قیام ۱۵ خرداد سرآغاز تحولی بزرگ در منطقه و جهان بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نهضت امام خمینی (ره) در پانزده خرداد سال ۴۲ یک نهضت الهی، قرآنی، محمدی، علوی و فاطمی بود و این قیام سرآغاز تحولی بزرگ در منطقه و جهان بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در ویژه برنامه بزرگداشت حادثه ۱۵ خرداد در حرم رضوی گفت: نهضت امام خمینی (ره) در پانزده خرداد سال ۴۲ یک نهضت الهی، قرآنی، محمدی، علوی و فاطمی بود و این قیام سرآغاز تحولی بزرگ در منطقه و جهان بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این مراسم که با حضور جمع با شکوه زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: شهدای قیام تاریخی ۱۵ خرداد از مظلوم‌ترین شهدای عصر غیبت و افرادی بودند که به حمایت امام زمان (عج) و نائب برحقش امام خمینی (ره) به میدان آمدند و در این راه به شهادت رسیدند؛ این شهدای مظلوم مصداق السابقون السابقون هستند که در قیام ۱۵خرداد با امام خمینی (ره) پیمان جان بستند و به این ترتیب دست امام و امت در دست هم قرار گرفت.

وی با اشاره به سیر وقایع انقلاب از سال ۴۲ گفت: از سال ۱۳۴۲ به بعد امام خمینی (ره) در حالی که در تبعید به سر می‌بردند شروع به کادرسازی و تربیت نیروهای انقلاب کردند و به همین علت این جمله تاریخی را که سربازان من در گهواره‌ها هستند بیان کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر کبیر انقلاب در دوران تبعید مقدمات انقلاب بزرگ و تحول آفرین را مهیا کردند و سرانجان پس از ۱۵ سال در سال ۵۷ آن اتفاق بزرگ و آن زلزله تاریخی جلوی چشم جهانیان اتفاق افتاد و پرچمی به نام اسلام به دست بزرگ مرد تاریخ یعنی روح الله خمینی (ره) به اهتزاز درآمد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: این انقلاب در گام نخست رژیم فاسد پهلوی را به زباله‌دان تاریخ انداخت و کار بزرگ‌تر انقلابیون؛ نوشتن قانون اساسی و تشکیل حکومت مبتنی بر دین بود.

وی افزود: تشکیل حکومت اسلامی در واقع تحقق آرزوی انبیاء و اولیاء الهی بود و این انقلاب با مبارزه علیه مستکبران عالم زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) و تشکیل حکومت دینی جهانی خواهد بود.

قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی با نوای حاج سعید حدادیان، پخش نماهنگ یادبود ارتحال امام خمینی (ره) و قرائت حدیث شریف کساء با نوای حجت‌الاسلام حسن فیروزی‌نیا از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت قیام پانزده خرداد در حرم مطهر رضوی بود.

پایان پیام/

کد خبر 1766748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha