بوده و به اعتقاد ایشان شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باید با توجه به مبانی مشترک همه مذاهب اسلامی و نه ایران شیعی باشد.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: نخستین و عالی‌ترین منبع مشترک بین همه فرق اسلامی، قرآن عظیم است، ایشان همچنین عامل اصلی دشمنی معاندان با ایران اسلامی را همین موضوع یعنی محوریت قوانین الهی برگرفته شده از قرآن می‌داند.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه علت اهمیت بسیار قرآن کریم، جامعیت قوانین آن و جوابگویی آن به همه نیازهای فردی و اجتماعی بشر است، بیان کرد: همچنین امام (ره) اعتقاد به محوریت قوانین قرآن را از پیش‌فرض‌های امت واحده و تمدن نوین اسلامی دانسته‌اند.

وی گفت: ایمان، خرد ورزی، علم، مجاهدت، حکومت مردمی، ایجاد رفاه عمومی، استقرار عدالت و دوری از اقتصاد مبتنی بر ربا و تکاثر از شاخصه های نوین تمدن از دیدگاه مقام معظم رهبری حفظه الله است .

کد خبر 1766708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha