خدمت به مردم در اندیشه امام خمینی(ره)، وظیفه‌ای الهی است

حجت‌الاسلام ذوعلم گفت: امام خمینی(ره) با استفاده و استنتاج از تکلیف مداری، خدمت به مردم را در تمام‌ ابعاد وظیفه الهی تلقی می کردند و فراتر از آن خدمت معنوی و اخلاقی ایشان بود.  

حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی های امام خمینی(ره) اظهار کرد: در امام خمینی (ره) ویژگی های علمی، اخلاقی و حکمی متکثری وجود داشت اما سه ضلع اساسی در ایشان بسیار عمیق بود، ابتدا توحیدمحوری و خداباوری بسیار عمیق و عملی، یعنی امام راحل یک موحد به تمام معنا در حد انسان غیرمعمول بود که واقعا تخلق به اخلاق الهی، رسالت ایمانی را عمیقا درک کرده بود و از همین جا بحث تکلیف محوری، شجاعت، صبر و استقامت و توکل در ایشان نشات می گرفت.

وی افزود: دومین ویژگی مردم شناسی و مردم داری در معمار کبیر انقلاب بود؛ امام(ره) با استفاده و استنتاج از تکلیف مداری، خدمت به مردم را در تمام‌ ابعاد وظیفه الهی تلقی می کردند و فراتر از آن خدمت معنوی و اخلاقی ایشان بود.  

حجت الاسلام ذوعلم تأکید کرد: جهان شناسی امام راحل بسیار دقیق و عمیق بود و رابطه استکبار و استضعاف و دو جبهه استثمار شده و استکبار را دقیقا شناخته بود و از همین زاویه، به تمدن مبتنی بر سرمایه داری غرب عمیقا معرفت داشتند و نسبت به آن معترض  و کنشگری فعال بودند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: به تعبیر رهبر انقلاب،  امام خمینی رحمت الله امام دیروز، امروز و امام فرادی ما هستند و افتخار شهید رئیسی این بود که در مسیر امام راحل قدم حرکت کردند.

وی در مورد دلایل ماندگاری امام راحل گفت: فکر، ایده و حرکتی که به نفع مردم باشد همواره ماندگار است، آن چیزی که به نفع مردم باشد و دنیا و آخرت مردم را حفظ کند ماندگار است و امام (ره) ماندگار است زیرا اسلام ماندگار است.

کد خبر 1766764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha