تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی در شهرکرد ضرورت دارد

واحدیان بر ضرورت تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی و برگزاری اطاق فکر توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد و مرکز آموزش شهروندی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان در بازدید از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های این مرکز بر ضرورت تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی و برگزاری اطاق فکر توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد و مرکز آموزش شهروندی تاکید کرد.

شهردارشهرکرد آموزش شهروندی را یک سرمایه دانست و گفت: انتشار پیک شهروندی در راستای مطلع نمودن مردم از فعالیت‌های شهرداری شهرکرد یک ضرورت است.

وی در ادامه بابیان اینکه این آموزش‌ها باید از کودکان آغاز شود تصریح کرد: انتشار پیک شهروندی و آموزش آن از کودکان می‌تواند تاثیر بسزایی در اقدامات  شهرداری و رعایت اصول شهروندی در آینده این عزیزان داشته باشد.

براساس این گزارش در ادامه رئیس شورای اسلامی شهرشهرکرد گفت: اقدامات و فعالیت‌های شهرداری شهرکرد باید از طریق مطبوعات، خبرگزاری‌ها و صداوسیما به اطلاع مردم رسانده شود.

مصطفی حیدری حمایت از شهرداری شهرکرد به منظور انجام فعالیت‌ و اقدامات ویژه در حوزه‌های مختلف را از ضروریت‌ها عنوان‌کرد.

در ادامه این نشست رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد نیز به فعالیت‌های این سازمان در ۲ سال اخیر اشاره کرد و افزود: طی ۲ سال گذشته فعالیت‌های گسترده در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی در نقاط مختلف شهر و در مرکز آموزش شهروندی صورت پذیرفته است.

دکتر اکبرایازی ادامه داد: با انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی نگاه کلی شهروندان نصبت به شهرداری بهبود یافته و با انجام این فعالیت‌ها چهره شهر نیز تغییر محسوسی داشته است.

وی بابیان اینکه باروی کار آمدن شهردار جوان و فرهنگی فعالیت‌های فرهنگی نیز در شهر رونق بیشتری گرفته است گفت: برگزاری این اقدامات باعث شده است تا مردم و مسئولان از این فعالیت‌ها رضایت داشته باشند.

دکترایازی بابیان اینکه باید بین فرهنگ شهروندی و آموزش شهروندی تفاوت وجود داشته باشد تصریح‌کرد: آموزش ذیل فرهنگ است و باید آموزش‌ها تفکیک شود.

براساس این گزارش در ادامه مسئول مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد نیز در این نشست گفت: برای اینکه به اهداف و رسالت‌های بلند شهرداری و آموزش شهروندی برسیم راه طولانی در پیش داریم که با تلاش مجدانه می‌توان به این مهم دست یافت.

رضا زیرک‌پور در ادامه افزود: با حمایت‌ها و تلاش‌های شهردار، شورای شهر و سایر مدیران بخش اعظمی از اهداف و رسالت‌های شهرداری انجام شده است.

وی اذعان‌داشت: حمایت‌ سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با همدلی و همفکری با فرهنگ و عاری از هرگونه مشکلات شهروندی می‌تواند در به ثمر رساندن فعالیت‌های مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 1766784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha